Kwiecień, 2015

Stary i Nowy Waliszów

Czwartek, 30 kwietnia 2015 · dodano: 30.04.2015 | Komentarze 0

Miało padać, pomimo tego zdecydowaliśmy się wyjechać, nie wiedząc dokąd uda się nam dzisiaj dotrzeć. Wybrany kierunek to Stary,  a jeżeli się uda, i Nowy Waliszów. I udało się, nie padało. Wyjechaliśmy w składzie czteroosobowym a wróciliśmy w trójkę, gdyż Piotr zarządził powrót w Gorzanowie. Nasza dalsza trasa to: Zabłocie - Stary Waliszów - Nowy Waliszów - Romanowo Górne - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko. Jak zwykle w ostatnim czasie staramy się  nasze rowerowanie łączyć ze zdobywaniem  punktów do różnych odznak turystycznych.

Dzisiaj, oprócz zaliczenia trasy do KOT, udało się nam wypatrzeć:

1. trzy figury św. Floriana: w Gorzanowie, Starym Waliszowie i Nowym Waliszowie,

2. 2 figury św. Jana Nepomucena ( obie w Nowym Waliszowie).

i te forsycje

Tłumaczów i trzy "odwiedzone" nepomuki

Środa, 29 kwietnia 2015 · dodano: 29.04.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj , tylko ja i Czesiu, wyjechaliśmy dosyć  późno i pojechaliśmy: Kłodzko - Korytów - Ruszowice 1 - początek Kamieńca - Ruszowice 2 - Ścinawka Dolna - Ścinawka Średnia. W Ścinawce Średniej są trzy figury św. Jana Nepomucena, które chcieliśmy "odwiedzić". Pierwszy odwiedzony "mieszka"  na ul. 3 Maja przy posesji nr 5,

drugi na ul. Leśnej przy posesji nr 11.

Płaskorzeźba na cokole powyższej figury przedstawiająca zrzucenie św. Jana Nepomucena do Wełtawy.

Trzeciego "odwiedziliśmy" w drodze powrotnej - "mieszka" na ul. Sikorskiego naprzeciw posesji nr 25 ( przy drodze głównej do Nowej Rudy).

Ze Ścinawki Średniej przez Ścinawkę Górną dojechaliśmy do Tłumaczowa. W Tłumaczowie, kierując się wskazaniem kierunkowskazu pojechaliśmy do Rudawy. Droga się skończyła, wróciliśmy więc do Tłumaczowa i dojechaliśmy do granicy z Czechami. Brak dowodów osobistych zmusił nas do odwrotu. Droga powrotna, z pewnymi modyfikacjami, prawie taka sama. Dopiero za Ruszowicami 2 pojechaliśmy nie do Korytowa a do pałacu w Kamieńcu i dalej drogą asfaltową poprowadzoną  przez pola i przez Szalejów Dolny do Kłodzka.
Duża część naszej dzisiejszej trasy to poniższa pętla poprowadzona bocznymi, z nowym asfaltem, drogami wzdłuż Ścinawek aż do granicy z Czechami w Tłumaczowie.

Wojbórz - Czerwieńczyce - Bożków

Piątek, 24 kwietnia 2015 · dodano: 24.04.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr i trasa do Wojborza zaproponowana przez Piotra. W Wojborzu zdecydowaliśmy się na Czerwieńczyce i dalej: Bożków - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.
Żonkile sfotografowane dzisiaj w Piszkowicach.

Zieleniec- Lasówka - Bobrowniki

Czwartek, 23 kwietnia 2015 · dodano: 23.04.2015 | Komentarze 0

Do Szczytnej w składzie: ja, Czesiu, Kaziu i Piotr. Piotr wraca do Kłodzka a pozostałe osoby jadą do Zieleńca.

W Zieleńcu "odwiedzamy" 4 nepomuki ( 2 płaskorzeźby: na cokole krucyfiksu przy drodze głównej i na kolumnie Maryjnej przed kościołem, 2 figury: przy schronisku Orlica i w kościele), zdobywamy pieczątki do KOT i do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie" , ustalamy trasę powrotu do Kłodzka i po zjedzeniu przywiezionych smakołyków ruszamy do Lasówki.

Zaraz za znakiem skręcamy w lewo i po 12 km, w dużej części asfaltowej drogi ( ER-2, szlaki rowerowe: żółty i niebieski), dojeżdżamy do leśniczówki w Bobrownkach, a stąd już prawie cały czas z górki dojeżdżamy do Kłodzka. Przed Polanicą mijamy się ze znajomymi rowerzystami z Kłodzka, których tą drogą pozdrawiamy (jeżeli zaglądają na tę stronę).

Wieża widokowa na Jaworniku Wielkim

Środa, 22 kwietnia 2015 · dodano: 22.04.2015 | Komentarze 0

W miejscu zbiórki tj. "pod rurą" zebrało się dzisiaj 7 osób. Wspólnie pojechaliśmy tylko do kotłowni. Dalej ja i Czesiu w lewo a reszta grupy w prawo na "kiełbaski". Z nami miał jechać jeszcze Kaziu, ale w ostatniej chwili zmienił zdane i dołączył do tej większej grupy.
Nasz cel to wieża widokowa na Jaworniku Wielkim. Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów (kolejny nepomuk, wcześniej niezauważany, a mijany dziesiątki razy)

- Orłowiec  - Przełęcz Jaworowa - Przełęcz pod Trzeboniem

- Jawornik Wielki (WIEŻA WIDOKOWA)

- Przełęcz pod Trzeboniem - Biała Góra - zielonym szlakiem rowerowym do Chwalisławia ( kolejny nepomuk)

- czerwonym szlakiem rowerowym do Kolonii Gaj (odwiedziny w domu rodzinnym Czesia) - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.
Jeszcze tylko 2 punkty ( mamy 48 na 50 wymaganych) brakuje nam do stopnia złotego odznaki św. Jana Nepomucena.  Kolejne będą już do stopnia diamentowego ( 100 pkt + dodatkowe warunki), który może być zweryfikowany dopiero w roku 2016. Zgodnie z regulaminem w jednym roku kalendarzowym można zdobyć tylko jeden stopień odznaki ale nadwyżkę zdobytych punktów można zaliczyć na poczet kolejnego wyższego stopnia odznaki.

Szczytnik

Wtorek, 21 kwietnia 2015 · dodano: 21.04.2015 | Komentarze 0

Celem dzisiejszej wycieczki był Szczytnik a ściślej kolejna figura św. Jana Nepomucena. W składzie ja, Czesiu, Kaziu i Piotr dojechaliśmy na Szczytnik. Kolejne odwiedziny zostały zaliczone.

Ja i Czesiu mieliśmy do dyspozycji ograniczony czas w związku z tym rozdzieliliśmy się. Kaziu i Piotr pojechali leśną drogą w kierunku Piekiełka a ja i Czesiu drogą asfaltową przez Borek, obok Piekiełka do Polanicy. W Polanicy zatrzymaliśmy się przy OSP, której patronem jest, jak wcześniej wyczytałam w internecie, św. Florian. Na budynku OSP jest namalowany św. Florian. Do odznaki zaliczane są tylko figury. Fotografię wykonałam

i przez Stary Wielisław pojechaliśmy do Kłodzka.
A te kwiaty spotkaliśmy na deptaku w Polanicy Zdroju

Kamieniec - Bardo i kolejne figury św. Floriana i św. Jana Nepomucena

Niedziela, 19 kwietnia 2015 · dodano: 19.04.2015 | Komentarze 0

Czesiu i Kaziu przystali na moją propozycję dojechania do Kamieńca Ząbkowickiego. Wyruszyliśmy w samo południe i przez Jaszkową Dolną, Podzamek, Laski i Ożary dotarliśmy do Kamieńca Ząbkowickiego.
Przed budynkiem OSP wypatrzyłam  figurę św. Floriana o istnieniu której nie wiedziałam

Następnie zatrzymaliśmy się na ul. Kościelnej przy znanej nam figurze św. Floriana

i św. Jana Nepomucena

Drugi nepomuk, a ściślej postument pomnika, jest na placu Kościelnym

Pałacu nie zwiedzaliśmy, wykonaliśmy kilka fotografii, objechaliśmy go wkoło

i udaliśmy się w drogę powrotną  przez Suszkę, Przyłęk ( tutaj znowu udało mi się wypatrzeć figurę św. Floriana), Bardo (figura św. Floriana w kościele i figura św. Jana Nepomucena),Opolnicę, Podtynie i Boguszyn.

Św. Jan Nepomucen przed pracownią rzeźbiarską w Bardzie

W Kłodzku zatrzymaliśmy się przy kościele pw. Matki Bożej Różańcowej na tle którego, naprzeciw figury Wilka, jest figura św. Floriana, o  której dzisiaj powiedział mi Kaziu.

Torfowiska pod Zieleńcem i wieża widokowa

Czwartek, 16 kwietnia 2015 · dodano: 16.04.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu dzisiaj do Dusznik i dalej do wieży na terenie "Torfowisk Pod Zieleńcem".

Droga powrotna przez Bobrowniki.
W Szczytnej i Dusznikach odwiedziliśmy po jednym nepomuku.
Św. Jan Nepomucen w Szczytnej

Św. Jan Nepomucen w Dusznikach (Plac Warszawy)

Dwie wieże widokowe

Środa, 15 kwietnia 2015 · dodano: 15.04.2015 | Komentarze 0

Z Kłodzka do Szalejowa jechała grupą 6 osobowa w składzie: Ja, Czesiu, Basia i Władziu, Basia i Jurek. W Szalejowie Ja, Czesiu i Władziu pojechaliśmy w kierunku Niwy przez Kamieniec. Pozostałe osoby przez Wolany  do Polanicy Zdroju. Przez Niwę i Raszków dojechaliśmy do wieży widokowej Suszynka w Suszynie.

Wróciliśmy do Raszkowa i przez Ścinawkę Dolną dotarliśmy na wieżę widokową Grodziszcze

i dalej:  Gorzuchów, Bierkowice, Piszkowice, Korytów i Kłodzko.

Są to kolejne wieże które odwiedzamy w celu zdobycia, ustanowionej przez PTTK w Kłodzku, odznaki turystycznej "Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej".

Odznaka jest jednostopniowa i dla jej zdobycia należy dotrzeć do 15 wież. Są to wieże na: Borówkowej, Czarnej Górze, Czernicy, Górze św. Anny, Górze Wszystkich Świętych, Jaworniku, Kalenicy, Torfowiskach pod Zieleńcem, Trójmorskim Wierchu, Wapniarce, Wielkiej Sowie, Włodzickiej Górze, Szyndzielni oraz wieże: Grodziszcze i Suszynka,
Te podkreślone ( 6 szt.) mamy zaliczone, reszta przed nami.

• Aktywność Bieganie

Bieg do serca

Niedziela, 12 kwietnia 2015 · dodano: 13.04.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj  nie rower a bieganie i udział w tym biegu

przed startem ( ja z nr 055)

koszulka i medal

z koronką do Miłosierdzia Bożego

i dyplom uczestnictwa

W biegu uczestniczyło ponad 400 osób w tym nasze 2 wnuczki i wnuk z rodzicami.