Sierpień, 2013

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 0

Do Lądka na lody

Niedziela, 25 sierpnia 2013 · dodano: 25.08.2013 | Komentarze 0

W niedzielnym składzie tj. ja, Czesiu i Kaziu dojechaliśmy dzisiaj do Lądka Zdr.

W pogoni za rowerami

Sobota, 24 sierpnia 2013 · dodano: 25.08.2013 | Komentarze 0

Samochodem na Przełęcz Woliborską. Ania i Ola z rowerami a ja, Kubuś i Kasia przygotowani do wycieczki pieszej.
Piękną, nową drogą podążyliśmy w kierunku Przełęczy Jugowskiej i po 4 km powrót.

Zabawa była super

Batorów i Batorówek

Czwartek, 22 sierpnia 2013 · dodano: 22.08.2013 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu jako cel dzisiejszej wyprawy obraliśmy Batorów przez Szczytną.

W Batorowie oprócz paru XIX-wiecznych chałup nie znajdziemy przykładów historycznej zabudowy, natomiast na ramieniu Hanuli na pd. zach. od Batorowa przy szlaku zielonym i żółtym, w środku lasu stoi barokowy kościółek św. Anny z 1770 r. – jednonawowy z półkolistą absydą i niewielką wieżyczką sygnaturki. Przy kościółku znajdują się stacje drogi krzyżowej – pierwotnie z XVIII w. z nieczytelnymi niestety scenami pasyjnymi.

Nawiedzenie kościółka i kalwarii było zaplanowanym przeze mnie celem naszej wyprawy - nietety dzisiaj tam nie dotarliśmy, mam nadzieję na następną wyprawę w tamtym kierunku.
Uwagę nasza zwróciły ruiny huty szkła, która działała w Batorowie
Dalej udaliśmy się do Batorówka i przez Chocieszów, Wolany, Szalejów Górny i Szalejów Dolny wróciliśmy do Kłodzka.

Do Międzygórza na szlak Królewny Marianny Orańskiej

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 0

Celem dzisiejszej wyprawy rowerowej jest Międzygórze. Z Kłodzka wyruszyliśmy grupą 6-osobową: ja, Czesiu, Kaziu, Władziu, Włodek i Rysiu (dwaj ostatni to stali kompani wypraw rowerowych z Władziem). Na trasie powstał plan dojechania do Międzygórza przez Międzylesie, ostatecznie zaniechany, gdyż do Międzygórza dojechać miał do nas Stasiu. Trasa do Międzygórza: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie - Bystrzyca Kłodzka - Długopole Dolne - Długopole Zdrój - Długopole Górne - Domaszków - Roztoki(KOP) - Gajnik - Michałowice - Gaworów (KOP i KOT) - Nowa Wieś (KOP) - Jaworek - Międzygórze. W Międzygórzu przy wodospadzie spotykamy się ze Stasiem, który już na nas czeka. Tutaj zatrzymujemy się na dłużej. Ja i Czesiu wykorzystujemy tę przerwę także na to aby poznać miejsca związane z Marianną Orańską i uzyskać potwierdzenia w książeczkach PTTK "Szlakiem Królewny Marianny Orańskiej". Obiekty te to:
- Ośrodek "Sabat" - dworek myśliwski Królewny Marianny Orańskiej z 1858r. (kierownik nieobecny, pieczątka zamknięta w biurze - fotografujemy się na tle obiektu),
- Dom Wypoczynkowy "Hanka - Leśnik"- budynek wolnego sędziego z XVIII wieku rozbudowany w 1849r, a w 1870 przebudowany na hotel.
Obecnie nieczynny, spaliło się poddasze budynku.
Potwierdzenie otrzymujemy w kiosku obok.
- Pokoje Gościnne - Restauracja "Złoty Róg" - budynek przemysłowy wolnego sędziego z XVII wieku, kilkakrotnie przebudowywany - znajdowały się w nim: młyn, gorzelnia i kuźnia,
- Obelisk Królewny Marianny Orańskiej na ul. Sanatoryjnej naprzeciw sołectwa i DW "Słoneczna" - odsłonięty w 2000r., a ufundowany przez O/PTTK Międzygórze.

Do odwiedzenia na I stopień odznaki pozostały nam jeszcze :
- Schronisko PTTK "Na Hali pod Śnieżnikiem" - wybudowane jako "Szwajcarka" w 1871r.,
- Mariańskie Skały na zboczach góry Żmijowiec w Masywie Śnieżnika.

Do Kłodzka wracamy trasą: Wilkanów - Zabłocie - Gorzanów - Krosnowice.

W kilka minut po powrocie do domu zaczął padać oczekiwany, szczególnie przez działkowców, deszcz. My uniknęliśmy zmoczenia.

Panowie z którymi dzisiaj podróżowałam

Do Nowej Rudy inną trasą

Sobota, 17 sierpnia 2013 · dodano: 17.08.2013 | Komentarze 0

W Nowej Rudzie byliśmy 2.8.br. Dzisiaj w składzie: ja,Czesiu, Kaziu i Władziu postanawiamy jechać w kierunku Nowej Rudy trasą zapropopnowaną przez Władzia. Na Nowym Świecie trafiamy na wojska, które maszerują do rynku na mającą się dzisiaj odbyć inscenizację bitwy o Twierdzę Kłodzka. Jedziemy przez Ścinawicę, Młynów, Wojbórz, Czerwieńczyce i Wolibórz ( nawiedzamy kościół p.w. św. Jakuba). W Nowej Rudzie na dłużej zatrzymujemy się przy ratuszu i na chwilę przy kaplicy p.w Wniebowzięcia NMP. Ruszamy w drogę powrotną trasą: Włodowice, Ścinawka Górna, Ścinawka Średnia, Ścinawka Dolna, Kamieniec, Ruszowice, Roszyce, Szalejów Dolny, Kłodzko.