Luty, 2017

Rowerem z Czesiem i samochodem z wnukami

Poniedziałek, 27 lutego 2017 · dodano: 27.02.2017 | Komentarze 0

Wczoraj umówiłam się z wnukami na kolejną wycieczkę szlakiem nepomuków. - ale to po powrocie ich ze szkoły. A dzisiaj pogoda ładna, temperatura w okolicach +10 stopni więc na rower. Wyruszamy przed 11 tak aby wrócić około 13. Jedziemy: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica - Wolany - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko (dojeżdżamy do 30 km ul. Rodzinną i Spółdzielczą).

Przesiadamy się na 4 kółka, zabieramy wnuki j jedziemy w odwiedziny do nepomuków: Krosnowice ( 2) - Starków (2) - Stara Łomnica (3) - Nowa Łomnica (1) - Gorzanów (2). Dzisiaj odwiedziliśmy łącznie 10 przestawień św. Jana Nepomucena. Tym samym Ola i Kasia mają komplet punktów na srebrny stopień odznaki a Kuba kolejne punkty do stopnia złotego odznaki św. Jana Nepomucena. Pora skończyć opracowanie materiału (stopień brązowy i srebrny dla całej trójki) i wysłać go do PTTK w Wałbrzychu w celu weryfikacji.
W trakcie tej wycieczki były jeszcze inne atrakcje:
- dwór i średniowieczna wieża mieszkalno - obronna w Starej Łomnicy,
- św. Florian w Starej Łomnicy,
- zamek w Gorzanowie,
i na koniec lody i drobne słodycze nabyte w sklepie w Gorzanowie.

Kategoria rower, rodzinnie

Bila Voda i konie w Chwalisławiu

Czwartek, 23 lutego 2017 · dodano: 25.02.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj także wycieczka z wnukami. Cel wycieczki to Bila Voda w Czechach i Rossa Montana w Chwalisławiu.  W Bilej Vodzie zatrzymaliśmy się przed pałacem, w którym mieszkała Marianna Orańska i przy kościele z byłym klasztorem. Opowiedziałam im trochę o historii tej miejscowości. Na placu przy kościele jest figura św. Jana Nepomucena - fotografia i kolejne punkty do odznaki  (za tę figurę aż 3 pkt bo jest ona poza Polską). Odwiedziliśmy także  zakład, w którym wypiekane są hostie i opłatki. Dzieci kupiły sobie takie słodkie przekładane opłatki. Na koniec wizyta w czeskim sklepie i zakupy czeskich słodyczy.
Po przekroczeniu granicy zatrzymaliśmy się przy budynku, w którym kiedyś był WOP a potem ja w nim mieszkałam z mamą i siostrami (było kilka słów o historii rodziny).
Następny etap wycieczki to Chwalisław i konie. Jeździli wszyscy tj. Ola, Kuba i Kasia.
W Chwalisławiu pojechaliśmy jeszcze do gajówki, w której mieszkali zaraz po ślubie (rok 1946) prababcia i pradziadek naszych wnuków.
W drodze powrotnej do Kłodzka zatrzymaliśmy się w Podzamku przy zamku i przy mauzoleum, w których zostali pochowani Oskar von Strachwitz (ur.1822r., zm.1893r.) i jego małżonka Hedwiga Maria Theresia Anna Josepha z domu von Matuschka (ur.1825r., zm.1895r.).

Wycieczka z nepomukami w tle

Środa, 22 lutego 2017 · dodano: 25.02.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się z wnukami na wycieczkę do Kudowy z założeniem odwiedzania znajdujących się na trasie nepomuków. Udało się nam odwiedzić 13 św. Janów Nepomucenów.
- Kłodzko, ul. Wielisławska,
- Stary Wielisław ( 3),
- Szczytna - centrum,
- na Szczytniku,
- Dusznik Zdrój,
- Lewin Kłodzki (2),
- Kudowa - Brzozowie,
- Kudowa  Słone (3).
Ola i Kasia zbierają punkty do odznaki  w stopniu srebrnym a Kubuś na stopień złoty.
Na zakończenie wycieczki  pizza i kręgielnia w Kudowie Zdroju.
Fotografie niestety  przekraczają limit .....