Styczeń, 2015

Kłodzka Góra

Sobota, 31 stycznia 2015 · dodano: 31.01.2015 | Komentarze 0

Pogoda nie za bardzo rowerowa. Wybieramy się na wycieczkę pieszą. Do Przełęczy Kłodzkiej dojeżdżamy busem i kierujemy się na niebieski szlak pieszy, który prowadzi nas przez Przełęcz Podzamecką,

Grodzisko (730m n.p.m.) i Trzy Granice (730 m n.p.m.) do żółtego szlaku pieszego. Nieco wcześniej wspinamy się jeszcze na Szeroką Górę ( 767 m n.p.m. - o 2 m wyżej niż Kłodzka Góra). Wracamy na szlak i żółtym szlakiem pieszym  dochodzimy do Kłodzkiej Góry ( 765 m n.p.m.).

Dalej żółtym szlakiem pieszym przez Kukułkę i obok koszar wracamy do domu.

Kłodzka Góra to szczyt do odznak  " Zdobywca Korony Ziemi Kłodzkiej"  i  "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie" tj. odznak, których zdobywanie rozpoczęliśmy.

W poszukiwaniu kolejnych nepomuków

Środa, 28 stycznia 2015 · dodano: 28.01.2015 | Komentarze 0

Zaświeciło słoneczko, temperatura ok. + 3 stopnie, decydujemy się na wyjazd. Dzisiaj jedziemy do Mikowic na spotkanie z kolejnym nepomukiem. Niestety nie udało się nam go znaleźć. Posesję  nr 20 b przy której on "mieszka" zlokalizowaliśmy w internecie i następnym razem do niego dotrzemy. Dalsza trasa to powrót do "8" i jazda do Niwy na spotkanie z nepomukiem, którego nie udało się nam wypatrzeć w grudniu.
Oto on, Czesiu i nasze rowery

a w tle droga, którą jechaliśmy i most przez który przejeżdżaliśmy w  grudniu i cztery pary oczu ( ja, Czesiu, Kaziu i Władziu) go nie wypatrzyły.
W domu, z którego widać tę figurę, pytaliśmy w grudniu o posesję nr 50 i figurę św. Jana Nepomucena  - nie potrafiono nam udzielić informacji. Taka jest niestety znajomość własnej okolicy - nie pierwszy raz zdarza się, że mieszkańcy wsi pytani o figurę św. Jana Nepomucena, która znajduje się w ich miejscowości wzruszają ramionami i nie nie potrafią jej wskazać.
Dalej pojechaliśmy przez  Wolany, Szalejów Górny i Szalejów Dolny do Kłodzka.

Przyznane zostały nam, po weryfikacji, odznaki św. Jana Nepomucena w stopniu brązowym i srebrnym. Oto one:

Wojbórz - Bierkowice - Korytów

Piątek, 16 stycznia 2015 · dodano: 16.01.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu wybraliśmy trasę z nepomukami i pojechaliśmy: Kłodzko - Młynów - Wojbórz (odnalezione dwa nepomuki, jeszcze jeden jest w kościele) - Łączna - Bierkowice - Piszkowice - Korytów ( jeden nepomuk w parku przypałacowym, z trudem ale odnaleziony) - Kłodzko.
Św. Jan Nepomucen w Wojborzu

drugi także w Wojborzu

Św. Jan Nepomucen z parku przypałacowego w Korytowie

Dzisiaj ja i Czesiu otrzymaliśmy, po zweryfikowaniu odbytych wycieczek, odznaki Turysta Senior (hurtem - jak zwykle - I, II i III stopień).

I i II stopień odznaki, wg nowego regulaminu to liść brzozy i liść miłorzębu (pokazany niżej). III stopień - bez zmian.
PTTK w Kłodzku posiada jeszcze stare wzory odznaki  i takie nabyliśmy. Może niektórym seniorom się one nie podobały, gdyż nie czują się takimi dziadkami z wąsem. Mnie wydają się zabawne i  takie zdecydowałam się kupić.

Jaszkowa Dolna - Kukułka - Wojciechowice

Czwartek, 15 stycznia 2015 · dodano: 15.01.2015 | Komentarze 0

Wczoraj ze względu na szalejący wiatr zrezygnowaliśmy z jazdy - zaparkowaliśmy rowery, pożegnaliśmy się Kaziem i wróciliśmy do domu. Dzisiaj wiatr wiał ale już nie taki mocny ale temperatura znacznie niższa - ok. 4 stopnie. W drodze okazało się, że wiatr znacznie obniża temperaturę odczuwalną. Ale wytrzymaliśmy, chociaż palce u rąk marzły pomimo temperatury plusowej. Dzisiaj wybraliśmy trasę: Kłodzko- Jaszkowa Dolna - Kukułka - Wojciechowice z odwiedzinami u kolejnego nepomuka, który "mieszka" obok kościoła -

- Kłodzko.
W Kłodzku jeszcze dwa razy "objechaliśmy" kościół i z 30 km na liczniku dziennym wróciliśmy do domu.
To kolejna - trzecia - trzydziestka w tym roku.

Kółko przez Polanicę i kolejne nepomuki

Wtorek, 13 stycznia 2015 · dodano: 13.01.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Kazia - w takim składzie wyruszyliśmy na drugą wycieczkę w tym roku. Kazia, która wyjechała w tym roku pierwszy raz dojechała z nami do pomnika Jana Pawła II w Szalejowie Dolnym i dalszą trasę, w tempie wolniejszym od naszego, ze względu na '"przypominające" o swoim istnieniu kolano, postanowiła pokonać samotnie.   My pojechaliśmy do Szalejowa Górnego na spotkanie z kolejnym nepomukiem "mieszkającym" w ogrodzie posesji nr 79.

Numeracja domów  jest  pomieszana - dobrze, że wcześniej, korzystając z map w internecie, zlokalizowaliśmy w/w posesję. Dalsza trasa to: Wolany - Polanica Górna - Polanica Zdr. (park zdrojowy) - Stary Wielisław - Kłodzko. W Starym Wielisławiu "spotkaliśmy" kolejnego nepomuka i zlokalizowaliśmy następnego. Ten spotkany "mieszka" w ogrodzie posesji nr 1  w centrum wsi i widzi Bazylikę MB Bolesnej.

Kolejne pomieszanie w numeracji posesji - centrum wsi i nr 1 - ale udało się ją dzisiaj odnaleźć.
Nepomuk zlokalizowany jest za posesją nr 117, na łące przy torach - widzieliśmy go ale z daleka i dzisiaj podarowaliśmy sobie dotarcie do niego (grząski teren) i sfotografowanie się z nim.

Na poszukiwanie nepomuka

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 11.01.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj także mocno wieje - na jazdę rowerami nie zdecydowaliśmy się. Wybraliśmy się na spacer  na poszukiwanie kolejnego kłodzkiego nepomuka, na którego ślad natrafiłam w internecie. Opis był taki: "Kłodzko - Zagórze, Korczaka 40 - koło torów na bocznej ścianie  budynku pod szczytem dachu we wnęce".
Wczoraj w drodze ze Starego Wielisławia do Kłodzka, w okolicy torów przy stacji Kłodzko - Zagórze, próbowaliśmy znaleźć  budynek o w/w adresie i "naszego" nepomuka. Bez rezultatu. Korzystając z pomocy internetu ustaliliśmy położenie budynku o w/w adresie.
Z asfaltowej części ulicy Korczaka tuż za torami i stacją Kłodzko - Książek  ale jeszcze przed mostem skręciliśmy w prawo i błotnistą drogą,

koło torów

dotarliśmy do interesującego nas budynku.

i znaleźliśmy poszukiwanego nepomuka (piąty do złotego stopnia odznaki ).

Spacer w obie strony to około 8 km.

W drodze do nepomuka wstąpiliśmy na naszą działkę,  na której w styczniu kwitną takie kwiaty:

a na działce obok takie:

Sezon "rower 2015" rozpoczęty

Sobota, 10 stycznia 2015 · dodano: 10.01.2015 | Komentarze 0

W tym roku trochę później aniżeli w latach ub zainaugurowaliśmy sezon rowerowy 2015. Ale może, jeżeli pogoda pozwoli, zimowa przerwa w rowerowaniu nie będzie zbyt długa. W roku 2012 wyjechaliśmy 3 i 12 stycznia a potem dopiero 4 marca. W roku 2013 było niewiele lepiej: 2 i 4 stycznia, 3 lutego i dopiero 2 marca. Rok 2014 był nam bardzo przyjazny i w styczniu wyjechaliśmy 5 razy, w lutym 9 razy a w marcu aż 16 razy. Jak będzie tej zimy?
Dzisiaj sygnał do jazdy dał Władziu. Zadzwonił do nas ok. 11 i poinformował, że umówił się z Kaziem na 12  "pod rurą". My nie byliśmy zdecydowani - siąpi deszcz i wieje, ale jest ciepło (ok 10 stopni) jak na tę porę roku. Decydujemy się jechać z nim pomimo mżawki i wiatru. Na starcie zaświeciło nam słoneczko i towarzyszyło przez dużą część drogi. Mżawka ustała ale wiał baaaaarrrrdzo mocny wiatr.
Szczególnie nieciekawie było gdy wiał z boku i spychał do rowu, ale za to gdy wiał w plecy jazda była przednia.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów (nieudane poszukiwanie czwartego nepomuka w tej miejscowości - miał być w parku przy schodach prowadzących do kościoła) - Stara Łomnica - Starków (2 nepomuki) - Stary Wielisław (2 nepomuki) - Kłodzko.
Mimo wiatru inauguracyjny wyjazd uznaliśmy za udany. Pożegnaliśmy się z nadzieją na szybki następny wyjazd - może już jutro?

Na dzisiejszej trasie odwiedziliśmy 4 nepomuki ( 2 w Starkowie i 2 w Starym Wielisławiu) - to już do stopnia złotego odznaki .