Kwiecień, 2017

Rodzinne spotkanie

Niedziela, 30 kwietnia 2017 · dodano: 02.05.2017 | Komentarze 0

Niedzielne południe, piękna pogoda i nasze rodzinne spotkanie w "Złotym Jarze" w Złotym Stoku.

W spotkaniu wzięło udział 80 osób z czterech pokoleń rodziny.
Wspólnymi naszymi przodkami byli Antonina i Adam Szypuła i ich ośmioro, już nieżyjących, dzieci .
Na fotografii poniżej  ja z jednymi  z najstarszych uczestniczek spotkania ( w środku trzy siostry - kuzynki mojej mamy i najmłodsza siostra mojej mamy).

Poniżej "Złoty Jar" - obiekt, w którym świętowaliśmy.

W pokoju w którym nocowałam ja z  moimi dziećmi i wnukami był taki piękny kredens.

Takich starych mebli w tym obiekcie jest wiele.

Część z nas skorzystała z noclegu i  "świętowała"  jeszcze 1 maja.
Drugi dzień to odpoczynek ( ja i Czesiu z wnukiem), sport ( Ania pobiegła na Jawornik), park linowy ( trójka starszych wnuków z rodzicami) i rozrywka.

Ponownie przez Rogówek

Sobota, 29 kwietnia 2017 · dodano: 29.04.2017 | Komentarze 0

Dobrze po południu wybraliśmy się z Czesiem na rower. Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Marcinówką do drogi na Bystrzycę - Krosnówką do Krosnowic - Kłodzko.
W Ołdrzychowicach zatrzymaliśmy się przy Klasztorze Sióstr Franciszkanek aby zobaczyć ich ukwiecony ogród.
Kilka ujęć z tego ogrodu:

Widok z Krosnówki na budowę obwodnicy:

I jeszcze kwiatowo - czeremcha już kwitnie

Przez Rogówek i Kukułkę

Sobota, 22 kwietnia 2017 · dodano: 22.04.2017 | Komentarze 0

W planach na dzisiaj był udział w Rajdzie Wiosennym organizowanym zawsze na wiosnę przez PTTK w Dusznikach-Zdroju  (więcej patrz na stronie PTTK Duszniki-Zdrój). Niestety rano padało a jak przestało padać to nie było już możliwości dojechania na Jamrozową Polanę na godzinę 12. Na tę godzinę zaplanowano rozpoczęcie spotkania, które miało trwać do 14.
Na 12 umówiliśmy się z Kaziem i ruszyliśmy na trasę. Przy stadionie spotkaliśmy Władzia i jego 2 kolegów. Oni pojechali do Długopola a my z Kaziem: Kłodzko - Krosnowice - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna.
W Jaszkowej  Dolnej rozstajemy się z Kaziem, który jedzie bezpośrednio do Kłodzka a ja i Czesiu przez Kukułkę i Wojciechowice.
Kwitną już kaczeńce

Widok z Kukułki

Duszniki Zdrój przez Złotno

Poniedziałek, 10 kwietnia 2017 · dodano: 10.04.2017 | Komentarze 0

Rano zakupy na działkę i praca na działce a w południe z Kaziem na rower. Plan minimum na dzisiaj to dojechanie do Szczytnej.
Dzisiaj została zamknięta droga do Starego Wielisławia. Jedziemy wiec do Zagórza, przed kościołem skręcamy w prawo i jedziemy w kierunku Starego Wielisławia, przeprawiamy się przez teren budowy obwodnicy, obserwujemy przygotowania do przepchania ostatniego elementu estakady ( po prawej stronie widać element na którym zakończy się ten odcinek estakady) i jedziemy dalej.

Wyjeżdżamy na początku Starego Wielisławia przy Rozlewni Wód i jedziemy do Starego Wielisławia ( przed Centrum Inicjatyw Społeczno - Kulturalnych ustawiona została nowa tablica),

i dalej do Polanicy Zdroju i Szczytnej.
W Szczytnej zatrzymujemy się na dłużej na placyku z ławeczką Szwejka

i Zagłoby

Na deptaku w Szczytnej udekorowane zostały pisankami prawie wszystkie drzewa. Na tym przedstawionym niżej jest gniazdko uwite przez jakiegoś ptaszka.

Plan minimum został wykonany - dojechaliśmy do Szczytnej.  Pogoda ładna, pora dosyć wczesna decydujemy się jechać do Dusznik. Pytanie którędy? Wybieramy trasę przez Złotno. W Dusznikach uzupełniamy picie, w piekarni kupujemy bułeczki i jedziemy do parku zdrojowego.
W pobliżu piekarni wypatrzyliśmy takiego, kojarzącego się z Wielkanocą, koguta.

Wracamy trasą: "8" chodnikiem i poboczem do Szczytnej i dalej: Polanica - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

A w Kłodzku z okna domu takie piękne drzewo

Niedzielna "ósemka"

Niedziela, 9 kwietnia 2017 · dodano: 09.04.2017 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr na początku jedziemy w kierunku Książówki aby zobaczyć teren budowy obwodnicy Kłodzka. Wyjeżdżamy na "8" i jedziemy do Korytowa i dalej: Ruszowice - Kamieniec (zatrzymujemy się przy pałacu, chodzimy po terenie posesji pałacu, wchodzimy do obiektu) - Niwa - Chocieszów - Szalejów Górny - Szalejów Dolny. Tutaj spotykamy się z Władziem, który wyjechał nam na spotkanie. Wszyscy jedziemy do Kłodzka. W Kłodzku ja, Czesiu i Władziu postanawiamy jechać jeszcze dalej. Po krótkim namyśle wybieramy trasę i jedziemy:  Kłodzko - Nowy Świat - Ustronie - Ścinawica - Młynów - Ławica - Boguszyn - Kłodzko.
Gdyby trasa była zapisana to wyglądałaby jak cyfra 8 z Kłodzkiem w środku.

Marcinów - Kukułka

Niedziela, 2 kwietnia 2017 · dodano: 02.04.2017 | Komentarze 0

Kaziu z Piotrem wcześniej i "na krótko" (Kaziu odpoczywa po wczorajszej wyprawie z szosowcami). Władziu umówiony z pracującymi kolegami, którzy dzisiaj w niedzielę maja wolne.
Po ugotowaniu części obiadu, wyjeżdżamy o 12.30.
Ustalamy, że jedziemy do Marcinowa a dalej ?.
Jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno (pałac) -

- Marcinów -

- polną drogą (dzisiaj, jak widać wyżej, suchą, ale nie na całym odcinku tak równą) do Ołdrzychowic - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kukułka -

- Wojciechowice - Kłodzko.

Kategoria rower, rodzinnie

Tłumaczów - Otovice

Sobota, 1 kwietnia 2017 · dodano: 01.04.2017 | Komentarze 0

Kaziu z grupą X osób pociągiem do Kudowy i dalej Czechy. My rano mamy jeszcze pewne zajęcia i ja muszę wrócić przed 17 - więc nie możemy jechać  z nimi. Wyjeżdżamy o 11 i jedziemy: Kłodzko - Korytów - Ruszowice I - Ruszowice II - Ścinawka Dolna (nowa droga od granicy: Gorzuchów - Ścinawka Dolna) - Ścinawka Średnia - Ścinawka Górna - Tłumaczów.
Mamy dobry czas, możemy jechać przez Czechy. Niestety w tym momencie uświadamiamy sobie, że nie mamy dowodów osobistych. Przekraczamy granicę, robimy drobne zakupy w sklepie i wracamy do Tłumaczowa. Krótka narada i decydujemy się jechać do Radkowa, choć przeraża nas trasa - 18%  i mocny wiatr ( niestety nie w plecy). Temperatura ponad 20 stopni to i wiatr na szczęście cieplutki.

Największe wzniesienie przejechaliśmy. Po odpoczynku, chwilę podreptaliśmy i dalej jazda. Ja jeszcze raz zsiadłam z roweru - pokonał mnie wiatr, Czesiu cały czas pedałował.
Od tego szczytu (Gardzień) już prawie cały czas z górki ale w towarzystwie silnie wiejącego, ciepłego wiatru (dalej niestety wiejącego nie w plecy).
Dalsza trasa to: Gajów - Radków - Wambierzyce -

- Ratno Dolne - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Kamieniec - drogą przez pola do "8" (tutaj spotykamy pierwsze pierwiosnki) -

- Szalejów Dolny - Kłodzko.
Na koniec prezent od natury i mamy wiatr w plecy - niestety tylko na drodze wzdłuż działek tj. jakieś 1,5 km.
I mam, nawet bez dojeżdżania, równe 500 km.