Bystrzyca Kłodzka

Wtorek, 25 listopada 2014 · dodano: 25.11.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu, korzystając ze słonecznej i prawie bezwietrznej pogody, wybraliśmy się dzisiaj do Bystrzycy Kłodzkiej. W Bystrzycy odwiedziliśmy punkt  Informacji Turystycznej i zaopatrzyliśmy się w :
- Paszport pielgrzyma - Droga św. Jakuba w Polsce ( paszporty są rejestrowane - mamy nr 305 i 307),
- folder "Kłodzka Droga św. Jakuba" ,
- książeczkę do odznaki Przyjaciel Międzygórza.

Kłodzką Drogę św. Jakuba  mamy zamiar przejechać na wiosnę przyszłego roku. Szlak z Międzygórza do Braumowa liczy 119 km  z czego na terenie Polski - 81 km a na terenie Czech - 38 km.
Na terenie Dolnego Śląska są jeszcze: Droga Nyska , Droga Ślężańska, Droga Sudecka i Via Regia  do której dochodzą wszystkie wymienione Drogi.
Aby zdobyć certyfikat należy przebyć 200 km szlaku rowerem lub 100 km pieszo.
Planujemy przejechanie jeszcze w 2015 roku Drogi Nyskiej i może Drogi Ślężańskiej.

Nyska Droga św. Jakuba ( 100,5 km) prowadzi doliną Nysy Kłodzkiej, biorąc swój początek przy Źródle św. Jakuba koło Głuchołaz.
Szlak łączy również bazylikę św. Jakuba w Nysie oraz kościół (dawniej także szpital) św. Jakuba w Skorogoszczy. W Skorogoszczy łączy się z Drogą św. Jakuba "Via Regia", prowadzącą wzdłuż Odry.

Ślężański Szlak św. Jakuba to  odcinek biegnący ze szczytu góry Ślęży (718m n.p.m.), przez Sobótkę, Mietków, Kostomłoty do miasta skarbów- Środy Śląskiej.
W Środzie Śląskiej Droga Ślężańska łączy się z biegnącą od granicy z Ukrainą, Drogą św. Jakuba Via Regia (odtworzoną według przebiegu dawnego, królewskiego traktu handlowego).

Przy pręgierzu w Bystrzycy Kłodzkiej

Z Bystrzycy pojechaliśmy trasą: Szklarka - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.