Marzec, 2014

Kiełbaski

Poniedziałek, 31 marca 2014 · dodano: 31.03.2014 | Komentarze 0

Cel dzisiejszej wyprawy to pieczenie kiełbasek.  Kolejny raz wybrany został Chocieszów i miejsce przygotowane do tego celu przy "czarnej" drodze do Karłowa. Z Kłodzka wyruszyło 7 osób tj.: ja, Czesiu, Basia i Jurek, Basia i Władziu oraz Kaziu. Dołączył do nas Alek, który przyjechał z Polanicy.

Wróciliśmy

Kletno - Sienna

Niedziela, 30 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 0

"Pod rurą" zameldowało się dzisiaj 7 osób. Ja i Czesiu zaplanowaliśmy na dzisiaj wyprawę do Kletna. Dołączyć do nas zdecydował się Kaziu. Pozostałe 4 osoby tj. Basia i Jurek, Basia oraz Piotr wybrali krótszą trasę - pojechali w kierunku Polanicy.
Nasz trójka pojechała trasą: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek Zdrój.
W Lądku spotkaliśmy się z Ryśkiem i Stasiem (są to koledzy Władzia - on z nimi jeździ często), z którymi dojechaliśmy do Stronia.
W Stroniu rozstaliśmy się - oni pojechali w kierunku Siennej a my do Starej Morawy. Stasiu jechał rowerem elektrycznym - testuje go, gdyż ze względu na stan zdrowia musiałby ograniczyć jazdę rowerem po górach a nie ma na to ochoty.
Ze Stronia pojechaliśmy przez Starą Morawę ( zatrzymaliśmy się przy Wapienniku) do KLETNA. W Kletnie dojechaliśmy do Jaskini Niedźwiedziej i zatrzymaliśmy się przy Muzeum Ziemi. Obiekty podkreślone są obiektami, które należy zdobyć do Niedźwiedziej Odznaki Turystycznej. W Kletnie decydujemy się jechać do Siennej i dalej przez Stronie Śl. do Kłodzka. Zwiedzanie Kopalni Uranu ( do NOT) zostawiamy na następny raz.

Topolice - Nowa Łomnica

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 29.03.2014 | Komentarze 0

• Grupa 7 - osobowa w składzie : ja, Czesiu, Basia i Władziu, Kazia, Kaziu i Piotr pojechaliśmy trasą zaproponowaną przez Władzia. Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Topolice - Gorzanów - Stara Łomnica - Nowa Łomnica - Starków - Stary Wielisław - Kłodzko.
  • Męska część grupy na huśtawce w Topolicach

• Grupa bez fotografa na placu w Topolicach

i fotograf(ka) w kasku, do którego przekonała się po kilku, a może i kilkunastu, latach "rowerowania".
Zawilce i pierwiosnki już zakwitły

O średniowiecznej wieży mieszkalno - obronnej w Starej Łomnicy poczytaj na: http://zamki.res.pl/lomnica.htm
Wieża jest teraz dosyć dobrze widoczna - nie ma jeszcze liści na drzewach.

Topolice - Ołdrzychowice

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 1

Dzisiaj wybraliśmy się z Czesiem aby obejrzeć jak prezentują się "kotki" na wierzbie energetycznej, której duże uprawy znajdują się w Topolicach i Ołdrzychowicach. Dowiedziałam się, że obecnie właścicielem obu upraw nie jest firma, która zezwalała mi na cięcie gałązek wierzbowych a rodzina z Topolic, z której członkiem dzisiaj rozmawiałam.  Dwa tygodnie temu byliśmy w Ołdrzychowicach i na plantacji bieliły się malutkie bazie. Dzisiaj zarówno w Topolicach jaki i w Ołdrzychowicach jest żółto. Zmartwiło mnie to, gdyż będzie problem z nacięciem gałązek, z których robimy w PZ Caritas palmy na Niedzielę Palmową.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Topolice - Gorzanów - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna  - Kłodzko.
Dzisiaj licznik pokazał mi 1000 km w tym roku ( w ub .r. było to 13 maja).  Na koniec jazdy było to 1011 km. Czesiu Ma 1212 km
Kiedyś w internecie widziałam starą fotografię dosyć dużej (nie przydrożnej) kapliczki w Topolicach. Dotychczas nie udało mi się jej wypatrzeć, byłam przekonana, że już nie istnieje. I dzisiaj na posesji właścicieli plantacji wierzby zobaczyłam tę kapliczkę  Jest ukryta za budynkiem mieszkalnym i trudno ją było dojrzeć.
Oto ta kapliczka i posesja na której ona stoi. Podaję za: http://dolny-slask.org.pl/3712678,foto.html?idEnti...

Kapliczka jest po lewej stronie budynku mieszkalnego z drugiej fotografii.  Przez gospodarstwo przejeżdża się ( droga z  Gorzanowa do Krosnowic) po prawej stronie zabudowania gospodarczego.
Z Krosnowic i z Gorzanowa do tego gospodarstwa dochodzą drogi asfaltowe, które nie są połączone. Dzieli je podwórze właścicieli posesji. Przez to podwórze przejeżdżamy rowerami za, kiedyś uzyskaną, zgodą właścicieli.
Następnym razem zrobię zdjęcie kapliczki tak jak wygląda ona obecnie - wygląda na to, że nie jest ona użytkowana.

Śnieżyca wiosenna w Topolicach, w miejscu gdzie zamierzano usytuować wysypisko śmieci.

Także w Topolicach - już zakwitły zawilce.

Szynobusem do Kulina

Piątek, 21 marca 2014 · dodano: 21.03.2014 | Komentarze 0

Grupa 8-osobowa wsiadła do szynobusu na stacji Kłodzko Nowe. Szynobusem dojechaliśmy do Kulina. W Kulinie dzielimy się na dwie grupy. Obie Basie, Jurek i Alek jadą w kierunku Kłodzka a ja, Czesiu, Kaziu i Władziu w kierunku Gołaczowa. Trasa naszej trójki ( ja i trzej panowie) to: Kulin - Gołaczów - Dańczów - Jeleniów - Jerzykowice Wielkie. Wyjeżdżamy w Kudowie na końcu ul. 1 Maja i jedziemy Szosą Stu Zakrętów przez Karłów do Radkowa i dalej: Ratno Górne - Ratno Dolne - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko. Do Kłodzka wróciliśmy bez Władzia, który drogę z Gorzuchowa do Kłodzka zmuszony był pokonać pieszo, gdyż "awaria" tylnego koła uniemożliwiła mu jazdę. W Ratnie Dolnym stwierdził pęknięcie obręczy tylnego koła, ostrożnie jechał dalej. Przed Gorzuchowem wystrzeliła opona i już dalsza jazda była niemożliwa. Władziu to zaprawiony piechur i nie przeraziła go  wizja kilkukilometrowego marszu.
Dzisiaj zdobyliśmy po 10 pkt do Kolarskiej Odznaki Turystycznej (pieczątka z Kudowy i Karłowa).

Dworzec w Kulinie Kłodzkim.

Pożegnanie z grupą udającą się w kierunku Kłodzka

Czesiu sam przez Przełęcz Droszkowską

Wtorek, 18 marca 2014 · dodano: 19.03.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj Czesiu sam wyjechał z Kłodzka na trasę: Kłodzko- Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.
W Gorzanowie spotkał obie Basie i z nimi wrócił do Kłodzka.
Przejechał dzisiaj  42 km.Tegoroczny dystans to 1151 km ( ja przejechałam w tym roku 907 km).
W tym roku był to 6 wyjazd Czesia beze mnie na 20 wyjazdów wspólnych.  Niestety, jak się zapowiada, tych wyjazdów beze mnie będzie w tym roku wiele.

Ja dzisiaj do biblioteki na warsztaty "zręczne ręce" i na dyżur w PZC.
Moje robótki:

Kategoria rower

Radochów

Piątek, 14 marca 2014 · dodano: 14.03.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Basia D., Kaziu i Piotr dojechaliśmy dzisiaj do Radochowa.

Na zamku w Trzebieszowicach.

Kwitnące wilcze łyko w Radochowie a w tle Basia, Kaziu i Czesiu

Szczytna

Czwartek, 13 marca 2014 · dodano: 14.03.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu wybraliśmy na dzisiaj Szczytną.  Ze Szczytnej pojechaliśmy w kierunku Szczytnika. Na Szczytnik nie wjechaliśmy, pojechaliśmy do Polanicy Zdr. i dalej przez Polanicę Górną, Wolany, Szalejów Górny i Dolny do Kłodzka. Pogoda dzisiaj wiosenna, słoneczna i całkowicie bezwietrzna.
Można było przejechać więcej kilometrów, ale Władziu po wczorajszej wyprawie rowerowej związanej z  pobytem w miejscach wyznaczonych do Niedźwiedziej Odznaki Turystycznej, nie miał ochoty na dalszą jazdę. Zaliczyli z Włodkiem 5 obiektów turystycznych: schronisko "Na Śnieżniku", Jaskinię Niedźwiedzią, Muzeum Ziemi w Kletnie, Kopalnie Uranu w Kletnie, Zabytkowy Wapiennik w Starej Morawie. 8 marca w czasie naszej wspólnej podróży odwiedziliśmy 3 obiekty, tym samym Władziu  i Włodek mają potwierdzenie z wszystkich obiektów wymienionych w książeczce NOT i mogą nabyć odznakę. Spotkał ich zawód, gdyż odznaki zostały wyprzedane i muszą czekać na nowa dostawę. Ja i Czesiu wybierzemy się na tę trasę trochę później, jak już w tamtych okolicach nie będzie śniegu i lodu.

W parku w Polanicy Zdroju - panowie czterej a ja za obiektywem.

Nad wodą między Szczytną a Polanicą. Panowie trzej, czwarty gdzieś się zapodział.

Grupa beze mnie

Środa, 12 marca 2014 · dodano: 13.03.2014 | Komentarze 0

Czesiu z grupą  7 osób ( beze mnie - opiekowałam się wnukiem) ruszyli razem, ale już w Zagórzu rozdzielili się i 3 osoby pojechały w kierunku Szalejowa a 4 osoby, w tym Czesiu, w kierunku Polanicy Zdroju.  Grupa z Czesiem z Polanicy Zdr. pojechała dalej: Polanica Górna - Wolany - Szalejów Górny - Szalejów Dolny- Kłodzko.
Czesiu dzisiaj przejechał  31 km tym samym łączny dystans przejechany w tym roku to 1020 km. Ten dystans w ub.r. osiągnął 5 maja.

Nowe drogi

Poniedziałek, 10 marca 2014 · dodano: 10.03.2014 | Komentarze 0

Wykorzystując ładną, słoneczną pogodę ja, Czesiu i Kaziu umówiliśmy się na krótki (mieliśmy zaprowadzić wnuczkę do szkoły muzycznej) wyjazd. Udaliśmy się przez Krosnowice do Starkowa. W Starkowie stwierdziliśmy, że jest jeszcze taka pora, że możemy jechać w kierunku Starej Łomnicy. Przed Starą Łomnicą zatrzymaliśmy się na skrzyżowaniu z drogą polną prowadzącą do Topolic i drugą do ?.
Zwyciężyła ciekawość i wybraliśmy tę polną drogę .

Dojechaliśmy do mocno zrujnowanej drogi asfaltowej, która prowadziła w dwóch kierunkach. W lewo do Nowej Łomnicy a w prawo ?.  Pojechaliśmy do Nowej Łomnicy, w której cała nasza trójka była pierwszy raz. Dojechaliśmy do Starej Łomnicy i  do drogi z Bystrzycy do Polanicy.  Czas był taki, że skierowaliśmy się już w kierunku domu, wybierając trasę przez Polanicę  i Stary Wielisław. W Starkowie przed kapliczką jest kierunkowskaz wskazujący drogę do Nowej Łomnicy ( 2 km) - to ta droga, którą dojechaliśmy do Nowej  Łomnicy zjeżdżając z drogi polnej.  Jak wiele jeszcze jest dróg, które warto byłoby poznać?