Marzec, 2014

Bardo - Sanktuarium Matki Bożej Strażniczki Wiary Świętej

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 10.03.2014 | Komentarze 0

Ja i Czesiu wybraliśmy dzisiaj za cel naszej jazdy Bardo z zamiarem nawiedzenia Sanktuarium Matki Bożej Strażniczki Wiary Świętej.  Trasa: Kłodzko- Ścinawica - Młynów - z początku Wojborza  przez pola  do Wojborza  w okolicę Bacutilu - Opolnica - Bardo - Opolnica  - Wojbórz ( do kościoła) - Młynów - Ścinawica - Ustronie - Kłodzko.

Widok na Wojbórz z drogi do Barda.
Na ostatnim planie widoczna nowa szkoła, która wybudowana została na polach przez które chodziłam do wsi.
W lesie za szkołą jest leśniczówka w której w latach 60-tych ub. wieku mieszkałam.

Kategoria rower, rodzinnie

Sienna (Czarna Góra) i Puchaczówka

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 08.03.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj "pod lustrem" zameldowało się 7 osób: ja, Czesiu, Kaziu, Władziu z synem Grzegorzem, Włodek i Rysiek.

Stronie Śl.ustanowiło odznakę turystyczną p.n. Niedźwiedzia Odznaka Turystyczna.

za: http://stronieslaskie.naszemiasto.pl/artykul/stron...
<header><h1>Stronie Śląskie: Przyjedź na wycieczkę i zdobądź odznakę

Projekt ma na celu promocję miejscowych atrakcji turystycznych: Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie, Schroniska „Na Śnieżniku”, Muzeum Ziemi w Kletnie, Sztolni Dawnej Kopalni Uranu w Kletnie, Zabytkowego Wapiennika w Starej Morawie, Ośrodka Czarna Góra, Muzeum Minerałów w Stroniu Śląskim, a także trasy turystycznej po miejscowej Hucie Szkła Kryształowego "Violetta".
- Odwiedzając te wszystkie atrakcje, turysta potwierdza pieczątką swój pobyt w specjalnej książeczce, którą można za darmo otrzymać w wielu punktach gminy.  Pamiątkę można otrzymać dopiero po odwiedzeniu wszystkich obiektów i zdobyciu wszystkich pieczątek.

Władziu zaopatrzył nas w te książeczki i zachęcił do zdobycia  odznaki. W tym celu zorganizował dzisiejszy wyjazd w tamtym kierunku. Pierwotnie planował dojechać do Kletna. Okazało się, że w dniach od 3 do 10 marca Jaskinia Niedźwiedzia jest nieczynna. więc zaproponował Stronie Śl., w którym są dwie atrakcje z 8 do odwiedzenia tj. Huta Szkła i Muzeum Minerałów. Obie pieczątki "zdobyliśmy". W Stroniu okazało się, że Władziu zaplanował  jeszcze wspinaczkę do Siennej (Ośrodek Czarna Góra ) - kolejny obiekt do Niedźwiedziej OT. Chwila zastanowienia i cała grupa decyduje się jechać do Siennej.  W Stroniu posilamy się w restauracji "U Prezesa" i rozpoczynamy wspinaczkę.  Ośrodek Czarna Góra i pieczątka to potwierdzająca zdobyta, ruszamy więc na Przełęcz Puchaczówka. Udało się wjechać bez zsiadania z roweru. W nagrodę wielokilometrowy zjazd bez pedałowania.

Dzień dzisiejszy był nauką podróżowania w grupie wieloosobowej i nie trzymającej się razem. Rozłączyliśmy się w Krosnowicach a spotkali w całości dopiero w Lądku Zdroju. Czoło grupy ( 3 osoby + ja i Czesiu), stosując się do polecenia Władzia, w Krosnowicach nie skręciło na mostek a pojechało asfaltem robiąc kółeczko.  Zorientowaliśmy się, że nie jadą za nami Kaziu i Władziu Ja i Czesiu, w oczekiwaniu na nich, zatrzymaliśmy się już za kładką. Nie było ich dłuższą chwilę, wrócił do nich Czesiu. Zadzwoniłam do Kazia, powiedział mi, że odbierał telefon stąd opóźnienie, i że widzi Czesia ( okazało się, że widzieli kogo innego ubranego też w czerwoną kurtkę).  Oni w tym czasie skręcili na kładkę. Czesiu dojechał za Czerwoną Górę, nie spotkał ich więc wrócił. Ja po chwili oczekiwania, ruszyłam powoli przed siebie, licząc, że mnie dopędzą.  Po przejechaniu w samotności pod torami pomyślałam, że chyba cała trójka skróciła sobie drogę i przejechała przez kładkę, tym samym jest przede mną.  Ruszyłam więc w pościg, jadąc drogami bocznymi tj. tak jak zwykle jeździmy, licząc na spotkanie z którąś z grup w miejscach gdzie zwykle się zatrzymujemy. Dojechałam w samotności do Ołdrzychowic do drogi prowadzącej do Lądka. Próbowałam nawiązać telefoniczny kontakt w Kaziem, niestety był poza zasięgiem.  Ruszyłam dalej samotnie i radość: przed sklepem w Ołdrzychowicach dostrzegłam rowerzystów. Tak to byli nasi (3 osoby), ale nie wszyscy a tylko Ci którzy w Krosnowicach pojechali jako pierwsi. Po krótkiej chwili dojechał do nas Czesiu, który niestety nie spotkał się w Kaziem i Władziem i gonił nas też samotnie. Próba nawiązania kontaktu z Kaziem, który ma telefon, nie udała się, był cały czas poza zasięgiem.  Denerwowaliśmy się, różne myśli przychodziły nam do głowy. Po ok. 40 minutach oczekiwania postanawiamy jechać dalej.  Na drodze z Radochowa do Lądka zadzwonił mój telefon. Telefon od Kazia, radość wielka, żyją, nic się im nie stało. I pytania z obu stron:gdzie jesteście. Okazuje się, że Kaziu i Władziu są na rynku w Lądku Zdroju czyli cały czas jechali przed nami w tempie "goniącym".  Na czele grupy znaleźli się już przejeżdżając pod torami w Krosnowicach (droga przez kładkę jest znacznie krótsza niż asfaltem), od Żelazna też jechali drogą główną a nie opłotkami tak jak reszta. Zorientowali się, że chyba są na czele grupy, długo czekali na nas w Radochowie, gdzie nie było zasięgu, nie mogli się więc, tak jak i my z nimi, skontaktować i ruszyli dalej. Dalsza droga już prawie w grupie i nauczka na przyszłość. Jeżeli przewidujemy dzielenie się na grupki to na początku ustalamy miejsca gdzie na siebie czekamy. Kontakt telefoniczny, nawet jeżeli posiadamy telefony i numery do siebie, może okazać się niemożliwy.

Czesiu przejechał dzisiaj 4 km więcej ode mnie (powrót do Kazia i Władzia). W tym roku ma przejechane 909 km (wyprzedza mnie o 172 km).

</header>

Grupa 8-osobowa

Piątek, 7 marca 2014 · dodano: 07.03.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj na miejscu zbiórki  zameldowało się 8 osób: ja, obie Basie, Czesiu, Kaziu, Piotr, Jurek i Władziu. Pogoda na starcie nie napawała optymizmem. Postanowiliśmy jechać do Krosnowic i tam postanowić co dalej.  Zatrzymaliśmy się przy sklepie obok szkoły. Jurek zapoznał uczestników wycieczki z artykułem pt. "Wizyta u neurologa" z serii rowerowa przychodnia lekarska zamieszczonym w ROWERTURZE z miesiąca marca br.  Decydujemy się jechać do Ołdrzychowic. W Ołdrzychowicach następna, krótka przerwa i dzielimy się na 2 grupy. Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu jedziemy do Rogówka i dalej przez Jaszkową Górna i Dolną do Kłodzka. Basie, Jurek i Piotr wracają do Kłodzka przez Żelazno i Krosnowice.

Przełęcz Łaszczowa i Kłodzka

Poniedziałek, 3 marca 2014 · dodano: 03.03.2014 | Komentarze 0

Rano przeczytałam u Ryjka:

"Okolice Kłodzka

Sobota, 1 marca 2014 |.............
Krótki wypad czerwonym szlakiem rowerowym pomiędzy Przełęczą Łaszczowa a Przełęczą Kłodzką.
W terenie sucho i przyjemnie, jednym słowem wiosna :)"

Zaproponowałam tę trasę Czesiowi. Zaakceptował ale wyraził obawę czy Kazia i Kaziu zechcą jechać tą trasą.
Zechcieli i wystartowaliśmy, mimo dającego się odczuć chłodu ( wilgotno - mgła i dosyć zimno). Do Przełęczy Łaszczowa było ok., pomalutku wspinaliśmy się pod górę. nie zmarzliśmy i nie było nam za ciepło. Na Łaszczowej zasmucił nas fakt dalszej dewastacji tego miejsca. Zniknęła duża część ogrodzenia placu i 2 ławki.  Ukradzione czy spalone?  Trasa między obiema Przełęczami, pomimo utrzymującej się mgły, przyjemna choć, niestety, nie za bardzo sucha ( może to efekt nocnego przymrozku i utrzymującej się wilgoci).  Na trasie spotkaliśmy ślady zimy. Do Przełęczy Kłodzkiej dojechaliśmy trochę zmarznięci. Dlatego zmieniliśmy pierwotne założenie jazdy do Kłodzka przez Kolonię Gaj i jedziemy  przez Podzamek i Jaszkowa Dolną ( krócej i bez górek).

Kierunek Ścinawka Średnia

Niedziela, 2 marca 2014 · dodano: 03.03.2014 | Komentarze 0

Grupa 6 osobowa tj.: ja, Kazia, Czesiu, Kaziu, Władziu i Piotr spotyka się "pod rurą" i jak zwykle stawiane jest pytanie: gdzie jedziemy? Następne pytanie: a ile km możemy przejechać? Odpowiedź: do 60 km. Władziu rzucił propozycję: jedziemy w kierunku Ścinawki. Propozycja zaakceptowana i ruszamy. Trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Niwa. W Niwie rozdzielamy się. Kazia i Piotr jadą w kierunku Kłodzka. Reszta grupy jedzie dalej: Raszków -Ścinawka Dolna - Ścinawka Średnia - Słupiec - Bożków - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Roszyce - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ścinawka_Średnia
Według rejestru zabytków Narodowego Instytutu Dziedzictwa na listę zabytków wpisane są obiekty:

• kościół parafialny pw. św. Marii Magdaleny z XIV wieku, przebudowany w 1738
  • kościół filialny pw. Bożego Ciała z 1517 roku, przebudowany w XVIII wieku
  • zespół pałacowy prepozytury jezuitów (ul. Wojska Polskiego 13-15-17) z końca XVII wieku, przebudowywany w 1788 i 1925 roku
    • pałac
    • 4 domy mieszkalne
    • spichrz, obecnie kaplica
    • pawilon ujęcia wody
    • park
  • park „Bieganówek”, powstały po 1920 roku
  • wieża mieszkalna, z I połowy XVI wieku i XVII wieku, wkomponowana w bryłę gotycko-renesansowego dworu obronnego (Zamek Kapitanowo).
Kościoły nawiedziliśmy wcześniej.
Dzisiaj trafiliśmy do zespołu pałacowego - niestety następny zaniedbany, na szczęście nie zrujnowany, obiekt.
Widziałam kierunkowskaz do Kapitanowa, ale nie wiedziałam, że tam także znajduje się dwór. Do odwiedzenia w przyszłości.

Lądek Zdrój

Sobota, 1 marca 2014 · dodano: 01.03.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i trzej panowie tj. Czesiu, Kaziu i Władziu wybraliśmy trasę do Lądka Zdroju przez Radochów. Dojechaliśmy do drogi prowadzącej z Lądka do Złotego Stoku i zjechaliśmy do Lądka. Tutaj tradycyjnie spałaszowaliśmy drożdżówki zakupione w piekarni Machela i udaliśmy się w drogę powrotną do Kłodzka trasą nieco inną niż "tam"