Przełęcz Łaszczowa i Kłodzka

Poniedziałek, 3 marca 2014 · dodano: 03.03.2014 | Komentarze 0

Rano przeczytałam u Ryjka:

"Okolice Kłodzka

Sobota, 1 marca 2014 |.............
Krótki wypad czerwonym szlakiem rowerowym pomiędzy Przełęczą Łaszczowa a Przełęczą Kłodzką.
W terenie sucho i przyjemnie, jednym słowem wiosna :)"

Zaproponowałam tę trasę Czesiowi. Zaakceptował ale wyraził obawę czy Kazia i Kaziu zechcą jechać tą trasą.
Zechcieli i wystartowaliśmy, mimo dającego się odczuć chłodu ( wilgotno - mgła i dosyć zimno). Do Przełęczy Łaszczowa było ok., pomalutku wspinaliśmy się pod górę. nie zmarzliśmy i nie było nam za ciepło. Na Łaszczowej zasmucił nas fakt dalszej dewastacji tego miejsca. Zniknęła duża część ogrodzenia placu i 2 ławki.  Ukradzione czy spalone?  Trasa między obiema Przełęczami, pomimo utrzymującej się mgły, przyjemna choć, niestety, nie za bardzo sucha ( może to efekt nocnego przymrozku i utrzymującej się wilgoci).  Na trasie spotkaliśmy ślady zimy. Do Przełęczy Kłodzkiej dojechaliśmy trochę zmarznięci. Dlatego zmieniliśmy pierwotne założenie jazdy do Kłodzka przez Kolonię Gaj i jedziemy  przez Podzamek i Jaszkowa Dolną ( krócej i bez górek).