Marzec, 2013

Kolejny wyjazd beze mnie

Sobota, 30 marca 2013 · dodano: 01.04.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj Wielka Sobota, pogoda słoneczna, Ania rano zrobiła ostatnie zakupy przedświąteczne, pobyła trochę z dziećmi Agnieszki i w południe namówiła Czesia na przejażdżkę rowerem. Ja miałam inne zajęcia więc nie wybrałam się z nimi.

Dzisiaj także przez Przełęcz Droszkowską ale od strony Droszkowa

Niedziela, 17 marca 2013 · dodano: 17.03.2013 | Komentarze 0

Słońce pięknie świeci ale wieje bardzo mocny wiatr. Ania umówiła się z Ryjkiem a ja i Czesiu jedziemy zobaczyć jak wygladają bazie, z których mamy robić palmy na Niedzielę Palmową. Już od kilku lat korzystamy z udostępnianych nam przez SPECMOT (właściciel plantacji wierzby opałowej) gałązek wierzby opałowej. Wykonujemy, jako Parafialny Zespół Caritas, około 400 palm, które sprzedajemy w Niedzielę Palmową w naszym kościele parafialnym. Bazie są jeszcze słabo rozwinięte, ale są, była bowiem obawa czy o takim czasie i przy takiej pogodzie zdążą się rozwinąć.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Droszków - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.

Dzisiaj rodzinnie

Niedziela, 10 marca 2013 · dodano: 10.03.2013 | Komentarze 2

Pogoda - wbrew zapowiedziom - niezła i dosyć ciepło, decydujemy się (ja, Ania i Czesiu)ruszyć z domu. Dzisiejsza trasa, ustalana w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów, to: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Skrzynka - Trzebieszowice - Romanowo - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko. Na trasie między Trzebieszowicami a Romanowem spotykamy Ryjka, który jechał z przeciwnego kierunku tj.od strony Bystrzycy Kłodzkiej. Postanowił nam, a ściślej mówiąc Ani, towarzyszyć i zawrócił. Ania i Ryjek pomknęli a my swoim tempem podążaliśmy za nimi.

Jaszkowa Górna - dawniej przystanek PKS Jaszkowa Górna III
Obecnie ani śladu po przystanku, zburzono także wiatę z ławeczką na której wielokrotnie odpoczywaliśmy pnąc się w górę w kierunku Droszkowa.

Przełęcz Droszkowska: my z rowerami i rower Ani na tle kaplicy
Przez Przełęcz Droszkowską (510 m n.p.m.) przechodzi lokalna i malownicza szosa z Kłodzka do Ołdrzychowic Kłodzkich i Trzebieszowic. Na przełęczy, powyżej szosy, stoi murowana, domkowa kapliczka wzniesiona na rzucie kwadratu. Nakryta jest namiotowym daszkiem przechodzącym w wieloboczną iglicę. Wewnątrz znajduje się Pieta o cechach ludowego baroku umieszczona na kamiennym ołtarzu datowanym na 1679 r. Z przełęczy roztacza się piękna panorama na północno-zachodnią część Gór Złotych oraz fragment Kotliny Kłodzkiej z otoczeniem.

Dzisiaj także w grupie

Czwartek, 7 marca 2013 · dodano: 09.03.2013 | Komentarze 0

W składzie wczorajszym powiększonym o Władzia (7 osób), pomimo zapowiadanego pogorszenia pogody, wyruszyliśmy na krótką wycieczkę. Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Krosnowice - Topolice - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko

Odpoczynek w Gorzanowie.

Z grupą do Polanicy Zdroju

Środa, 6 marca 2013 · dodano: 06.03.2013 | Komentarze 0

Na dzisiejszy wyjazd skrzyknęła się duża część grupy rowerowej. Skład dzisiejszej drużyny: Basia i Jurek, Kaziu, Kazia, ja i Czesiu. Druga Basia, po wypadku rowerowym jakiemu uległa w ub.r., dalej się bada i narazie nie ma odwagi wsiąść na rower. Z tego powodu Władziu (mąż Basi)) rzadziej dołącza do naszej grupy. On jeździ także z inną "szybką" grupą rowerową, dużo także chodzi pieszo po górach. Zdobywa kolejne odznaki turystyczne zarówno "rowerowe" jak i "piesze". To on zachęcił nas do zdobywania odznak turystycznych. My od ub.r. zbieramy punkty do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej i zaczęliśmy do Kolarskiej Odznaki Turystycznej oraz odznaki "Miejsca Święte w Polsce".
"Zdobywanie" odznak zachęca do głębszego poznania tematu, szperania w internecie i wyszukiwania informacji na dany temat.
Na ewentualne rozpoczęcie zdobywania czekają:
- "Poznaj Najpiękniejsze Uzdrowiska w Polsce",
- "Szlakiem Klasztorów i Opactw w Polsce",
- "Poznaj Kalwarie w Polsce",
- "Szlakami Św.Jana Nepomucena",
- "Krzyże Pokutne"
- "Śladami Jana Pawła II",
- "Szlakami Architektury Sakralnej w Polsce",
- "Szlakiem Architektury Drewnianej w Polsce".
Wiele odznak można zdobywać równocześnie.

Dzisiaj zdobyliśmy 10 pkt do KOT za "każdy dzień jazdy rowerem podczas wędrówek jednodniowych". Daną trasę można zaliczyć tylko jeden raz. Wycieczka nie jest uznawana za powtórzoną, jeżeli przynajmniej 15 km jej odcinek przebiega inną trasą niż wcześniejsze przejazdy odnotowane w książeczce.
Dzisiaj z grupą dojechaliśmy do Polanicy Zdroju przez Szalejów i Wolany.
Po odpoczynku w parku zdrojowym w Polanicy Zdroju grupa wracała do Kłodzka przez Stary Wielisław a my z Czesiem pojechaliśmy jeszcze do Szczytnej. Trasę do Polanicy mamy już zaliczoną do KOT. Ponieważ z Polanicy do Szczytnej i ze Szczytnej do Polanicy jest 15 km mogliśmy zaliczyć ten dzień do KOT ( potwierdzenie pobytu w Szczytnej uzyskaliśmy w Urzędzie Miasta i Gminy Szczytna).

"Czerwona" grupa ( tylko fotografująca nas Kazia nie była "czerwona") przy pomniku Jana Pawła II w Szalejewie Dolnym (w tle kaplica św. Anny).

Czesiu w samotności

Wtorek, 5 marca 2013 · dodano: 06.03.2013 | Komentarze 0

Słoneczko świeci ale wieje bardzo mocny wiatr, ja mam dzisiaj zajęcia inne niż "rower", Czesiu decyduje się na samotną jazdę. Dzisiejsza 37 km trasa : Kłodzko- Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.
Wiało mocno, na drodze z Żelazna do Krosnowic trudno było utrzymać rower w pionie.

Kategoria rower

Dzisiaj i ja wybrałam się do Polanicy Zdroju

Sobota, 2 marca 2013 · dodano: 02.03.2013 | Komentarze 0

Poprzedni wyjazd do Polanicy Zdroju był beze mnie. Dzisiaj i ja dałam się namówić na jazdę rowerem. Wyruszyliśmy po południu, gdyż wcześniej były inne zajęcia. Słoneczko świeciło, główne drogi dosyć suche. Dosyć, a nie całkiem suche, gdyż Ania jadąca rowerem bez błotników opryskana była po sam czubek głowy a ścislej czubek kasku. Dzisiejsz trasa to przez Stary Wielisław do Polanicy Zdroju i powrót ta samą trasą.