Maj, 2017

Marcinów - Jaszkowa

Środa, 31 maja 2017 · dodano: 31.05.2017 | Komentarze 0

Ja i Czesiu na trasie: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Marcinów - "nawrotka" - Marcinówką do Jaszkowej Dolnej - Jaszkowa Górna (do drogi do Gaju) - "nawrotka" - Jaszkowa Dolna - Krosnówka - Krosnowice - Kłodzko - most na obwodnicy przy drodze do Starego Wielisławia - Kłodzko.
Marcinów jest pięknie ukwiecony - robiłam zdjęcia i nie mam ich. Przyczyna ? Trzeba będzie wybrać się jeszcze raz i uwiecznić te piękne kompozycje - m.in. ukwiecone trzy wozy konne.

Międzygórze

Poniedziałek, 29 maja 2017 · dodano: 29.05.2017 | Komentarze 0

Plan na dzisiaj to dojechanie do PTTK w Międzygórzu w celu zakupu dla wnuków książeczek do odznaki  "Korona Ziemi Kłodzkiej". Pierwotnie planowaliśmy jazdę przez Igliczną ale zapowiadane na popołudnie opady zmieniły nasz plan.
Wyruszamy w składzie 3 - osobowym tj.  ja, Czesiu i Kaziu. Na ul. Korczaka przy kapliczce spotykamy się z Basią i Jurkiem, którzy wybrali się na mała przejażdżkę.

Kapliczka wewnątrz
Jedziemy razem do Krosnowic - rozstajemy się na przystanku autobusowym (pod dębem). Basia i Jurek jadą na Krosnówkę a my: Gorzanów - Zabłocie - drogą główną, a nie jak pierwotnie planowaliśmy przez Bystrzycę, dojeżdżamy do Wilkanowa i jedziemy do Międzygórza.

A w Międzygórzu zastajemy kłódkę na drzwiach PTTK

i poniższą informację.

Jemy lody, fotografujemy się na pamiątkę odwiedzin

i wracamy: Międzygórze - Wilkanów - Stary Waliszów - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko
Po drodze (przed Gorzanowem) cieszymy oczy widokiem pięknych maków.

Jutro zadzwonię do PTTK i poproszę o przysłanie tych książeczek pocztą. Jeżeli będzie taka wola z ich strony to pieniądze przekażę na rachunek bankowy.

Trasa zapisana częściowo - po wczorajszym dniu nie doładowałam go dzisiaj rano do pełna i rozładował się na trasie.

Nie dla samochodu a na rower - przez 2 przełęcze

Niedziela, 28 maja 2017 · dodano: 28.05.2017 | Komentarze 0

Przy pięknej pogodzie - nie dla samochodu
'

Dzisiaj ja i Czesiu i trasa: Kłodzko - Wojciechowice - Przełęcz Łaszczowa - czerwonym szlakiem rowerowym (8 km) - Przełęcz Kłodzka - Gaj ( tutaj dłuższa przerwa w  domu rodzinnym Czesia) - Jaszkowa Górna  ( KAPEĆ w moim rowerze) - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.

Na szlaku czerwonym

GPS został w rowerze do rana dnia następnego.

Srebrna Góra

Sobota, 27 maja 2017 · dodano: 27.05.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj wybór padł na Srebrną Górę. Z Kłodzka wyruszamy w składzie  4 - osobowym tj.: ja, Czesiu, Kaziu i Piotr. Trasa z Piotrem: Kłodzko - Ścinawica - Młynów. Piotr jedzie do Ławicy a my w składzie 3 - osobowym: Wojbórz - Czerwieńczyce - Nowa Wieś Kłodzka - Srebrna Góra.

W Srebrnej Górze odwiedzamy Twierdzę ( pieczątki do odznak: KOT, Szlakiem Małych Miasteczek, Znam Góry Sowie).

i jedziemy w kierunku centrum miejscowości .
Srebrna Góra to wieś ale twórcy odznaki "Szlakiem Małych Miasteczek" ujęli ją w załączniku do regulaminu jako małe miasteczko chyba ze względu na atrakcję jaką jest Twierdza.  Celem odznak wg regulaminu jest bowiem  "zapoznanie turystów z obiektami krajoznawczymi w małych miasteczkach położonych na terenie kraju".
Na drogę powrotną mieliśmy wiele pomysłów, a była taka: Srebrna Góra - Budzów - Brzeźnica - Potworów - Przyłęk - Dzbanów - Ożary - Laski - Podzamek - Jaszkowa Dolna - "Krosnówka" - Krosnowice - Kłodzko.

Przez Droszków i Skrzynkę

Środa, 24 maja 2017 · dodano: 24.05.2017 | Komentarze 0

W nocy i przed południem padało. Gdy wiatr osuszył drogi zdecydowaliśmy się na jazdę. Wyjechaliśmy w południe wybierając kierunek na Jaszkową.

Na początku pojechaliśmy do sklepu rowerowego poprosić o zużyte łańcuchy, z których zrobię zamówione przez rowerzystów takie gwiazdki .

Łańcuchy dostałam od razu.

Na początku będzie praca dla Czesia - umycie, odtłuszczenie, rozkucie i skucie po 5 ogniwek. A potem praca dla mnie.

Przed zjazdem na ul. Wyspiańskiego ( jest to chyba ul. Ptasia) takie pięknie kwitnące drzewa.

Jedziemy: Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Jaszkowa Górna (2 budynki) - Skrzynka  -

-Trzebieszowice (obok zamku) - Trzebieszowice ( bokiem obok tartaku) - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko (ulicą Rodzinną, Rataja  i Spółdzielczą dojeżdżamy do 50 km).

Takie stado koni, w ilości sztuk 15 w tym jedno źrebiątko, pasło się na łące na początku Skrzynki,

Do Przyłęku po dane do uzupełnienia drzewa genealogicznego

Poniedziałek, 22 maja 2017 · dodano: 22.05.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj startujemy także w składzie 4 - osobowym tj. ja, Czesiu, Kaziu i Piotr.
Trasa: Kłodzko - obok Galerii Twierdza - Nowy Świat - Ustronie - Ścinawica - Młynów - Ławica (rozstajemy się z Piotrem, który jedzie do Kłodzka) - Podtynie - Wojbórz (przepompownia)- Opolnica - Bardo - Przyłęk - Bardo - Opolnica - Wojbórz  (do kościoła) - Młynów - Ławica (obok Folwarku Szyfrów i pałacu) - wzdłuż Nysy - Kłodzko  (Szpital - ul. Łukasińskiego - ul. Spółdzielcza).

Kwiaty w Podtyniu

Na ścieżce wzdłuż Nysy ( z Ławicy do Szpitala).

Przez Radochów i Romanowo

Niedziela, 21 maja 2017 · dodano: 22.05.2017 | Komentarze 0

Starujemy w składzie 4 - osobowym tj. ja, Czesiu, Kaziu i Piotr.
Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno (spotykamy się z Jolą) - Ołdrzychowice ( rozstajemy się z Piotrem, który wraca do Kłodzka) - Trzebieszowice - Radochów - Trzebieszowice (Zamek na Skale) - Romanowo - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Cyklo Glacensis 2017 - dzień drugi

Sobota, 20 maja 2017 · dodano: 22.05.2017 | Komentarze 0

W drogę powrotną startujemy o godzinie 9. Wyjeżdżamy sami. Po drodze spotykamy się z uczestnikami naszego rajdu, część trasy jedziemy razem ( m.in. z Władziem). Od granicy jedziemy już sami.
W porównaniu z dniem poprzednim jest zimno i wietrznie. Niestety wieje znowu w twarz.
Trasa powrotna nieco inna: Lanskroun - Tresnowec - Dolni Cermna -  Jablonne - Techonin - Mladkov - Lichkov - Przejście graniczne w Boboszowie - Smreczyna - Międzylesie - Roztoki - Domaszków -  Wilkanów - Stary Waliszów - przed Mielnikiem skręcamy do Gorzanowa - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.

W Czechach "wypatrzyłam"  3 przedstawienia św. Jana Nepomucena

i jedną figurę św. Floriana

Odznaki turystyczne związane z obu świętymi już zdobyte ale nawyk ich wypatrywania pozostał.

Cyklo Glacensis 2017 - dzień pierwszy

Piątek, 19 maja 2017 · dodano: 22.05.2017 | Komentarze 0

Z Polski startowało 7 grup ( łącznie zgłosiło udział 111 osób). Były to trasy z Kłodzka, Nowej Rudy, Polanicy Zdroju, Bystrzycy Kłodzkiej, Lądka Zdroju, Stronia Śląskiego i Międzylesia.
Grupa kłodzka startowała z placu pod mostem św. Jana.
Przywitali nas i  dali sygnał startu  przedstawiciele Starostwa.

Mnie na obu fotografiach reprezentuje mój rower.

Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie -  Bystrzyca Kłodzka (poniżej wspólna fotografia z cyklistami z Bystrzycy) -

- Długopole Dolne - Długopole Zdrój - Długopole Górne - Roztoki - Nagodzice  - Międzylesie - Kamieńczyk (większość wybrała łagodniejszą drogę przez Boboszów) -

- granica -

- Mladkov - Techonin - Jablonne ( tutaj spotykamy się z grupą z Polanicy, która przyjechała do Międzylesie pociągiem) - Dolni Cermna - Tresnovec - Lanscroun.

Dzień upalny ale bardzo wietrzny. Wiatr chłodził ale i bardzo utrudniał jazdę, gdyż wiał w twarz lub z boku a nigdy nie w plecy. A trasa niestety nie była płaska.

Do Stronia Śląskiego i odnowionego Jana Nepomucena

Środa, 17 maja 2017 · dodano: 17.05.2017 | Komentarze 0

Wystartowaliśmy w składzie 5 osobowym: ja, Czesiu, Kazia, Kaziu i Piotr, na trasę zaproponowaną przez nas tj. w kierunku Stronia Ślaskiego.

Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno ( na zdjęciu poniżej odpoczynek przy OSP) -

- Ołdrzychowice (tutaj pożegnaliśmy się z Kazią i Piotrem, którzy wrócili do Kłodzka).

A ja, Czesiu i Kaziu dalej tj.: Trzebieszowice - Radochów  - Lądek Zdrój - Stójków - Strachocin - Stronie Ślaskie.

W Stroniu Śląskim dojechaliśmy do siedziby Urzędu Miasta ( budynek został wyremontowany, zmieniło się także otoczenie: m.in. nowa fontanna i plac z ławeczkami w miejsce parkingu)

przed który została przeniesiona z placu przykościelnego, po przeprowadzonej renowacji, figura św. Jana Nepomucena.

A tak wyglądała figura przed renowacją i na poprzednim miejscu tj. na placu przykościelnym.