Luty, 2018

Stary Wielisław - wieś z historią w tle

Poniedziałek, 12 lutego 2018 · dodano: 12.02.2018 | Komentarze 0

Rano Kaziu umówił się Władziem a my z Kaziem i mieliśmy jechać jak koło południa będzie temperatura ok. + 5 stopni. Przed 12 było 5 stopni. Przygotowaliśmy się do wyjazdu i zadzwonił Kaziu z informacją, że on nie jedzie - został "wezwany" przez szwagra a Władziu też nie jedzie, gdyż "odrabia" zaległy spacer z żoną. Jedziemy sami. A jak sami to kierunek Stary Wielisław i odnajdywanie kolejnych obiektów z gry "Wielisławski Włóczykij". Jedziemy i po drodze odnajdujemy i fotografujemy 20  obiektów (kolejno nr-y: 4, 7,15, 21, 24, 28, 35, 29, 52, 53, 56, 57, 51,42, 41, 39, 38, 26, 5, 6). Oto niektóre z nich:

Obiekt nr 21 - kamienna Pasja (1866r.)

Obiekt nr 56 -  krzyż drewniany (1916r.)

Obiekt nr 51 - kapliczka fasadowa z Pasją (pocz. XX w.)

Obiekt nr 42 - kapliczka słupowa (XIX w.)

Obiekt nr 41 - kapliczka słupowa (XIX w.)

Obiekt nr 26 - kamienno - drewniana Pasja(1860 r.)

Obiekt nr 5 - drewniany krzyż (pocz. XX w.)

Pozostały nam jeszcze do odnalezienia i sfotografowania obiekty oznaczone na mapie numerami: 8,9,10,13 16,19. 20, 22, 27, 30, 43, 44, 45, 48, 49, 50 i 54. Sfotografować musimy także obiekty nr 31(kapliczka fasadowa) i 33 (dawny cmentarz - wokół kościoła), które są za murem okalającym kościół. Dzisiaj wszystkie wejścia na teren wokół kościoła były zamknięte. Z taką sytuacją spotkaliśmy się pierwszy raz - zawsze były otwarte nie tylko wrota w murze okalającym kościół ale i drzwi do sanktuarium.

Stary Wielisław to także wieś rowerowa. Taki rower jest na budynku dawnej szkoły.

A takie kwiatki kwitną przy krzyżu - pokazanym wyżej obiekcie nr 5

Trasa dzisiejsza wg GPS (w Kłodzku zrobiliśmy  2 rundki ulicą Rodzinną i Spółdzielczą - po chleb i masło do Leclerca i dla dojechania do 30 km).

Odznaki turystyczne

Środa, 7 lutego 2018 · dodano: 07.02.2018 | Komentarze 1

Dzisiaj otrzymaliśmy po dwa znaczki odznak turystycznych zweryfikowanych w ostatnim czasie.

Z PTTK w Wałbrzychu otrzymaliśmy odznaki diamentowe św. Jana Nepomucena (nadane numery:  137/17 i 138/17).
Wg regulaminu stopień  " diamentowy - odznaka w kolorze fioletowym z cyrkoniami w miejscu gwiazd, wręczana w sposób uroczysty".
Odznaka fioletowa nie jest, cyrkonie w miejscu gwiazd posiada, przysłana została pocztą.

W PTTK w Kłodzku nabyliśmy "najmłodszą" zdobytą przez nas odznakę "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziem Kłodzkiej" (zweryfikowane z nr 3 i 4)

Zbiór naszych odznak turystycznych uzupełniony o odznaki otrzymane dzisiaj (moje po lewej a Czesia po prawej stronie ).

Z Władziem - krzyże i kapliczki kamienne

Sobota, 3 lutego 2018 · dodano: 03.02.2018 | Komentarze 0

Zapowiadają temperatury ujemne. Dzisiaj jeszcze dosyć ciepło (+5 stopni) i cicho. Umawiamy się z Władziem (Kaziu ma dzisiaj inne zajęcie) i jedziemy szlakiem kapliczek i krzyży kamiennych (ciąg dalszy zdobywania przez Władzia odznaki PTTK).
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Jaszkowa Dolna (kapliczka kamienna) - Jaszkowa Górna (kapliczka kamienna) - Droszków - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko (ul. Wielisławska) - Zagórze - Szalejów Dolny (krzyż kamienny) - nawrotka - Zagórze - Kłodzko (cmentarz - krzyż kamienny) - Kłodzko (Muzeum - krzyż kamienny) - dom.
Dzisiejszy wyjazd to dla Władzia 2 kapliczki kamienne i 3 krzyże kamienne.

Władziu na tle kaplicy pw. św. Anny i przy krzyżu kamiennym (krzyż szwedzki) w Szalejowie Dolnym