Lipiec, 2014

Wambierzyce przez Studzienno

Środa, 30 lipca 2014 · dodano: 30.07.2014 | Komentarze 0

Ja i Czesiu wybraliśmy dzisiaj trasę: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Chocieszów - Studzienno (pieczątka do KOT) - Wambierzyce  - Ratno Dolne - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Ruszowice - Kamieniec - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Lądek tym razem ZDRÓJ

Sobota, 26 lipca 2014 · dodano: 27.07.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu dzisiaj trasą: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek ( rynek i ZDRÓJ) - droga w kierunku Złotego Stoku - Radochów - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko. Kolejny raz w tym tygodniu nie ominął nas deszcz. Padało w Ołdrzychowicach, w Kłodzku podobno nawet nie kropiło

Kukułka

Piątek, 25 lipca 2014 · dodano: 26.07.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu trasą: Kłodzko - Krosnowice - Krosnówką i  Marcinówką do Jaszkowej Dolnej - Kukułka - Wojciechowice (do końca wsi) - Kłodzko

Zabawa w chowanego

Środa, 23 lipca 2014 · dodano: 23.07.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj ja, Czesiu i Kaziu mieliśmy jechać do Długopola Zdr. przez Wyszki. Obraliśmy więc kierunek na Bystrzycę Kł. Nad nami pojawiły się złowieszczo wyglądające chmury, z których już w Bystrzycy lekko popadało - schroniliśmy się pod drzewami przy drodze obok cmentarza. Przestało padać, pojechaliśmy dalej ale zmieniliśmy decyzję i zamiast do Wyszek pojechaliśmy drogą w kierunku Polanicy Zdroju.
Był to dobry wybór, gdyż w okolicy, gdzie mieliśmy jechać mocno padało. Zatrzymaliśmy się na chwilę odpoczynku na przystanku w Starej Łomnicy i za moment lunęło. Przeczekaliśmy deszcz i udaliśmy się w dalszą podróż, nawet zaświeciło słoneczko. Nad Polanicą znowu zrobiło się "czarno", zastanawialiśmy się czy jechać dalej, czy się gdzieś skryć. Ostatecznie pojechaliśmy do Starego Wielisławia, zaczęło padaćSchroniliśmy się pod wiatą na pierwszym przystanku

Tutaj przeczekaliśmy obfity deszcz.
Droga od kościoła  w Wielisławiu do Kłodzka była sucha. W Kłodzku była ulewa z gradem dopiero jak już byliśmy w domu.

Lasami nad Polanicą

Wtorek, 22 lipca 2014 · dodano: 22.07.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr trasą zaproponowaną przez Kazia ( miało być po lesie i w cieniu, gdyż w dalszym ciągu upalnie) przejechaliśmy: Kłodzko - Stary Wielisław ( przystanek przy Galerii na płocie - http://www.naszwielislaw.pl/dzien-soltysa-z-nagro...  oraz  http://www.wioskizpomyslem.pl/stary-wielislaw/) - Polanica Zdrój - z drogi w kierunku Szczytnej w prawo do lasu przez tory i dalej aż do Piekiełka -

dalej drogami leśnymi ( droga z niebieskim rowerem, żółty szlak rowerowy, szlak serduszkowy, niedźwiadkowy) do Góralki w Polanicy Zdroju - Polanica Górna -  Szalejów Górny ( na styku z Wolanami) - Szalejów Dolny ( odpoczynek ) -

- Kłodzko.
Dzisiaj spotkały nas dwie miłe niespodzianki: nowy krótki asfaltowy odcinek drogi w Kłodzku Zagórzu i długi nowy asfaltowy odcinek drogi łączący  "8"  z drogą  "Szalejów - Wolany" .

GPS włączyłam dopiero w drodze do Piekiełka

• Aktywność Pływanie

Dzisiaj wypoczynkowo na basenie

Piątek, 18 lipca 2014 · dodano: 20.07.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu z wnukami ale wypoczynkowo a nie wyczynowo. Wybraliśmy się na basen do Międzylesia. Cała trójka pływa, babcia i dziadek niestety nie.

Po prawie 3-godzinnym pobycie na basenie nie miały już ochoty na spacer po Międzylesiu.
Żar lał  się z nieba, zaakceptowaliśmy więc decyzję wnuków i udaliśmy się do domu gdzie oczekiwały na upragniony przyjazd cioci Ani.

Pieszo z wnukami prawie na Śnieżnik

Czwartek, 17 lipca 2014 · dodano: 18.07.2014 | Komentarze 0

Samochodem ( przez Domaszków) dojechaliśmy do końca Międzygórza.

Pieszym szlakiem czerwonym ja i Czesiu z wnukami Olą, Kubusiem i Kasią doszliśmy do schroniska pod Śnieżnikiem.
Dzieci zgłodniały, zjadły 4 porcje pierogów ruskich, odpoczęliśmy i wyruszyliśmy na Śnieżnik. Gdyby nie żar, który lał się z nieba, a w drodze na Śnieżnik trudno było znaleźć cień, na szczyt byśmy dotarli. Niestety po półgodzinnym marszu, w niewielkiej odległości od szczytu, zarządzony został zwrot. Najbardziej "jojczala", że jej gorąco, najstarsza wnuczka  Ola, trochę mniej Kubuś. Najmłodsza Kasia chciała iść dalej.
W  tym miejscu zrezygnowaliśmy z marszu w kierunku Śnieżnika i wróciliśmy do schroniska

W schronisku zaopatrzyliśmy się w picie i ruszyliśmy w dół ale inną trasą.

Początkowo szlakiem czerwonym, niebieskim a potem trasą nieoznaczoną (wąwozem), która przed Międzygórzem połączyła się ze szlakiem czerwonym ( zdjęcie poniżej: odpoczywamy w miejscu dojścia do szlaku czerwonego i dalej idziemy w dół czerwonym szlakiem pieszym).

Na trasie tej w wąwozie było dużo cienia a i pora późniejsza więc dzieci ożyły i sprawnie maszerowały.
W Międzygórzu zjedliśmy obiecane lody, zwiedziliśmy centrum, opowiedziałam im trochę o królewnie Mariannie Orańskiej, poszliśmy  na wodospad i przez Wilkanów pojechaliśmy do Kłodzka.

Przez Stary i Nowy Waliszów

Środa, 16 lipca 2014 · dodano: 18.07.2014 | Komentarze 0

Ja i Czesiu późnym popołudniem: Kłodzko - Krosnowice -  Gorzanów - Zabłocie - Stary Waliszów - Nowy Waliszów  - Romanowo - Żelazno - Krosnowice - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.

Wieczorny spacerek i czterotysięczny kilometr Czesia

Wtorek, 15 lipca 2014 · dodano: 15.07.2014 | Komentarze 0

Przed 18 zdecydowaliśmy się wyjechać z domu  - wybraliśmy się do Jaszkowej i dojechaliśmy do Przełęczy Droszkowskiej. Droga powrotna to Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Krosnówką do Krosnowic - Kłodzko.
Czesiu w tym roku przejechał razem 4.007 km - dzisiaj osiągnął ten "okrągły" dystans.

Szczytna i Szczytnik z wnukami

Poniedziałek, 14 lipca 2014 · dodano: 19.07.2014 | Komentarze 0

Wakacje, rodzice w pracy a więc spełniamy obietnice, zajmujemy się wnukami i  "wymyślamy"  im różne atrakcje.
Dzisiaj zaproponowaliśmy wyjazd do Szczytnej na atrakcyjny plac zabaw i marsz na Szczytnik.

Burzenie Huty Szkła w Szczytnej trwa.

Mam sentyment do tego zakładu, gdyż o nim pisałam  pracę magisterską  " Dyspozycyjny fundusz plac w jednostkach inicjujących ( na przykładzie Huty Szkła Gospodarczego w Szczytnej, lata 1973 -1974)".