Czerwiec, 2014

Kamieniec - Polanica - Bystrzyca

Niedziela, 29 czerwca 2014 · dodano: 29.06.2014 | Komentarze 0

Ja i Czesiu w towarzystwie Kazia przejechaliśmy  trasę : Kłodzko - Korytów - Ruszowice -  Kamieniec - Niwa - Polanica Górna - Polanica Zdrój - Starkówek - Stara Łomnica - Szklarka - Stara Bystrzyca - Bystrzyca Kł. - Zabłocie - Gorzanów - Krosnowice -  Kłodzko.  Pogoda była niepewna:   bardzo wietrznie, ciepło, duszno i zachmurzone niestety niebo.  Deszcz straszył nas od Starej Bystrzycy, kropiło ale wytrzymało do Kłodzka. Zaczęło padać  jak dojechaliśmy do garażu.

Kółeczko przez Rogówek

Piątek, 27 czerwca 2014 · dodano: 27.06.2014 | Komentarze 0

Ja i Czesiu dzisiaj krótko i szybko trasą: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.

Przejażdżka po Miliczu

Niedziela, 22 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Kaziu i Władziu już przed godziną 9 pojechali do Żmigrodu na pociąg.  Basia i Jurek nie wracają z nami do Kłodzka. Ja, Czesiu i Basia wczesnym popołudniem wyruszamy w drogę powrotną do Kłodzka.  Przed południem ja i Czesiu wybraliśmy się do  Milicza, gdyż przez cały czas pobytu jakoś nie udało się nam dotrzeć do centrum miasta. Mieszkaliśmy w Miliczu - Karłowie odległym od centrum ponad 4km. Niestety pogoda dzisiaj w kratkę, co chwilę kropił deszcz a czasami  mocniej padało ale i świeciło słońce.
Odwiedziliśmy park  z pałacem, pokręciliśmy się po Miliczu, zatrzymaliśmy się na chwilę przy alei gwiazd, zaglądnęliśmy do kościoła, zjedliśmy i kupiliśmy "na wynos" ciastka w cukierni znajdującej się obok kościoła i wróciliśmy na miejsce naszego zakwaterowania.

Czesiu w tym roku przejechał łącznie 3525 km.

Z Krośnic "Śladami Ryszarda Szurkowskiego"

Sobota, 21 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Z Milicz do Krośnic ja, Czesiu, Kaziu i Władziu dojechaliśmy na rowerach a obie Basie i Jurek z rowerami na samochodzie. Z Krośnic wyruszyliśmy na trasę "Śladami Ryszarda Szurkowskiego": Krośnice - Łazy Wielkie - Bukowice - Lędzina  ( miejsce gdzie mieszkał R.Sz.) - Police - Krośnice. Z Krośnic do Milicza wróciliśmy przez Wąbnice i Wałkową.
Późnym popołudniem "zrobiliśmy" ognisko na zakończenie tygodniowego pobytu w Miliczu.
Panowie przy ognisku ( zdjęcie z ogniska poniedziałkowego), panie chyba "rajdają".

W tle obiekt, w którym mieszkamy.

Milicz - Antonin - Milicz

Piątek, 20 czerwca 2014 · dodano: 25.06.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu wybraliśmy się na długa trasę. Trochę "kluczyliśmy", ale do celu czyli do Antonina dojechaliśmy przez m.in. Czatkowice, Henrykowice, Wróbliniec, Odolanów, Janków Przygodzki, Ludwików.
Pierwszy dłuższy przystanek  to Odolanów (brama i kościoły).
Odolanowianie zafundowali sobie pomnik jedyny w swoim rodzaju. Zamiast uwiecznić jednego bohatera czy uhonorować słuszną ideę, postawili monument upamiętniający wszystkich mieszkańców miasta a nawet całej ziemi odolanowskiej. Na rozległym obszarze urządzany jest Park Rozrywki i Wypoczynku nazywany także Parkiem Natury. W 2003 r. z okazji okrągłej rocznicy nadania praw miejskich wzniesiono tu Bramę 600-lecia.Obiekt, choć nie jest wybitnym dziełem architektonicznym, wyróżnia się, stanowiąc pomnik każdego mieszkańca ziemi odolanowskiej. Jego ściany pokryto kamiennymi tablicami, na których wyryto imiona i nazwiska wszystkich mieszkańców Odolanowa i okolicznych wsi, Anno Domini 2003.

Druga strona bramy z widocznymi tablicami

Następny przystanek to Antonin i piękny pałacyk myśliwski

Wiele informacji  i fotografii na:

Niestety w czasie tej  wycieczki wiele razy padało, zarówno w drodze do Antonina jak i w drodze powrotnej, stąd m.in. mój  strój na pierwszej fotografii.

Droga powrotna krótsza, przez wiele kilometrów w deszczu, przez Czarnylas, Odolanów, Sulmierzyce, Nowy Zamek.

Jak zwykle na pokonywanej trasie interesują nas kościoły. W  drodze powrotnej warty uwagi był Czarnylas
Czarnylas był ośrodkiem protestantyzmu. Protestanci mieli tu dwa zbory: luterański i ewangelicki ze swoimi pastorami.
Również metodyści wybudowali w Czarnymlesie swój dom modlitwy ( po wojnie urządzono w nim m.in. kino wiejskie).
Obecnie czynne są dwa kościoły katolickie ( jeden poewangelicki) oraz kościół ewangelicki. Obiekty te obejrzeliśmy tylko z zewnątrz  (jak zresztą wiele kościołów, gdyż  są pozamykane), potwierdziliśmy pobyt w tej miejscowości w sklepie (do  KOP) i pędziliśmy, aby zdążyć do Milicza przed zachodem słońca.

Wzgórze Joanny i później wkoło kompleksu Stawno

Czwartek, 19 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Marylka i Rysiu pojechali do domu.
Dzisiaj wybraliśmy się do Postolina na Wzgórze Joanny.
Na wierzchołku wzniesienia stoi zameczek myśliwski Odyniec z 1850 roku z wieżą widokową.
Niestety ze względu na zły stan techniczny obecnie wejście na nią nie jest możliwe.

Po obiedzie  ja, Czesiu i Kaziu pojechaliśmy ścieżką zwiniętych  torów do Grabownicy i dalej objechaliśmy stawy kompleksu Stawno Trasa: Czatkowice - Młodzianów - Potasznia - Gądkowice - Chałupy - Średzina - Nowy Zamek - Nowe Grodzisko - groblą do Rudy Milickiej - Milicz.

Milicz - Twardogóra - Milicz

Środa, 18 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Z Milicza do Krośnic w komplecie tj, 9 osób ( na zdjęciu brak Kazia - fotografuje)

dalej - do Twardogóry - już tylko ja, Czesiu, Kaziu i Władziu.

Milicz - Ruda Sułowska i dalej

Wtorek, 17 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Całą 9 - osobową grupą jedziemy z Milicza do Sułowa ścieżką rowerową poprowadzoną  trasą dawnej kolejki wąskotorowej.
Przystanek na trasie kolejki

W Sułowie zatrzymujemy się w centrum  oraz przed kościołem p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej.
Z Sułowa w pełnym składzie jedziemy jeszcze do Rudy Sułowskiej. Ja, Czesiu, Władziu i Kaziu jedziemy dalej a reszta grupy wraca do Milicza.  Nasza dalsza trasa to: Grabówka - Olsza - Wilkowo - Niezgoda - Ruda Żmigrodzka (             ) - Jamnik - Osiek - Książęca Wieś - Osiek - Bukołowo - Osiek - Przedkowice - Kaszyce Milickie - Kaszyce  Wlk. - Przyborów - Ujeździec Wlk. - Ujeździec Milicki - Gruszeczka - Sułów - Milicz.

I wieczorem jeszcze: Milicz - Wałkowa- Milicz

Pierwszy dzień w Miliczu i trasa Milicz - Zduny

Poniedziałek, 16 czerwca 2014 · dodano: 22.06.2014 | Komentarze 0

Do Milicza 7 osób przyjechało samochodami a dwie osoby pociągiem. Po rozpakowaniu się w grupie 6 - osobowej tj. ja, Czesiu, Basia i Jurek oraz Rysiu i Halinka, pojechaliśmy do Zdun trasą: Milicz - Ruda Milicka - trasą zwiniętych torów przez groblę - Nowy Zamek - Trzebicko - Biedaszka - Cieszków - Zduny i powrót prawie  tą samą trasą.
Władziu i Kaziu, którzy jechali pociągiem do Milcza przyjechali później.  Basia musiała zostać, gdyż nie miała swojego roweru, a rowerem Władzia nie może jeździć. Jej rower, którego zamontowanie na samochodzie sprawiało kłopot, jechał pociągiem z Władziem, a rower Władzia przyjechał z Basią  na naszym samochodzie.

Odpoczynek na trasie do Zdun - Halinka, Rysiu, Jurek, Basia i  Czesiu a ja schowałam się za aparatem.

Wieczorna przejażdżka

Środa, 11 czerwca 2014 · dodano: 13.06.2014 | Komentarze 0

Miało padać, nie pada, postanawiamy już prawie wieczorem, przejechać kilka kilometrów. Ruszamy w kierunku Jaszkowej, kolejno decydując dokąd dalej. I tak pojechaliśmy z  Jaszkowej Dolnej na Krosnówkę i do Krosnowic - Żelazna ( obok zamku) - Marcinowa - Jaszkowej Dolnej - do początku Jaszkowej Górnej - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.
Czesiu "dojechał" do 3 tys. km ( dokładnie to 3oo3 km), a ja  przekroczyłam 2,5 tys. km.
Mój był to 52 wyjazd w tym roku, a Czesiu ma o 12 wyjazdów więcej.