Październik, 2015

Pieszo na szczyty: Żmijowiec i Śnieżnik

Środa, 28 października 2015 · dodano: 28.10.2015 | Komentarze 0

Kolejny raz w tym miesiącu nogi wygrały z rowerami. Okoliczności jakie miały miejsce w br spowodowały, że nie udało się nam dojechanie do Schroniska na Śnieżniku i dojście na Śnieżnik (szczyt). Postanowiliśmy dojść na Śnieżnik pieszo. Do Kletna dojechaliśmy autem, które pozostawiliśmy na parkingu i ruszyliśmy żółtym szlakiem pieszym. Zatrzymaliśmy się przy Jaskini Niedźwiedziej i dalej na szlak żółty. Przed Przełęczą Śnieżnicką weszliśmy na czerwony szlak pieszy, którym doszliśmy do szczytu Żmijowiec (nasz czwarty z 32 szczytów do odznaki "Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej"). Wróciliśmy do szlaku żółtego.

Na Przełęczy Śnieżnickiej jest nowa pamiątkowa Kapliczka Czterech Patronów: Św. Huberta, Św. Eustachego, Św. Franciszka oraz Św. Jana Gwalberta, którą w rocznicę 70-lecia RDLP we Wrocławiu, zaprojektowało, wykonało i postawiło na Śnieżniku Nadleśnictwo Lądek Zdrój we współpracy z nadleśnictwem Międzylesie. Autorką rzeźb na kapliczce jest pani Ewa Beyer – Formela.
5 września 2015 r, podczas uroczystości na Śnieżniku ks. biskup Ignacy Dec, w obecności dyrektora RDLP we Wrocławiu, nadleśniczych – gospodarzy oraz zgromadzonych leśników uroczyście poświęcił tę kapliczkę.

Oto ona i rzeźba św. Franciszka patrona przyrodników na czołowej ścianie.

Na każdej ścianie kapliczki jest jeden z w/w świętych.
Św. Hubert - patron myśliwych i leśników

Św. Eustachy - patron m.in. leśników i myśliwych (obok św. Huberta)

Św. Gwalbert - patron  leśników

Po krótkim pobycie w Schronisku (posiłek i pieczęcie na potwierdzenie pobytu) powędrowaliśmy na Śnieżnik. Towarzyszył nam baaaaaaaaaaaaaaaardzo mocny i ziiiiiiiimny wiatr. Szczyt był w chmurach, widoki zerowe ale szczyt zdobyty (m.in. jako piąty Tysięcznik Ziemi Kłodzkiej i do 3 innych odznak turystycznych).

Zdjęcia robione aparatem Czesia  nie dają się wgrać gdyż: " Rozmiar pliku przekracza limit "

Do Kletna wracaliśmy niebieskim szlakiem pieszym.
Na trasie

Wyschnięte koryto rzeczne

Nie udało się nam dojście z tego szlaku do szczytu Stroma.

W Schronisku, na trasie na szczyt oraz na szczycie spotkaliśmy bardzo wielu Czechów w tym także z dziećmi w wieku szkolnym. Zastanawialiśmy się  dlaczego nie są w szkole i pomyśleliśmy, że chyba mają jakieś święto.
Po powrocie do domu sprawdziliśmy:
28 października obchodzone jest Święto Republiki Czechosłowackiej upamiętniające dzień założenia niepodległego państwa Czechów i Słowaków w 1918 roku. Jest to największe czeskie święto państwowe.
Dzień odzyskania Niepodległości – dzień ten upamiętnia powstanie niepodległej Czechosłowacji, która wyodrębniła się z Austro-Węgier po porażce państw centralnych w I wojnie światowej. 28 października do Genewy przybyła czesko słowacka delegacja na czele z Karelem Kramarem, od listopada pierwszym w historii premierem Czechosłowacji oraz Edvardem Benesem, późniejszym prezydentem kraju. Tego samego dnia w Pradze Czechosłowacka Rada Narodowa (Národní výbor československý) na czele z Antoniem Svehlą i Frantiskem Sokoupem ogłosiła deklarację niepodległości, ustawę o powstaniu Czechosłowacji. Na Placu Wacława odbyła się wówczas ogromna manifestacja patriotyczna, a u stóp konnego pomnika św.Wacława znajdującego się przed Muzeum Narodowym. Na tym placu pisarz Alois Jirasek przeczytał tłumnie zgromadzonym prażanom wspomnianą ustawę.

Drogami przez pola - wedle życzenia towarzysza podróży

Niedziela, 25 października 2015 · dodano: 25.10.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i Czesiu, po długiej przerwie, wsiedliśmy na rowery. Czesiu chciał jeździć po polach była więc następująca trasa: Kłodzko - Krosnowice - "Krosnówką" za tory - drogą przez pola do drogi w kierunku Bystrzycy Kł. - "Marcinówką" do Jaszkowej Dolnej - asfaltem przez pola do Podzamku - koło zamku skręcamy w lewo i jedziemy do końca wsi - część drogi prowadzimy rowery (droga mocno w górę i "nie rowerowa") - dojeżdżamy do drogi leśnej nad Podzamkiem, którą jechaliśmy 5 września, i jedziemy w kierunku Przełęczy Kłodzkiej - po drodze mijamy Przełęcz Podzamecką. Z Przełęczy Kłodzkiej jedziemy do Kolonii Gaj i przez Jaszkową Górną i Jaszkową Dolną docieramy do Kłodzka.

Góra Igliczna - szczyt

Środa, 21 października 2015 · dodano: 21.10.2015 | Komentarze 0

Zamiast na rowerach, dokąd można było samochodem a dalej pieszo, dotarliśmy dzisiaj z Czesiem do Sanktuarium MB Śnieżnej.

O godzinie 12 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, po zakończeniu której przespacerowaliśmy się na  Górę Igliczną ( szczyt).

Wzdłuż szlaku prowadzącego na szczyt ustawione są stacje Drogi Krzyżowej.
Stacja I z poniższej fotografii widoczna jest na przedstawionym wyżej zdjęciu tablicy ustawionej na terenie Sanktuarium.

A to stacja XII na szczycie góry.

W górach ( i nie tylko) kolorowa jesień chociaż dzisiaj mocno zamglona i trochę "płacząca" .

I inne uroki jesieni

sfotografowane przed tym obiektem

Na Dzień Otwarty Pałacu w Piszkowicach

Niedziela, 4 października 2015 · dodano: 04.10.2015 | Komentarze 0

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Pałac w Piszkowicach od lipca ma nowego właściciela i w dniu dzisiejszym można obejrzeć jego wnętrza w ramach zorganizowanego, przez nowego właściciela (z ulotki wynika, że jest ich dwóch), Dnia Otwartego Pałacu.
Wybraliśmy się więc do Piszkowic gdzie spotkaliśmy się z Basiami i Jurkiem, którzy przyjechali tu przed nami. Po obejrzeniu wnętrz

i zjedzeniu ciastka pojechaliśmy dalej trasą: Bierkowice - Łączna - Wojbórz - Młynów - Ścinawica - Ustronie - Kłodzko.

Więcej o  tym pałacu na https://www.facebook.com/Piszkowice

Kartofelek - Bardo 2015

Sobota, 3 października 2015 · dodano: 03.10.2015 | Komentarze 0

Zgodnie z zapowiedzią dzisiaj wzięliśmy udział w rajdzie KARTOFELEK organizowanym corocznie przez PTTK w Kłodzku.
Zbieramy się na rynku
i jedziemy trasą: Kłodzko -Wojciechowice - Przełęcz Łaszczowa - Laskówka - Dzbanów - Ożary - Kamieniec Ząbkowicki - Suszka - Przyłęk - Bardo Przyłęk - Bardo.
Na Przystani: kiełbaski, konkursy

i wspólna fotografia rowerzystów

Było nas, tj. rajdowiczów rowerowych, trochę więcej - nie wszyscy pozowali do fotografii.
Na pamiątkę uczestnictwa wszyscy otrzymali takie znaczki.

a ci którzy mieli szczęści także nagrody.
Dla Czesia została wylosowana nagroda

Droga powrotna to trasa: Bardo - Opolnica - Wojbórz - Podtynie - Ławica - Boguszyn - Kłodzko.

Do Lasek samotnie

Czwartek, 1 października 2015 · dodano: 01.10.2015 | Komentarze 0

Pierwszy raz w tym roku jechałam sama. W południe miałam się zameldować w Laskach a nie miałam innego środka lokomocji niż mój rower. Trasa: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Podzamek - Laski. Wróciłam samochodem (jako pasażer) a mój rower na jego dachu.