Maj, 2017

Kółko przez przysiółek Muszyn

Środa, 10 maja 2017 · dodano: 11.05.2017 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu na trasie: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - przysiółek Muszyn - Szklarka - Stara Łomnica - Starków - Krosnowice - Kłodzko.
Widok z najwyższego  punktu  przysiółka Muszyn;
- na Gorzanów, Mielnik i pole usiane kamieniami,

- na zabudowania Muszyna i Góry Bystrzyckie

Cyklo Glacensis 2017

Niedziela, 7 maja 2017 · dodano: 07.05.2017 | Komentarze 0

CYKLO GLACENSIS -

19 maja 2017 r.

Jedziemy do Lanškroun!
Noclegi są przewidziane w dwóch miejscach, oddalonych od siebie o ok. 200 m - oczywiście będą to chatki turystyczne:
  1. Areal UP Obora Hurt http://www.upobora.cz/galerie/
  2. Areal Lanwood http://www.lanwood.cz
Całość kosztuje 430 Kć: nocleg - 150 Kc, obiad - 100 Kć (moravský vrabec, s bramborovým knedlíkem a špenátem), kolacja - 100 Kć (marinovaný steak z krkovice se zeleninou, pečivo, chléb, remuláda), śniadanie - 80 Kć

Złoty Jar - tym razem na rowerze

Niedziela, 7 maja 2017 · dodano: 07.05.2017 | Komentarze 0

W poprzednią niedzielę w Złotym Jarze w Złotym Stoku miało miejsce rodzinne spotkanie. Wnuki kupiły sobie magnesy z widokiem tego ośrodka. Niestety zostały one w ośrodku. Dlatego na dzisiaj zaplanowaliśmy wycieczkę rowerową w tym kierunku. Wyruszył z nami Kaziu. Na tę samą godzinę umówił się Władziu z kolegami - pojechaliśmy "pod lustro" aby się z nimi przywitać. Jak dowiedzieli się gdzie i jaką trasą planujemy jechać odwiedli Kazia od jazdy z nami i  "zabrali"  go z sobą. Tak więc na naszą trasę ruszyliśmy we dwoje tj. ja i Czesiu.
Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Podzamek - Laski - Mąkolno - Złoty Stok - ZŁOTY JAR (z trzech pozostawionych magnesów uchował się tylko jeden - dwa dokupiłam) -
Czesiu przed Złotym Jarem

Dalszy kierunek to Orłowiec, do którego ze Złotego Jaru można dojechać różnymi drogami. Po dłuższym namyśle wybraliśmy, jako najkrótszy,  czerwony szlak pieszy. Z góry założyliśmy, że jak trzeba będzie to będziemy rowery prowadzić. Jak się okazało więcej  było prowadzenia niż jechania (szczególnie w moim wykonaniu).
Otoczenie ciekawe ale droga dla rowerów nieprzyjazna ( nie dość, że stroma to błoto i płynące drogą strumyki).
Na trasie towarzyszył nam cały czas szemrzący strumyk

i bardzo dużo czosnku niedźwiedziego

Po 3.5 km dotarliśmy do Przełęczy pod Trzeboniem

skąd zjechaliśmy do drogi asfaltowej prowadzącej w kierunku Orłowca.
Jeszcze trochę lekko pod górkę (do Przełęczy Jaworowej) a potem już kilka kilometrów mocno z góry aż do centrum Radochowa.
Dalej: Radochów - Trzebieszowice (obok Zamku na Skale do drogi nr 392 - na tym odcinku spotkaliśmy takie cudo) -

- krótko drogą w kierunku Bystrzycy - Trzebieszowice (bokiem) - Ołdrzychowice - Żelazno  - Krosnowice - Kłodzko.
W ciągu całego dnia kilka razy straszyło nas deszczem (pierwszy raz już na drodze z Jaszkowej Dolnej do Podzamku) ale w sumie nie rozpadało się i do domu dojechaliśmy obłoceni ale nie zmoczeni.

Do Klasztoru Chrystusa Króla (Sercanie) w Polanicy

Sobota, 6 maja 2017 · dodano: 06.05.2017 | Komentarze 0

Rano działka i inne obowiązki a po południu rowerki. Zaproponowałam jazdę do Klasztoru w Polanicy - sprzeciwu ze strony Czesia nie było. Dlaczego tam?

Zaproszenie Biskupa Świdnickiego
na uroczystość ustanowienia Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej
w Polanicy Zdroju 6 maja 2017 roku
"Umiłowani Diecezjanie,
W bieżącym roku obchodzimy 100. rocznicę Objawień Fatimskich. Ta wyjątkowa rocznica stanowi okazję do podjęcia różnych inicjatyw duszpasterskich w całym kościele przypominających przesłanie z Fatimy. Przypomnę, że przed trzema laty, poprzez peregrynację figury Matki Bożej Fatimskiej w parafiach naszej diecezji, rozpoczęliśmy bezpośrednie przygotowania do tej rocznicy. Kierując się zamysłem kontynuacji rozpoczętego już w parafiach dzieła fatimskiego, w sobotę 6 maja br. o godz. 20.00 u Ojców Sercanów Białych w Polanicy Zdroju przy klasztorze Chrystusa Króla, ul. Reymonta 1, podczas Mszy św. w ramach trwającej tam peregrynacji zostanie uroczyście ustanowione Diecezjalne Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej ......................."

Po Koronce a przed Mszą Św. na terenie Klasztoru zorganizowano piknik religijno - rodzinny. My byliśmy tam w tym właśnie czasie. Przygotowano m.innymi wiele jedzenia. My zafundowaliśmy sobie ciasto. Po pierwszej porcji, która była pyszna i duuuużżża, nie mogliśmy się oprzeć pokusie i zafundowaliśmy sobie jeszcze po jednym. A wybór był tak przeogromny, że trudno było się zdecydować.

Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Krosnowice - Starków - kierunek na St. Wielisław i potem Stara Łomnica  - Starkówek - KLASZTOR - Starkówek -  Stara Łomnica - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko działki - Kłodzko Książówka - dom.

Wieczorna przejażdżka

Poniedziałek, 1 maja 2017 · dodano: 02.05.2017 | Komentarze 0

Po powrocie z rodzinnych uroczystości, późnym popołudniem, wybraliśmy się jeszcze na rowery. Tym razem były to KTM-y, którymi jechaliśmy pierwszy raz w tym roku. Trasa: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna (prawie do końca wsi - do tablicy "koniec terenu zabudowanego" ) - nawrotka i Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - do  Krosnówki -  Krosnówka - Kłodzko.