Listopad, 2013

Czesiu znowu bez mojego towarzystwa

Wtorek, 26 listopada 2013 · dodano: 03.12.2013 | Komentarze 0

Czesiu bez mego towarzystwa przejechał dzisiaj 41 km. Ja byłam dzisiaj w bibliotece na robótkach ręcznych oraz na dyżurze w Parafialnym Zespole Caritas.

Czesiu znowu samotnie

Poniedziałek, 25 listopada 2013 · dodano: 30.11.2013 | Komentarze 0

Czesiu na rower a ja z wnuczką ze świetlicy do Szkoły Muzycznej. Czesia plan przejechania rowerem w tym roku 6 tys.km jest coraz bliżej, brakuje jeszcze tylko 300 km. Ja niestety mam mniej km, chociaż to już i tak więcej niż w całym roku ubiegłym.

Niwa - Chocieszów - Wolany

Czwartek, 21 listopada 2013 · dodano: 24.11.2013 | Komentarze 0

Zimno, temperatura w południe poniżej 5 stopni, ale postanawiamy ( ja i Czesiu) przejechać chociaż kilka kilometrów. Wybieramy trasę i startujemy. Dzisiejsza trasa jest mego autorstwa: Kłodzko - Salejów Dolny - "8" - Niwa - Chocieszów - Wolany - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.

Popołudniowa walka Czesia z wiatrem

Poniedziałek, 18 listopada 2013 · dodano: 20.11.2013 | Komentarze 0

Rano praca na działce. Dosyć mocno wiało. Czesiu postanawia jednak przejechać parę kilometrów rowerem. Przejechał 40 km trasą: Kłodzko - Krosnowice - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Podzamek - Kukułka - Wojciechowice - Kłodzko. Wiatr dał mu się mocno we znaki, miejscami wiało baaaaardzo mocno. Ja miałam dzisiaj "babciny" obowiązek przeprowadzenia wnuczki ze świetlicy do Szkoły Muzycznej.

Do Polanicy przez Łomnicę

Niedziela, 17 listopada 2013 · dodano: 17.11.2013 | Komentarze 0

Ja, Ania i Czesiu w mgliste i zimne południe wybraliśmy się dzisiaj do Polanicy. Pierwotnie zaplanowaliśmy trasę przez Starków i powrót przez Stary Wielisław. W czasie jazdy w kierunku Polanicy pojechaliśmy jeszcze przez Starą Łomnicę a z Polanicy nie przez Stary Wielisław a przez Szalejów. Na trasie zaświeciło nam nawet słoneczko, ale palce u nóg nam zmarzły.

Czesiu samotnie do Bystrzycy

Środa, 13 listopada 2013 · dodano: 20.11.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj Czesiu wybrał sie na przejażdzkę samotnie. Prezejechał się trasą: Kłodzko- Polanica - Bystrzyca - Kłodzko.

Przez Wambierzyce do Kamieńca

Niedziela, 10 listopada 2013 · dodano: 10.11.2013 | Komentarze 0

Ja i Czesiu wybraliśmy się w niedzielne południe na wycieczkę rowerową. Tym razem wybór padł na Wambierzyce do których dojechaliśmy trasą: Kłodzko - Szalejów Dolny -Szalejów Górny - Wolany - Niwa - Raszków. Droga z Niwy do Raszkowa to nowiutki asfalt. Z Wambierzyc przez Ratno, Scinawki Średnią i Dolną, Gorzuchów i Ruszowice dojechaliśmy do Kamieńca. Postanowilismy bowiem zobaczyć remontowany pałac, o którym wcześniej słyszeliśmy.

Pałac i folwark w Kamieńcu użytkowany był przez Państwowe Gospodarstwo Rolne. Dawna rezydencja do 2005r. pełniła funkcję budynku mieszkalnego. W 2009r. zdewastowany zabytek przeszedł w ręce prywatne. W maju 2011r. rozpoczął się jego generalny remont. W przyszłości obiekt będzie pełnił funkcje hotelowe i mieszkalne.
Fotografia pałacu przed rozpoczęciem remontu:

za:

i obecnie:

remont trwa

Wiecej informacji o pałacu na:
opti>
a przede wszystkim na:

Marcinów

Środa, 6 listopada 2013 · dodano: 07.11.2013 | Komentarze 0

Ja i Czesiu, pomimo niezbyt wyraźnej pogody, zdecydowaliśmy się przejechać trochę kilometrów. Pod "rurą", miejscem spotkań grupy rowerowej, o określonej godzinie dzisiaj nikt się nie zameldował, wyruszyliśmy więc we dwoje. W Krosnowicach zaczęło padać, przeczekaliśmy więc pod wiatą na przystanku autobusowym. Przestało padać, zaświeciło nawet słoneczko, ruszyliśmy więc dalej. Krosnówką i drogą polną dojechaliśmy do skrzyżowania dróg do Bystrzycy i Marcinowa. Pojechaliśmy do końca wsi Marcinów, zawróciliśmy i drogą asfaltową przez pola dojechaliśmy do Jaszkowej Dolnej i dalej prawie do końca wsi Jaszkowa Górna. I znowu zawróciliśmy udając się do Kłodzka.

Konradów

Poniedziałek, 4 listopada 2013 · dodano: 05.11.2013 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kazia, Kaziu i Piotr obraliśmy dzisiaj kierunek na Konradów. Wiał bardzo silny wiatr więc nie było pewne czy dojedziemy do obranego celu. Ale wyruszyliśmy i cel osiągnęliśmy. Dojechaliśmy do kościoła.

Kościół wzniesiony w okresie średniowiecza, wzmiankowany w 1364 r. Przebudowany w poł. XVIII w. Pod obecnym tynkiem dekoracje sgraffitowe.
Wewnątrz trzy barokowe ołtarze, prospekt organowy i rokokowa ambona. Najcenniejsze są figury św. Apolonii i św. Barbary z 1728 r., autorstwa Michała Klahra Starszego.
Ciekawostką jest, że kościół stanowi obszar chroniony bytowania nietoperzy, które obrały sobie za siedzibę wieżę i strych świątyni. Kolonia składa się z ok. 200 - 300 osobników nocków dużych i gacków brunatnych. Obszar chroniony zajmuję powierzchnię 0,3 ha. Strych i wieżę kościoła w Konradowie zamieszkują kolonie rozrodcze nocka dużego i gacka brunatnego. Strych obiektu jest w stanie dobrym, natomiast wieża będzie w przyszłości remontowana. Jest to schronienie jednej z największych na Dolnym Śląsku kolonii rozrodczych nocka dużego. Zagrożeniem dla siedliska są niekontrolowane prace remontowe połączone z likwidacją wlotów lub wykorzystaniem toksycznych środków ochrony drewna. Proboszcz parafii nie ma nic przeciwko dalszemu wykorzystywaniu obiektu przez nietoperze, jednak pod warunkiem, iż nie będą one stanowić zagrożenia dla budynku. Planowana jest instalacja platformy na gromadzące się odchody.
Powyższe informacje podałam za: http://dolny-slask.org.pl/522230,Konradow,Kosciol_Podwyzszenia_Krzyza_Swietego.html
Na tej stronie jest wiele fotografii tego obiektu.