Maj, 2015

Do Polanicy przez Chocieszów

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr i trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Chocieszów - Polanica Zdrój -
 W Polanicy kwitnące rododendrony

i pachnąca azalia zółta

i Dzień Dziecka w parku

i dalej:   Stary Wielisław - Kłodzko.

Wieża na Czernicy

Poniedziałek, 25 maja 2015 · dodano: 26.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się na ostatnią wieżę z zaliczanych do odznaki "Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej". Trasa dzisiejszej wyprawy": Kłodzko - Lądek Zdrój - Stronie Śląskie - Goszów - Stary Gierałtów. W Starym Gierałtowie wjeżdżamy na drogę z kierunkowskazem "Do Galerii na szlaku" i szlakiem rowerowym 5724  prawie 8 km, mijając Przełęcz Dział,

dojeżdżamy do szlaku pieszego czerwonego.
Szlak czerwony pieszy pokonujemy faktycznie pieszo i po ok. 800 m osiągamy cel dzisiejszej wycieczki czyli Górę Czernica

i wieżę - cel naszej wyprawy.

Szlak pieszy czerwony widoczny z wieży

Droga powrotna (odcinek końcowy to najlepsza część szlaku pieszego) i wieża widoczna w tle.

Dzisiejsza trasa to pierwsza setka w tym roku.

Kategoria rower, rodzinnie

Borówkowa i dwutysięczny kilometr w tym roku

Niedziela, 24 maja 2015 · dodano: 24.05.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu na Borówkową - cel dzisiejszego wyjazdu. Do Lądka Zdroju tradycyjnie przez Radochów i dalej na Przełęcz Lądecką

Następnie szlakiem rowerowym 6222 po Czeskiej stronie do Letiste  i wzdłuż granicy zielonym szlakiem  na Górę Borówkową

Cel osiągnięty - kolejna wieża do odznaki "Wieże widokowe Ziemi Kłodzkiej"

Z Góry Borówkowej do Letiste zjechaliśmy inną drogą a dalej tak jak "tam" aż do samego Kłodzka  z tą różnicą, że z górki.

Z została nam jeszcze tylko jedna wieża do zdobycia - Czernica w Górach Bialskich.

Duszniki Zdrój

Sobota, 23 maja 2015 · dodano: 23.05.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr i trasa: Kłodzko - Stary Wielisław ( odpoczynek na ostatnim przystanku autobusowym z "nowymi rowerzystami") -

- Polanica Zdrój - Szczytna Śl. (na budynku OSP nie ma św. Floriana a taki strażak) -

- Złotno - Duszniki Zdrój  i 2 figury św. Floriana (na remizie OSP i w rynku)

i rynek z pręgierzem

Nie jest to oryginał, lecz symboliczna rekonstrukcja wykonana pod koniec XX wieku. Nie wiadomo, co stało się z oryginalnym. Prawdopodobnie znajduje się przy kościele parafialnym w Szczytnej.
Według danych historycznych pierwszą ofiarą, która zginęła pod pręgierzem w Dusznikach Zdroju, był kat, który zasłynął z adorowania mężatek. Notabene kat zginął z rąk kata. Został bowiem ścięty.

Po zjedzeniu drożdżówek z firmowej piekarni "Precelek" zarządziliśmy powrót trasą: Szczytna Śl. - Polanica Zdrój - Wolany - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Włodzicka Góra

Piątek, 22 maja 2015 · dodano: 22.05.2015 | Komentarze 0

W drodze powrotnej z Walimia zatrzymaliśmy się przy stacji kolejowej w Świerkach

i zielonym szlakiem pieszym zawędrowaliśmy  na Włodzicką Górę (zaliczana do odznaki "Korona Ziemi Kłodzkiej"),

na której znajduje się kolejna wieża  do odznaki "Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej".

Na szlaku znajdują się ruiny jakiegoś obiektu.
Na wikipedii znalazłam taką informację: "Na zboczu góry znajdują się pozostałości obiektów do załadunku i transportu kamienia z pobliskiego kamieniołomu"  Czy to jest to?

Dzisiaj "odwiedziliśmy" także kolejne figury św. Jana Nepomucena znajdujące się obok kościołów w Świerkach i w Gołogłowach.

Wielka Sowa i Kalenica

Czwartek, 21 maja 2015 · dodano: 22.05.2015 | Komentarze 0

Trzy dni byliśmy w Walimiu. Czas ten wykorzystaliśmy m. in. na wędrówkę na Wielką Sowę i na Kalenicę. Na Wielką Sowę weszliśmy z Przełęczy Walimskiej  a na Kalenicę z Przełęczy Jugowskiej.
 Wieża na Wielkiej Sowie - w głębi widoczna, będąca w budowie, kaplica.

Wielka Sowa to kolejne punkty do odznak "Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej" i "Zdobywca Korony Ziemi Kłodzkiej".

Wieża na Kalenicy ( punkty do odznaki "Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej")

W tym dniu nawiedziliśmy jeszcze kościoły w Kamionkach i w Rościszowie, w którym wypatrzyliśmy figurę św. Jana Nepomucena.

Tylko do Szalejowa Górnego

Poniedziałek, 18 maja 2015 · dodano: 19.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj mamy mało czasu do dyspozycji - jedziemy tylko do Szalejowa Górnego. Droga powrotna to kierunek na Kamieniec, asfaltem przez pola do "8" i przez Szalejów Dolny do Kłodzka. Po drodze zatrzymujemy się przy przy remizach OSP w Szalejowie Dolnym i Górnym aby sprawdzić czy są  figury św. Floriana ( nie ma) i w  Parku  Retro w Szalejowie Dolnym.

Kategoria rower, rodzinnie

Cyklo glacensis 2015 - dzień drugi

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 16.05.2015 | Komentarze 0

Dzień drugi rozpoczęliśmy śniadaniem i przygotowaniem do powrotu.
Posileni, sfotografowaliśmy się  przed naszym hotelem na tle (niestety słabo widocznego) baneru rajdu i ruszyliśmy w drogę powrotną.

"Nasza" grupa razem dojechała do Cervonego Potoku. Basia i Jurek pojechali do Kłodzka przez Międzylesie Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu jedną z tras zaplanowanych przez organizatorów rajdu tj.: w kierunku Hanusovic. 2 km przed Hanusovicami skręciliśmy na Stare Mesto, w którym zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę obok ratusza. Zwiedziliśmy kościół pw. św. Anny, w którym wypatrzyłam św. Jana Nepomucena, w informacji turystycznej uzyskaliśmy pieczątki do KOT i udaliśmy się w kierunku granicy tj. na Przełęcz Płoszczyna.

Dalej: Nowa Morawa i Bolesławów, w którym znowu dłuższa przerwa na "odwiedziny" u 3 nepomuków i pałaszowanie słodkości - nagrody za pokonanie dotychczasowej trasy. Z dwiema figurami sfotografowaliśmy się a trzecią figurę św. Jana Nepomucena znajdującą się w kościele (w ołtarzu bocznym) tylko obejrzeliśmy przez kratę - nie dało się z nią sfotografować.
Dalej to: Stronie Ślaskie - Strachocin - Lądek Zdrój (w rynku "obchodzimy" Targi Staroci) -  Radochów - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Cyklo glacensis 2015 - dzień pierwszy

Piątek, 15 maja 2015 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Kolejny raz bierzemy udział w imprezie j.n.

Wystarowaliśmy z parkingu starostwa - informacja i zdjęcia na stronie:
i większość z nas dojechała do Bystrzycy Kłodzkiej (niewiele osób pojechało w kierunku Lądka Zdroju). W Bystrzycy spotkaliśmy się z grupą bystrzycką

i wyruszyliśmy w dalszą trasę: Długopole - Roztoki - Gajnik - Goworów. Z Goworowa ja, Czesiu, Kaziu i Władziu pojechaliśmy do Międzylesia. Kilka osób pojechało w kierunku Jodłowa, reszta grupy zatrzymała się  w Goworowie na pieczeniu kiełbasek.
Nasza dalsza trasa: Międzylesie - Boboszów - Dolni Lipka - Cerveny Potok - Dolni Morava. Czesi zakwaterowani zostali w chacie Terezka a Polacy w hotelu Śnieżnik.
Po zakwaterowaniu i zjedzeniu obiadu ja, Czesiu i Władziu wybraliśmy się pieszo do Źródła Nysy Kłodzkiej
i na Trójmorski Wierch (dla Czechów Klepac), który jest działem trzech mórz tj. Morza Bałtyckiego , Morza Czarnego i Morza Północnego

i na którym jest wieża widokowa

Łącznie przeszliśmy (w obie strony) ponad 10 km i wróciliśmy na kolację.
Basia i Jurek przyjechali do Dolnej Morawy sami - część trasy przejechali pociągiem.

Wieczorem do Starego Wielisławia

Środa, 13 maja 2015 · dodano: 13.05.2015 | Komentarze 0

W kościele w Starym Wielisławiu są figury św. Jana Nepomucena i św. Floriana, które wcześniej sfotografowaliśmy przez kratę. Dzisiaj pojechaliśmy wieczorem - o 18.00 jest msza św. i kościół jest otwarty. Po zakończonej mszy św. sfotografowaliśmy się z tymi figurami uzupełniając zbiory do poszczególnych odznak. Do odznaki "Wędrówki za św. Florianem" brakuje nam jeszcze tylko 3 figur.
Na złoty stopień odznaki "Szlakiem św. Jana Nepomucena" mamy komplet 50 punktów - przygotowuję materiał do weryfikacji. Zaczęliśmy gromadzenie punktów do stopnia diamentowego (mamy 12 punktów na 100 wymaganych) - mamy na to cały ten rok, gdyż w roku można zweryfikować tylko jeden stopień odznaki.