Lipiec, 2013

Dzisiaj wybór padł na Skrzynkę

Środa, 31 lipca 2013 · dodano: 31.07.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj skład 5 osobowy: ja, Kazia, Czesiu, Kaziu i Piotr.
Spotkaliśmy się jak zawsze "pod rurą"i padło pytanie: gdzie dzisiaj jedziemy?
Trasę wyjazdu zawsze ustalał Jurek,z którym ostatnio nie jeździmy. Propozycja jazdy w kierunku Skrzynki przez Krosnowice, Żelazno i Ołdrzychowice została zaakceptowana. Ze Skrzynki do Kłodzka jechaliśmy przez Trzebieszowice, Ołdrzychowice, Żelazno i Krosnowice. Rodziła sie myśl powrotu przez Romanowo ale złowieszczo wygladające niebo odwiodło nas od tego zamiaru. W Ołdrzychowicach zatrzymaliśmy się jeszcze na posesji klasztoru Zgromadzenia Sióstr Pielęgniarek Trzeciego Zakony Regularnego św. Franciszka aby nacieszyć oczy pięknie utrzymanym ogrodem. Propozycja zatrzymania się w wymienionym ogrodzie nie była moja ale bardzo mi odpowiadała, gdyż mogliśmy uzyskać potwierdzenie do 2 odznak tj.
- Szlakiem Klasztorów i Opactw w Polsce,
- Poznaj Kalwarie w Polsce.

mapa wyjazdu

Wyszki i Ponikwa

Sobota, 27 lipca 2013 · dodano: 27.07.2013 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu postanowiliśmy odwiedzić Wyszki i Ponikwę. W obu tych miejscowościach ja i Czesiu rowerami byliśmy pierwszy raz.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie - Bystrzyca Kłodzka - WYSZKI - PONIKWA - Długopole Zdrój - Długopole Dolne - Bystrzyca Kł.- Stary Waliszów - Zabłocie - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.
Dzisiaj zdobyliśmy:
1. 5 punktów do KOP nawiedzając:
- Kościół p.w. św. Jana Chrzciciela w Wyszkach,
- Kościół p.w. św. Józefa w Ponikwie,
- były kościół ewangelicki(obecnie kawiarnia Horus)w Długopolu Zdr.,
- Kaplicę Najświętszego Serca Pana Jezusa w Długopolu Zdr.,
- Kaplice św. Floriana w na Górze Parkowej w Bystrzycy Kłodzkiej.
2.pieczątkę w książeczce do turystycznej odznaki "Poznaj najpiękniejsze uzdrowiska w Polsce" (uzdrowisko Długopole Zdrój),
3.10 punktów ( jeden dzień jazdy rowerem) do KOT.
Punkty do KOT są przyznawane tylko za trasy przejechane pierwszy raz.
Wycieczka nie jest uznawana za powtórzoną,jeżeli przynajmniej 15-km odcinek przebiega trasą inną niż wcześniejsze przejazdy odnotowane w książecce wycieczek kolarskich

Tablice przy Kaplicy Najświętszego Serca Pana Jezusa w Długopolu Zdr.

Wambierzyce

Środa, 24 lipca 2013 · dodano: 25.07.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj w piątkę ( skład wczorajszy: rodzina i Kaziu)dotarlismy do Wambierzyc.
Trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Chocieszów - WAMBIERZYCE - Chocieszów - Niwa - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Spacerkiem do Polanicy Zdroju

Wtorek, 23 lipca 2013 · dodano: 25.07.2013 | Komentarze 2

Ja, Czesiu i nasi goście z Przemyśla: Madzia i Jurek, bardzo późnym popołudniem (po godz. 18) wybraliśmy się na przejażdżkę. Wybór padł na Polanicę. W Polanicy spotkaliśmy powracającego już do Kłodzka Kazia, który oczywiście dołaczył do nas i podążył z nami do parku zdrojowego.

W Stary Wielisławiu na kwietniki przy posesjach wykorzstano rowery na których umieszczane są pojemniki z kwiatami. Rewelacja. W planach mamy ich utrwalenie ale na to trzeba poświęcić trochę czasu.
Znalazłam stronę na której są zdjęcia ukwieconych rowerów:

Jawornik Wielki

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Umówiliśmy się na rodzinne spotkanie w programie, którego był spacer na Jawornik Wielki oraz wspólne bycie na świeżym powietrzu, pieczenie kiełbasek i ziemniaków.
Łącznie było nas 17 osób. Ja, Ania i Czesiu dojechaliśmy na Przełęcz pod Trzeboniem rowerami, pozostałe osoby 3 samochodami z Kłodzka i Paczkowa
Do tego miejsca, ja, Ania i Czesiu, dojechaliśmy rowerami pokonując trasę: Kłodzko - Radochów - Orłowiec - Przełęcz Jaworowa - Przełęcz pod Trzeboniem

Kolejny szlakowskaz na Przełęczy

Lekki posiłek przed wyruszeniem na Jawornik Wielki

Część ekipy na wieży widokowej na Jaworniku

Widok z drogi na Jawornik (jakość zdjęcia wątpliwa ale widoki były rewelacyjne)

A to już uczta po zejściu z Jawornika - czekały na nas upieczone kiełbaski i ziemniaczki ( dyżurni spisali się na medal)

mapka wyjazdu

Podróż w towarzystwie wszechobecnego zapachu kwitnącej, jak na lipiec przystało, lipy

Środa, 17 lipca 2013 · dodano: 18.07.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj do Radkowa grupa sześcio- ( Kazia, ja, Czesiu, Władziu, Kaziu i Piotr) a dalej pięcio-osobowa, gdyż Kazia postanowiła wrócić do Kłodzka.
Celem dzisiejszego wyjazdu miał być Radków - miejsce urodzenia Piotra. Do Radkowa dojechaliśmy ale na tym się nie skończyło bo Władziu poprowadził nas opłotkami tak, że dojechaliśmy do granicy

Na granicy: czterech panów i ja jako fotograf( Kazia była już w drodze powrotnej do Kłodzka).

a dalej do Bożanova.
Bożanov to wieś rolnicza, położona u stóp Koruny w Bozanovskich Stenach. Pierwsza wzmianka o Bozanovie pochodzi z 1256 roku. Występuje tu zabudowa wiejska typu broumowskiego.
W centrum wsi znajduje się rzeźba Immaculaty z figuralnym reliefem na cokole z 1718 roku, oraz barokowy kościól św. Marii Magdaleny(punkt do KOP) wzniesiony na miejscu pierwotnie istniejącego z XIII wieku, według projektu K.I. Dientzenhofera.

Droga powrotna to: zalew w Radkowie - Radków - Wambierzyce - Ratno - Ścinawki -Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.

Na tle Koruny

Koruna (czes. Koruna) – szczyt (769 m n.p.m.) w Czechach w czeskiej części Gór Stołowych (Broumovska vrchovina) w Broumowskich Ścianach (Broumovské stěny)

Wzniesienie położone jest po zachodniej stronie od Božanova na obszarze Czech w granicach czeskiego parku narodowego (Narodni Přírodní Rezervace Broumovské Stěny) w czeskiej części Gór Stołowych (Broumovska vrchovina) w południowo-wschodniej części Broumovskich Ścianach (Broumovské stěny), stanowiących czeską część Gór Stołowych, około 6,0 km na północny zachód od Radkowa.

Jest to góra o charakterystycznym kształcie i zboczach przechodzących w pionowe ściany z wyraźną częścią szczytową jest drugim co do wysokości wzniesieniem Broumovskich Ścian. Położone jest na rozciągniętej wierzchowinie szczytowej, zbudowanej z górnokredowych piaskowców ciosowych, która rozciąga się poziomo w kierunku północno-zachodnim, w stronę wzniesienia Velká kupa, w pozostałych kierunkach opada pionowymi wielometrowej wysokości ścianami, które w niższych partiach przechodzą w strome zbocza, porośnięte lasem regla dolnego.

Mimo niewielkiej wysokości bezwzględnej wzniesienie widoczne jest z daleka jako masyw porośnięty lasem. Piaskowcowa powierzchnia szczytu jest zwietrzała, popękana i poprzecinane małymi szczelinami skalnymi. Na szczycie na skałach położony jest punkt widokowego, z którego rozciąga się panorama na okolice Broumova, Góry Suche, Obniżenie Ścinawki, Góry Stołowe ze Szczelińcem i Błędnymi Skałami.

Nad zalewem w Radkowie

Tablica na trasie z Ratna do Ścinawki

Dzisiaj towarzyszył naszemu podróżowaniu zapach kwitnących lip. Na niektórych lipach było tak dużo kwiatów, że nie było prawie widać liści.

Mapa dzisiejszego wyjazdu

Drugi raz w tym roku w Ustce ale tym razem z małym rowerkiem na dachu samochodu i z wnukami

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 14.07.2013 | Komentarze 0

Przerwa w rowerowaniu spowodowana była naszym wyjazdem z wnukami na wypoczynek do Ustki. Zabraliśmy z sobą rowerek dziecięcy aby uczyć wnuka (6 lat) i młodszą wnuczkę (4 lata) samodzielnej jazdy na rowerze. Starsza wnuczka (8 lat) umiejetnośc tę już opanowała a w Ustce miała rolki. Do Ustki zabraliśmy też hulajnogę, która cieszyła się u dzieci największym wzięciem.