Listopad, 2014

Zwiedzanie wnętrza remontowanego pałacu w Kamieńcu

Środa, 26 listopada 2014 · dodano: 26.11.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu słoneczko wyciągnęło nas z domu. W składzie ja, Czesiu i Kaziu obraliśmy kierunek na Korytów i  dalej: Ruszowice - Kamieniec ( początek wsi) - Suszyna - Ścinawka - Kamieniec ( do pałacu) - Szalejów Dolny - Kłodzko.
Namówiłam  Czesia i Kazia na jazdę obok pałacu w Kamieńcu licząc na to, że w dzień roboczy będą na budowie robotnicy i może uda się nam  zobaczyć więcej niż zwykle. Mieliśmy wielkie szczęście - w pałacu byli jego właściciele. Bardzo sympatyczna pani właścicielka oprowadziła nas po obiekcie i pokazała cały parter i I piętro. Właścicielka zezwoliła fotografować ale poprosiła aby tych zdjęć nie zamieszczać w internecie - stąd ich nie pokażę.  Na niżej podanej stronie właściciele na bieżąco informują o kolejnych etapach remontu zamieszczając wiele fotografii.
i wywiad z właścicielami

Bystrzyca Kłodzka

Wtorek, 25 listopada 2014 · dodano: 25.11.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu, korzystając ze słonecznej i prawie bezwietrznej pogody, wybraliśmy się dzisiaj do Bystrzycy Kłodzkiej. W Bystrzycy odwiedziliśmy punkt  Informacji Turystycznej i zaopatrzyliśmy się w :
- Paszport pielgrzyma - Droga św. Jakuba w Polsce ( paszporty są rejestrowane - mamy nr 305 i 307),
- folder "Kłodzka Droga św. Jakuba" ,
- książeczkę do odznaki Przyjaciel Międzygórza.

Kłodzką Drogę św. Jakuba  mamy zamiar przejechać na wiosnę przyszłego roku. Szlak z Międzygórza do Braumowa liczy 119 km  z czego na terenie Polski - 81 km a na terenie Czech - 38 km.
Na terenie Dolnego Śląska są jeszcze: Droga Nyska , Droga Ślężańska, Droga Sudecka i Via Regia  do której dochodzą wszystkie wymienione Drogi.
Aby zdobyć certyfikat należy przebyć 200 km szlaku rowerem lub 100 km pieszo.
Planujemy przejechanie jeszcze w 2015 roku Drogi Nyskiej i może Drogi Ślężańskiej.

Nyska Droga św. Jakuba ( 100,5 km) prowadzi doliną Nysy Kłodzkiej, biorąc swój początek przy Źródle św. Jakuba koło Głuchołaz.
Szlak łączy również bazylikę św. Jakuba w Nysie oraz kościół (dawniej także szpital) św. Jakuba w Skorogoszczy. W Skorogoszczy łączy się z Drogą św. Jakuba "Via Regia", prowadzącą wzdłuż Odry.

Ślężański Szlak św. Jakuba to  odcinek biegnący ze szczytu góry Ślęży (718m n.p.m.), przez Sobótkę, Mietków, Kostomłoty do miasta skarbów- Środy Śląskiej.
W Środzie Śląskiej Droga Ślężańska łączy się z biegnącą od granicy z Ukrainą, Drogą św. Jakuba Via Regia (odtworzoną według przebiegu dawnego, królewskiego traktu handlowego).

Przy pręgierzu w Bystrzycy Kłodzkiej

Z Bystrzycy pojechaliśmy trasą: Szklarka - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.

Gorzanów - Stara Łomnica

Poniedziałek, 24 listopada 2014 · dodano: 25.11.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu zamierzaliśmy dojechać do Bystrzycy Kłodzkiej. W Gorzanowie, ze względu na pogarszającą się pogodę, zmieniliśmy plan i pojechaliśmy do Starej Łomnicy i dalej przez Starków i Stary Wielisław do Kłodzka. W Kłodzku powitały nas krople deszczu, ale padać zaczęło trochę później.
Nowy, w miejsce "rozjechanego", przystanek w Starym Wielisławiu i prawie gotowy obiekt kulturalno - ? ( świetlica, biblioteka , OSP i ?) oraz Czesiu i nasze 3 rowery.

I znowu kółko przez Polanicę Zdrój

Niedziela, 23 listopada 2014 · dodano: 23.11.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj w większym składzie tj.:  ja, Czesiu, Kaziu, Władziu i Basia kółko przez Polanicę trasą: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny -  Wolany - Polanica Górna - park w Polanicy - Stary Wielisław - Kłodzko.

Weryfikacja Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej i Kolarskiej Odznaki Turystycznej

Czwartek, 20 listopada 2014 · dodano: 21.11.2014 | Komentarze 1

Dzisiaj wybraliśmy się do Nysy do Michała Raczyńskiego w celu weryfikacji potwierdzeń do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej i Kolarskiej Odznaki Turystycznej.  Weryfikacja została dokonana i przyznane zostały nam tj. mnie i Czesiowi odznaki w stopniach:

Kolarska Odznaka Pielgrzymia: stopień popularny, stopień brązowy i stopień srebrny.
Na kolejny stopień tj. stopień złoty mamy już wystarczającą ilość obiektów dowolnych ( wymagana ilość to 175 obiektów) i 5 obiektów obowiązkowych wymienionych w regulaminie. Pozostało jeszcze dotarcie do 20 obiektów obowiązkowych z 226  wymienionych w regulaminie).

Kolarska Odznaka Turystyczna: stopień brązowy i stopień srebrny.

Do stopnia złotego zabrakło nam 170 pkt = 17 wycieczek jednodniowych. Za zwiedzanie miast, miejscowości i zabytków przyznana została nam premia po 120 pkt. W rezultacie tego do złotej KOT brakuje nam po 50 pkt czyli po 5 wycieczek jednodniowych. Na dany stopień trasy nie mogą się powtarzać i w sytuacji gdy jeździ się po "swoim" terenie zdobycie kolejnych pkt nie jest łatwe. Dlatego musimy się zmobilizować i odbyć te 5 wycieczek gdzieś dalej od domu.
Kolejny stopień KOT to duży brązowy. Na kolejny stopień trasy przejechane wcześniej można powtarzać. Na odznakę dużą brązową trzeba zdobyć 1000 pkt oraz zwiedzić w Polsce 1 park narodowy ( mamy już zwiedzony i potwierdzony Słowiński Park Narodowy) i 5 obiektów krajoznawczych wymienionych w regulaminie. Z najbliższych są to m.in. pocysterski zespół klasztorny w Henrykowie ( mamy wpis), zespół opactwa cystersów w Krzeszowie, średniowieczny układ urbanistyczny w Paczkowie, twierdza srebrnogórska w Srebrnej Górze, barokowy, ewangelicki kościół pokoju w Świdnicy, zespół klasztorny cystersek w Trzebnicy.
Wszystkie te obiekty mamy odwiedzone ale - z wyjątkiem Henrykowa - nie mamy wymaganego odrębnego wpisu w książeczkach. Zanim nazbieramy 1000 pkt to do obiektów tych zdążymy dojechać ponownie. A jak nie do tych to do innych z 95 wymienionych w regulaminie.

Kilka słów o Michale Raczyńskim:
Pan Michał jest przewodnikiem turystyki rowerowej.  Na rowerze zwiedził 40 państw Europy. Jest inicjatorem i założycielem Klubu Rowerowych Pielgrzymów przy parafii św. Jana Chrzciciela w Nysie. Posiada bardzo bogatą kolekcje odznak turystycznych, medali, pucharów, dyplomów.
To część odznak p. Michała

Wywiad z p. M. Raczyńskim można przeczytać na :http://terakowski.republika.pl/Raczynski.html. Wywiad ten był opublikowany na łamach nr 1/2010 miesięcznika ROWERTUR.

Ponownie kółko przez Polanicę Zdrój

Środa, 19 listopada 2014 · dodano: 19.11.2014 | Komentarze 0

Temperatura niezbyt wysoka ale świecące słoneczko zachęciło, nie tylko nas, do jazdy. W miejscu zbiórki  o "normalnej" godzinie zameldowali się:  ja, Czesiu, Basia i Władziu oraz Kaziu.  Po słoneczku zostały wspomnienia, nie zaświeciło już w ogóle, nie było też zbyt ciepło, ale chociaż dobrze, że nie wiało. Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Polanica Górna - Polanica (park zdrojowy) - Stary Wielisław - Kłodzko.

Niedawno wyremontowana kapliczka przy drodze z Zagórza do Kłodzka

Przez Marcinów nowymi trasami

Poniedziałek, 17 listopada 2014 · dodano: 17.11.2014 | Komentarze 0

Telefonicznie umawiamy się z Kaziem na krótki wyjazd. O "zwykłej" godzinie i w "zwykłym" miejscu spotykamy się z Kaziem i Piotrem. Decydujemy się jechać do Krosnowic, ale przez Jaszkową. Z Krosnówki, zaraz za mostem PKP, skręcamy w lewo ( ja i Czesiu drogą tą jedziemy pierwszy raz) i wyjeżdżamy przy byłych zakładach Bobo. Decydujemy się jechać do Marcinowa.
Przy ostatnim zabudowaniu w Marcinowie spotykamy panów, którzy mówią nam, że polna droga do Ołdrzychowic, którą jeszcze nigdy nie jechaliśmy jest przejezdna nawet dla samochodów. Decydujemy się więc na jazdę tą polną drogą. Kilkadziesiąt metrów, ze względu na błoto i koleiny, trzeba było prowadzić rower, ale trasa widokowo atrakcyjna.

A potem to już Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Kółko przez Polanicę Zdrój i po obiedzie wiele kółeczek po działkach

Sobota, 15 listopada 2014 · dodano: 15.11.2014 | Komentarze 0

Bardzo mocno wieje ale decydujemy się na jazdę, zakładając od razu, że będzie krótko. Jedziemy w składzie: ja, Czesiu , Piotr i Kaziu wybierając trasę: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Polanica Górna - park w Polanicy Zdroju (oglądamy relację zdjęciową z Festiwalu Marii Czubaszek) -

- Stary Wielisław - Kłodzko.

Po obiedzie zabieram Olę i Kubusia i krążymy na rowerach po działkach przejeżdżając ok. 7 km.

Wojbórz - na groby koleżanek

Piątek, 14 listopada 2014 · dodano: 14.11.2014 | Komentarze 0

Czesiu jeszcze trochę niedomaga, ale postanowił jechać. Godzina była, podobnie jak wczoraj, "niezwykła " dlatego jechaliśmy tylko ja Czesiu.  Listopad to miesiąc szczególnej pamięci o zmarłych, zaproponowałam więc jazdę do Wojborza na groby moich koleżanek.
Do Wojborza pojechaliśmy trasą: Ustronie - Ścinawica - Młynów. Droga powrotna inna tj. w kierunku Barda do przepompowni wody, dalej przez pola do Podtynia, Ławicy, Boguszyna, koło Szpitala, ulicą Łukasińskiego na cmentarz w Kłodzku i przez Książówkę do domu. Nie udało się uzyskać pieczątki  w przyszpitalnej parafii pw. Niepokalanego Poczęcia NMP i w klasztorze sióstr Franciszkanek Szpitalnych.

Marcinów i mój setny wyjazd w tym roku

Czwartek, 13 listopada 2014 · dodano: 13.11.2014 | Komentarze 0

Dzisiejszy wyjazd to moja 100 wycieczka rowerowa w tym roku. W całym ubiegłym roku było ich 121.
Wyjechaliśmy godzinę później niż zwykle. O "zwykłej" godzinie wracaliśmy autem z zakupów i ujrzeliśmy plecy 3 rowerzystów, którzy przed momentem wyruszyli na trasę.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno (obok zamku) - Marcinów ( do końca wsi i powrót) - Marcinówką do Jaszkowej Dolnej - Jaszkowa Górna ( do ostatniego przystanku PKS) - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.