Wrzesień, 2014

Schronisko " Pod Muflonem"

Niedziela, 28 września 2014 · dodano: 28.09.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kazia, Kaziu i Piotr dojechaliśmy do Szczytnej. W Szczytnej Kazia i Piotr zawrócili i pojechali do Kłodzka. Ja, Czesiu i Kaziu, zgodnie z wcześniejszym ustaleniem pojechaliśmy przez Bobrowniki do schroniska "Pod Muflonem".
Dzisiaj jest tutaj niewiele osób. W sobotę 4 października przybędzie tutaj (pieszo i rowerowo) zapewne wielu turystów, uczestników rajdu Kartofelek 2014, który właśnie w Schronisku Pod Muflonem będzie miał swoje zakończenie.

Ze schroniska zjechaliśmy do Dusznik Zdr. nową, będąca jeszcze w budowie, drogą. Droga dochodzi do żółtego szlaku rowerowego w pobliżu stacji wodociągowej.
W Dusznikach zatrzymaliśmy się w parku i "załapaliśmy się" na mały pokaz fontanny, który ma miejsce codziennie o godzinie 16.00
Z Dusznik przez Dolinę, Szczytną i Stary Wielisław dotarliśmy do Kłodzka.

Czesiu w towarzystwie ale beze mnie

Czwartek, 25 września 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

Czesiu dzisiaj w towarzystwie Kazia i Piotra, na przekór grożącemu opadami niebu, wyruszyli i przejechali liczącą 32 km trasę: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica Zdrój - Polanica Górna - Wolany - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Kategoria rower, w towarzystwie

Walim - Jedlina Zdrój przez Zagórze

Czwartek, 25 września 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj wracam do Kłodzka szynobusem z Jedliny Zdr. Do Jedliny Zdr. dojechałam rowerem z tym, że dodałam sobie jeszcze jazdę z Jugowic do Zagórza (kościół) i powrót do Jugowic. W Jugowicach zatrzymałam się aby obejrzeć były dworzec kolejowy:

Remont byłego dworca kolejowego w Jugowicach kosztował blisko 900 tysięcy złotych. Budynek zagospodarowano na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury gminy Walim.
W Jugowicach organizowane są Mistrzostwa Polski w Drezynowaniu.
Organizatorem imprezy jest Sowiogórskie Bractwo Kolejowe, a atrakcje dodatkowe i muzyczne zapewnia Gmina Walim.
Oto jak reklamowano tegoroczne XII Mistrzostwa:
"Zawody rozegrane zostaną na nieczynnej już stacji kolejowej w Jugowicach, k. Walimia na torach jednej z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce. W trakcie imprezy rozgrywana będzie rywalizacja w drużynowej jeździe drezyną ręczną na czas, ale nie zabraknie też bardziej rekreacyjnych atrakcji. Poza zawodami, będziecie mogli przejechać się drezynami spalinowymi, lub innymi rodzajami drezyn napędzanych siłą ludzkich mięśni. Torów wystarczy dla każdego. Drezyny spalinowe, będą kursować po około 2-kilometrowym odcinku linii bystrzyckiej nr 285 – poza stacją."
Piękno linii kolejowej ze stacją w Jugowicach opisano m.in. na:

Samorządowcom udało się powstrzymać plany PKP PLK dotyczące złomowania tej historycznej linii kolejowej. Teraz wraz z zarządem województwa dolnośląskiego podejmują starania, by ją zrewitalizować.
Linia kolejowa ze Świdnicy do Jedliny jest niezwykle malownicza i dzięki jej rewitalizacji aglomeracja zyska atrakcyjny szlak turystyczny.

Dalsza trasa to: Olszyniec ( kościół), Jedlina Zdrój ( kościół) i Jedlina - dworzec, który wygląda tak:

Z Jedliny szynobusem wróciłam do Kłodzka.

Dzisiaj także trasa do KOT i 3 kościoły do KOP.

Czesiu też samotnie

Środa, 24 września 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

Czesiu także samotnie ale znacznie dłużej bo 44 km i trasa: Kłodzko - Korytów - Bierkowice - Łączna - Wojbórz - Podtynie - Ławica - Młynów - Ścinawica - Kłodzko

Przez Przełęcz Walimską

Środa, 24 września 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj jak nigdy samotnie. Czesiu wczoraj przywiózł do Walimia mnie i rower na dachu samochodu a sam wrócił do Kłodzka. Ja zostałam u siostry. Dzisiaj późnym popołudniem udało mi się wsiąść na rower i przejechałam się trasą:
z Walimia ulicą imienia Janusza Kuliga

na Przełęcz Walimską -

i dalej: Glinno (kościół) - Michałkowa (kościół) - Zagórze - Jugowice - Walim ( Dom Modlitwy Ewangelicznej  Wspólnoty Zielonoświątkowej).

Jak zwykle nawiedziłam, będące na mojej drodze, kościoły zdobywając 3 punkty do KOP  a także trasę do KOT.

Poobiednia przejażdżka

Niedziela, 21 września 2014 · dodano: 21.09.2014 | Komentarze 0

Pomimo nieciekawej aury po obiedzie zdecydowaliśmy się wyjechać z domu. Pokonaliśmy trasę: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - "Marcinówką" do Jaszkowej Dolnej - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - "Krosnówka" - Krosnowice - Kłodzko. Pomimo złowieszczo wyglądających chmur udało się nam wrócić do domu przed deszczem.

Do Polanicy na lody i z dziećmi po ścieżkach na działkach

Sobota, 20 września 2014 · dodano: 20.09.2014 | Komentarze 0

Późnym popołudniem zdecydowaliśmy się wyjechać z domu i wybraliśmy się na lody do Polanicy.  Z Polanicy wróciliśmy do Kłodzka, gdyż dostaliśmy propozycję  "rowerowania"  z wnukami. Z Olą, Kubusiem i ich koleżanką Karolinką pojeździliśmy po ścieżkach na działkach. Wracaliśmy już z zapalonymi lampkami.
Już na koniec jazdy dołączyła do nas Ania (także na rowerze) i utrwaliła naszą grupę

Z tego kręcenia się z dziećmi wyszło 6 km.

Głuchołazy - Jesenik - Zlate Hory - Głuchołazy

Środa, 17 września 2014 · dodano: 17.09.2014 | Komentarze 0

Kłodzko - Głuchołazy z rowerami na dachu samochodu.  Następnie: Głuchołazy  (2 kościoły) - Mikulovice - Pisecna (kościół) - Ceska Ves (kościół) - Jesenik  (3 kościoły) - Dolni Udoli (kościół) -  Zate Hory (4 kościoły) - Głuchołazy. Głównym powodem dzisiejszego wyjazdu było poznanie dwóch ostatnich miejsc związanych z działalnością Królewny Marianny Orańskiej niezbędnych do zdobycia odznaki turystycznej "Szlakiem Królewny Marianny Orańskiej".
Te miejsca to:
- w Głuchołazach kościół ewangelicki a obecnie kościół rzymskokatolicki pw. św. Franciszka,
-  w Jesenikach kościół ewangelicki.
Jest to trzystopniowa odznaka regionalna, której celem jest zachęcenie turystów do poznawania  miejsc związanych z działalnością Królewny Marianny Orańskiej ( I stopień - 6 miejsc, II stopień - 7 miejsc, III stopień  - 6 miejsc).
I już możemy oddać książeczki do weryfikacji w Referacie Weryfikacyjnym Odznak Krajoznawczych przy Oddziale PTTK w Międzygórzu.
Nawiedziliśmy także znajdujące się na naszej drodze inne kościoły, które powiększają naszą "kolekcję"
 kościołów do KOP.
Ratusz w Jesenikach

Spacer po Legnicy

Środa, 10 września 2014 · dodano: 11.09.2014 | Komentarze 0

Od dawna planowany wyjazd do Legnicy udało się nam zrealizować. Do Legnicy dojechaliśmy szynobusem. Legnicę poznawaliśmy jeżdżąc rowerami. Głównym punktem "programu" było nawiedzenie 2 kościołów, które są obowiązkowe przy zdobywaniu Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej. W sumie nawiedziliśmy 10 obiektów sakralnych w tym te dwa obowiązkowe tj. Katedrę p.w. św. św. Piotra i Pawła oraz Kościół p.w. św. Jana Chrzciciela. Ponadto byliśmy na zamku, który jest jedną z najważniejszych budowli Legnicy, przy bramie głogowskiej, przy starym i nowym ratuszu oraz obejrzeliśmy wiele innych obiektów polecanych w przewodnikach.
Do Kłodzka przyjechaliśmy także szynobusem.
Tamte okolice mamy zamiar jeszcze odwiedzić - Legnickie Pole, Jawor, Lubiąż.

Do Jaskini Niedźwiedziej po Niedźwiedzią Odznakę Turystyczną

Niedziela, 7 września 2014 · dodano: 07.09.2014 | Komentarze 0

Byliśmy z Czesiem w 8 miejscach, w których należało być aby zdobyć Niedźwiedzią Odznakę Turystyczną tj. w:
- Jaskini Niedźwiedziej,
- Muzeum Ziemi w Kletnie,
- Ośrodku Czarna Góra,
- Zabytkowym Wapienniku w Starej Morawie,
- Kopalni Uranu w Kletnie,
- Schronisku "Na Śnieżniku",
- Muzeum Minerałów w Stroniu Śląskim,
- Hucie Szkła "Violetta" w Stroniu Śląskim .
Odznaka miała być dostępna we wszystkich w/w obiektach. Niestety jest do nabycia tylko w Jaskini Niedźwiedziej i po nią dzisiaj wybraliśmy się do Kletna.
Towarzyszyli nam dzisiaj Kaziu (cała droga) i Piotr, który dojechał z nami  do Ołdrzychowic i samotnie wrócił do Kłodzka.
Pogoda dopisała. Postraszyło nas w drodze powrotnej - w Stroniu słyszeliśmy grzmoty dochodzące od strony Kletna, ale prognoza się nie sprawdziła i nie padało a wręcz przeciwnie wiele było słońca.