Maj, 2015

Puchaczówka - Czarna Góra (pieszo) - Sienna

Poniedziałek, 11 maja 2015 · dodano: 11.05.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Władziu i Kaziu  po "burzy mózgów" w sprawie dzisiejszej trasy ruszamy: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie - Stary Waliszów - Nowy Waliszów - Kamienna - Biała Woda - Przełęcz Puchaczówka.

Władziu zostaje z naszymi rowerami na Przełęczy a ja, Czesiu i Kaziu wędrujemy (bez zapisu na GPS) na Czarną Górę  na której jest jedna w wież widokowych zaliczanych do, ustanowionej w br. przez PTTK w Kłodzku, odznaki turystycznej  "Wieże widokowe Ziemi Kłodzkiej".

Dalsza trasa to: Sienna ( pieczątka do KOT) - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno (pieczątka parafii potwierdzająca wcześniejsze przebycie odcinka "Drogi Św. Jakuba, foto ze św. Florianem znajdującym się w siedzibie OSP) -

- Krosnowice - Kłodzko.

Marcinów - Jaszkowa

Czwartek, 7 maja 2015 · dodano: 07.05.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr i trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno (zamek) - Marcinów - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.  W Jaszkowej Dolnej i Górnej zatrzymaliśmy się przy remizach OSP - w obu nie ma na zewnątrz figur św. Floriana.

Czesiu samotnie do Polanicy

Wtorek, 5 maja 2015 · dodano: 05.05.2015 | Komentarze 0

Czesiu dzisiaj pierwszy raz w tym roku pedałował samotnie. Była sprawa do załatwienia w Polanicy - zamiast samochodem wybrał jazdę na rowerze (przejechane 32 km), tym samym wyprzedził mnie w ilości  kilometrów  przejechanych w tym roku o 29. Do dzisiaj ja miałam o 3 km więcej - tyle najeździłam na placu przed garażem w czasie jak on go otwierał.

Kategoria rower

Do Karłowa przez Batorówek i Torfowisko Batorowskie

Poniedziałek, 4 maja 2015 · dodano: 04.05.2015 | Komentarze 0

Cel dzisiejszego wyjazdu to Wielkie Torfowisko Batorowskie - Rezerwat Torfowisko Batorowskie to obiekt do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie", którą zdobywamy.
Z Kłodzka wyruszamy w czwórkę tj. ja, Czesiu Kaziu i Piotr i jedziemy trasą: Kłodzko - Szalejów Dolny ( takie stojaki na rowery są w Parku Retro) -

- Wolany - Chocieszów - Czarnym Traktem do Praskiego Traktu gdzie żegnamy się z Piotrem, który Praskim Traktem jedzie do Kłodzka. My dalej Czarnym Traktem docieramy do Batorówka. Z Batorówka zielonym szlakiem rowerowym, obok Małego ( jest zaznaczone na mapie) i Wielkigo Torfowiska Batorowskiego, dojeżdżamy do Karłowa i dalej drogą Stu Zakrętów w kierunku Radkowa do dalszego odcinka zielonego szlaku rowerowego, którym dojeżdżamy do Batorówka. Czarnym Traktem dojeżdżamy do Praskiego Traktu a czerwonym szlakiem rowerowym do Polanicy Zdroju i dalej przez Stary Wielisław do Kłodzka.

Na:  http://pl.wikipedia.org/wiki/Obszar_ochrony_ścisłe...
czytamy:
Obszar ochrony ścisłej Wielkie Torfowisko Batorowskie (niem. See Wiesen) – obszar ochrony ścisłej na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych.
Położone na wierzchowinie środkowego piętra Gór Stołowych, przy Kręgielnym Trakcie, w dolinie Czerwonej Wody. Rezerwat ma powierzchnię 39,53 ha, leży na wysokości 705-715 m n.p.m. i obejmuje torfowisko wysokie zarastające lasem świerkowo-sosnowym. Na terenie rezerwatu występują takie ciekawostki florystyczne jak: wierzba lapońska, widłaczek torfowy, wrzosiec bagienny, rosiczki i turzyce,brzoza omszona, sosna błotna. Znajduje się tutaj też stanowisko rzadkiej w Polsce sosny drzewokosej. Przez rezerwat nie prowadzi żaden szlak turystyczny, jedynie jego południowo-wschodnim skrajem leśną drogą przechodzi żółty, pieszy szlak z Dusznik-Zdroju do Karłowa i zielony, rowerowy szlak z Batorówka do Karłowa.
W XIX wieku część torfowiska została zmeliorowana i torfowisko zamarło, a na jego teren wkroczył las świerkowy. W 1938 roku utworzono na jego terenie rezerwat przyrody, w1958 r. ponownie utworzono tu rezerwat torfowiskowy "Wielkie Torfowisko Batorowskie". Teren ten znów się zabagnił. Po utworzeniu Parku Narodowego Gór Stołowych rezerwat zmieniony został w obszar ochrony ścisłej.
Niedaleko Wielkiego Torfowiska Batorowskiego leżało niegdyś Małe Torfowisko Batorowskie, zostało ono jednak osuszone i całkowicie zniszczone.

Stronie Śląskie i wiele "odwiedzin"

Niedziela, 3 maja 2015 · dodano: 03.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek Zdrój - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Lutynia - Lądek Zdrój - drogą w kierunku Orłowca do Radochowa - Trzebieszowice - Skrzynka - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.
Dzisiaj niedziela - dzień świąteczny, odpowiedni na składanie wizyt.  My "odwiedziliśmy" dzisiaj:
-  sześć św. Janów Nepomucenów (w kościele w Ołdrzychowicach, w kościele w Radochowie, w kościele pw. Narodzenia NMP w Lądku Zdr., w Sanktuarium Matki Bożej Uzdrowienia Chorych w Lądku Zdr., w Stroniu Śl., w Lutyni),
-  trzy figury św. Floriana ( na budynkach OSP w Trzebieszowicach i w Lądku Zdroju oraz przed kościołem w Lutyni).

Po powrocie zdążyłam jeszcze na 8 lekcję śpiewania, która miała miejsce w Centrum Kultury Chrześcijańskiej.

Takim tortem częstowano uczestników "śpiewania"

Błędne Skały i nie tylko

Sobota, 2 maja 2015 · dodano: 02.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj było chodzenie a nie jazda na rowerze. Z wnukami, ich rodzicami, moją siostrą i rodziną z Dąbrowy Górniczej odwiedziłam Błędne Skały, park i Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju, Ogród Japoński w Jarkowie oraz Letni Tor Saneczkowy w Polanicy Zdroju.
Na zakończenie dnia, już w domu, było robienie biżuterii, plecenie warkoczyków, robienie różności (piesek, szable) z dmuchanych baloników, występy artystyczne i robienie popcornu.

Nowa Łomnica

Piątek, 1 maja 2015 · dodano: 01.05.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu pogoda niepewna. Umawiamy się z Kaziem, że jeżeli nie zacznie padać, wyjeżdżamy  o 13. I wyjechaliśmy - dzisiaj chcemy dojechać do Nowej Łomnicy gdzie jest figura św. Jana Nepomucena i zatrzymać się przy mijanych remizach strażackich aby sprawdzić czy są przy nich figury św. Floriana. Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Starków - Stara Łomnica. Planowaliśmy od razu jechać polami do Nowej Łomnicy ale nadciągająca chmura zmusiła nas do szukania schronienia. Deszcz przeczekaliśmy na przystanku PKS w Starej Łomnicy obok remizy OSP ( była figura św. Floriana). Jak przestało padać pojechaliśmy do Nowej Łomnicy ( figura św. Jana Nepomucena i pieczątka do KOT).

Z Nowej Łomnicy polnymi drogami dojechaliśmy do Topolic i dalej przez Gorzanów do Krosnowic. W Krosnowicach odnaleźliśmy remizę OSP i ku naszej radości spotkaliśmy kolejną figurę św. Floriana.