Listopad, 2016

Niedzielna przejaźdżka

Niedziela, 27 listopada 2016 · dodano: 28.11.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj tylko ja i Czesiu bez Kazia, który świętuje jeszcze dzisiaj wczorajsze urodziny. Pogoda niepewna ale zdecydowaliśmy się na jazdę. W drodze do garażu zaczęło padać, postaliśmy chwilę pod garażem i zarządziliśmy powrót do domu. W połowie drogi do domu przestało padać i nawet zaświeciło słońce. Wróciliśmy do garażu i postanowiliśmy jechać w stronę jasnego nieba ( nad Jaszkową i Wojciechowicami były ciemne chmury i padało). Pojechaliśmy: Kłodzko - Korytów - Roszyce - Szalejów Dolny  (do J.P. II) - Zagórze - nie padało to skręciliśmy na Stary Wielisław (dojechaliśmy do kościoła) - z deszczem powrót do Zagórza - przestało padać to jeszcze Książówka (tylko do mostu obwodnicy - dalej było błoto).

4 tysięczny kilometr Czesia w tym roku

Sobota, 26 listopada 2016 · dodano: 26.11.2016 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu ruszyliśmy dzisiaj na trasę: Kłodzko - Stary Wielisław - polną drogą (niestety "rozjechaną" przez traktory )

do Szalejowa Dolnego  i dalej:  Szalejów Górny - Wolany (początek) - Polanica Górna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko ( dla "dojechania"  przez Czesia do 4-tysięcznego kilometra zrobiliśmy jeszcze rundkę ul. Rodzinną i ul. Spółdzielczą).  Czesiu ma 4 tys. kilometrów a mnie brakuje jeszcze 109 kilometrów. Mam nadzieje, że uda się mi je jeszcze przejechać w tym roku.

Fiołek, który zakwitł o tej porze roku, spotkany dzisiaj na trasie między Starym Wielisławiem a Szalejowem Dolnym.

Przez Skrzynkę

Czwartek, 24 listopada 2016 · dodano: 24.11.2016 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr na trasie : Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Skrzynka - Trzebieszowice - Ołdrzychowice  - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Spacer po Kudowie i do ruin zamku Homole

Niedziela, 6 listopada 2016 · dodano: 06.11.2016 | Komentarze 0

Rano przed śniadaniem odwiedziliśmy Kościół Ewangelicki Chrystusa Pana  na Wzgórzu Kaplicznym

Po śniadaniu spakowaliśmy się, załadowaliśmy rowery na samochód i wybraliśmy się na  pieszy spacer po Kudowie.
Odwiedziliśmy m.in.

i

W drodze do Kłodzka zatrzymaliśmy się na Przełęczy Polskie Wrota i pieszo przez Zielone Ludowe

doszliśmy  do ruin zamku Homole

I tak zakończyliśmy naszą "nagrodową" wyprawę.

Kudowa - Pstrążna i przez Czechy do Kudowy oraz okolice Kudowy

Sobota, 5 listopada 2016 · dodano: 06.11.2016 | Komentarze 0

Cel na dzisiaj to Pstrążna, w której jest m.in. kościół ewangelicko - reformowany oraz górska kaplica pw. św. Jana Pawła II.
Kościół ewangelicko - reformowany w Pstrążnej jest obiektem obowiązkowym do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej a kaplica pw. św. Jana Pawła II to obiekt do odznaki "Śladami Jana Pawła II".

W czasie naszego pobytu przed kościołem przyjechały 2 Czeszki, które otworzyły kościół i mieliśmy okazję obejrzeć jego skromne wnętrze.

O kościele ewangelicko -reformowanym na:   https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Ewangelicko...
m.innymi:
" Podstawą wiary i normą życia jest Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu – Biblia, natomiast tradycja podlega stałej rewizji według zasady Ecclesia reformata et semper reformanda verbi divini (Kościół reformowany nieustannie się reformujący według Słowa Bożego); odrzucona jest doktryna o nieomylności widzialnego Kościoła. Kalwinizm przyjmuje naukę o podwójnej predestynacji. Wystrój kościołów jest bardzo surowy, a wynika to z przykazania 2. Dekalogu, (które ewangelicy reformowani przytaczają w biblijnej, nieskróconej wersji), które mówi: „Nie czyń sobie żadnych rzeźb ani obrazów tego, co jest na niebie w górze, i na ziemie w dole i tego, co jest w wodzie pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył [...]” (II Mż 20, 4-6). Zbytek i przepych w kościołach są „obrazą Boga”; myśli wiernych powinny dążyć ku Bogu, a nie „rozpraszać się” na kontemplowaniu ozdób, figur i obrazów. Z tego powodu reformowani oddają cześć wyłącznie Bogu bez pośrednictwa obrazów i rzeźb."

A to górska kaplica pw. św. Jana Pawła II

Zatrzymaliśmy się także przy Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego. Nie zwiedzaliśmy go, poprosiliśmy tylko o pieczątki  i pojechaliśmy w kierunku granicy:
Stąd przyjechaliśmy

a w tym kierunku podążyliśmy

Przez Zdarky, Małą Czermną i Czermną dojechaliśmy do Kudowy. W Kudowie odwiedziliśmy kilka obiektów do KOP i do odznaki "Śladami św. Jana Pawła II"
M. innymi:

A po obiedzie znowu Kudowa i okolice.

Kudowa - Nachod i okolice Kudowy

Piątek, 4 listopada 2016 · dodano: 06.11.2016 | Komentarze 0

W nagrodę za zdobycie I miejsca w konkursie "Nepomuceny powiatu kłodzkiego"  korzystamy z 2-dniowego pobytu w obiekcie "Zameczek" w Kudowie Zdroju.
Zabraliśmy ze sobą rowery i  korzystając z chłodnej ale bezdeszczowej pogody wyruszyliśmy na trasę: Kudowa - Czermna - Mała Czermna (Czechy) - Nachod (Czechy). W Nachodzie zatrzymaliśmy się na dłużej.
Zamek w listopadzie niestety nieczynny, ale reszta zabytków dostępna.
Pokłoniliiśmy się czterem nachodzkim nepomukom (te były na drodze naszej wędrówki po Nachodzie - pozostałych nie szukaliśmy).
Na rynku

We wnęce kościoła pw. św. Michała

Na  budynku na obrzeżach Nachodu

Następnie trasą rowerową

przez Słone dojechaliśmy do Kudowy.
Pojeździliśmy po Kudowie  i pojechaliśmy w kierunku Błędnych Skał.

Dojechaliśmy do Dworku Leśnego - niestety zamknięty był na tzw. cztery spusty. Powrót do Kudowy i "kółka": park - Czermna - park - Czermna - park i na kolację.