Lipiec, 2015

Przez Droszków z ukwieconymi rowerami

Piątek, 31 lipca 2015 · dodano: 31.07.2015 | Komentarze 0

W składzie: ja, Czesiu. Kaziu i Piotr na trasie: Kłodzko - Krosnowice - Ołdrzychowice - Droszków - Jaszkowa Górna i Dolna.
W Jaszkowej Dolnej żegnamy się z Piotrem, który jedzie do Kłodzka a my "Marcinówką" prawie do Marcinowa i polną drogą  do pałacu w Żelaźnie, do Żelazna i przez Krosnowice do Kłodzka.

W Droszkowie miłe zaskoczenie - przywitał nas ukwiecony rower.

Jak się później okazało nie jedyny. Oto te dzisiaj napotkane i sfotografowane:

a ten nas pożegnał

I kolejna niespodzianka to nowe zagospodarowanie przystanku PKS

oraz remont kapliczki na Przełęczy Droszkowskiej

w której znajduje się poniższa pieta

Murowana, domkowa kapliczka wzniesiona na rzucie kwadratu, nakryta jest namiotowym daszkiem przechodzącym w wieloboczną iglicę. Wewnątrz znajduje się Pieta o cechach ludowego baroku umieszczona na kamiennym ołtarzu datowanym na 1679 r.

Z wnukami do Parku Retro w Szalejowie Dolnym

Poniedziałek, 27 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 0

Z Olą i Kubusiem odbyłam dzisiaj wycieczkę rowerową do Szalejowa Dolnego.
Dojechaliśmy do Parku Retro, w którym zatrzymaliśmy się na dłużej.
Bardzo im się tam podobało, szczególnie urządzenia sportowe ale i ścieżka dydaktyczna.

Gdyby nie to, że zaczął kropić deszcz a my nie mieliśmy nic przeciwdeszczowego, to trudno byłoby mi je stamtąd wyciągnąć. Obiecałam im, że w niedługim czasie znowu się tam wybierzemy i pojedziemy jeszcze dalej tj. do Szalejowa Górnego.

Ola i Kubuś mają pierwsze potwierdzenia w książeczkach odznaki turystycznej "Mama, Tata, Rower i Ja" oraz książeczkach Dziecięcej Odznaki Turystycznej.

Regulamin Rodzinnej Odznaki Turystycznej „Mama, tata, rower i ja”

Postanowienia ogólne

1. Odznaka „Mama, tata, rower i ja” jest turystyczną odznaką zdobywaną na terytorium całego kraju, która promuje rodzinną turystykę rowerową. Odznaka ustanowiona jest przez Urząd Miejski w Zawierciu, Klub Turystyki Kolarskiej PTTK Oddziału w Zawierciu i Koło Miejskie w Zawierciu Polskiego Klubu Ekologicznego Okręg Górnośląski.
2. Cele odznaki:
a. Promocja wspólnego aktywnego spędzania wolnego czasu przez rodziny.
b. Popularyzacja turystyki rowerowej i roweru jako ekologicznego środka transportu.
c. Edukacja w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze dzieci i młodzieży poprzez wspólne z rodzicami korzystanie z dróg publicznych, szlaków i ścieżek rowerowych.
d. Tworzenie i pogłębianie więzi rodzinnych oraz międzypokoleniowych więzi pomiędzy członkami rodzin.
e. Popularyzacja krajoznawstwa i umiłowania ziemi ojczystej.
f. Popularyzacja ochrony przyrody i ochrony środowiska.
3. Odznakę tworzą postacie trzech osób na rowerach – mama, tata i dziecko i napisy: „Rodzinna odznaka turystyczna” oraz „Mama, tata, rower i ja”. Odznaka zawiera logo Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Polskiego Klubu Ekologicznego oraz herb miasta Zawiercie i logo „Zawiercie brama na Jurę”.
4. Odznakę przyznaje Komisja Weryfikacyjna, do której należą: przedstawiciel UM w Zawierciu, prezesi lub ich upoważnieni przedstawiciele – Klubu Turystyki Kolarskiej PTTK i Koła Miejskiego PKE w Zawierciu.
5. Przyznanie odznaki następuje po weryfikacji dokumentacji krajoznawczej lub ewidencji wycieczek.
6. Odznaka jest jednostopniowa.
7. Starający się o odznakę przesyłający dokumenty weryfikacyjne, przesyłają je wraz z kopertą zwrotną i znaczkami pocztowymi.

Warunki zdobywania odznaki

8. Odznakę zdobywają rodziny wspólnie uprawiające turystykę rowerową.
9. Warunkiem zaliczenia wycieczki jest udział przynajmniej dwóch członków rodziny – osoby dorosłej i dziecka.
10. Aby zdobyć odznakę należy odbyć w ciągu roku kalendarzowego minimum 6 wycieczek rowerowych.
11. Przyznanie odznaki następuje po weryfikacji ewidencji wycieczek w dowolnej formie np.:
a. Książeczki odznaki "Mama, tata, rower i ja".
b. Notesu, zeszytu, itp.
12. Potwierdzeniem udziału w wycieczce może być:
a. Pieczątka z nazwą miejscowości (instytucja, kościół, sołtys, sklep, bar, kiosk, kwiaciarnia, itp.).
b. Pieczątka organizatora imprezy.
c. Pieczątka przewodnika PTTK, instruktora PTTK.
d. Pieczątka organizacji lub instytucji.

Postanowienia końcowe

13. Zdobywca otrzymuje odznakę po weryfikacji.
......
Mama, Tata, Rower i Ja

REGULAMIN DZIECIĘCEJ ODZNAKI TURYSTYCZNEJ PTTK

§ 1

........

§ 2

Celem odznaki jest popularyzacja wielopokoleniowej turystyki rodzinnej, a zwłaszcza propagowanie turystyki wśród osób najmłodszych.

§ 3

DOT PTTK przeznaczona jest dla dzieci do ukończenia 10 roku życia, i można ją zdobywać pod opieką osób pełnoletnich.

§ 4

DOT PTTK można zdobywać podczas wycieczek (rodzinnych, szkolnych lub środowiskowych) realizowanych w następujących dyscyplinach turystyki: pieszej nizinnej i górskiej, rowerowej, kajakowej, narciarskiej, żeglarskiej, jeździeckiej, samochodowo – autokarowej oraz w ramach imprez na orientację. Warunkiem przyznania odznaki jest udział w 4 wycieczkach, realizowanych w ramach minimum 2 dyscyplin w dowolnym czasie.

§ 5

Młody turysta zdobywając odznakę, prowadzi książeczkę DOT PTTK w dowolnej formie. Każda wycieczka powinna być dokumentowana wpisem zawierającym: datę, dyscyplinę turystyki, przebytą trasę i czas jej trwania. Wpisu do książeczki może dokonać opiekun.

§ 6

Potwierdzenia uczestnictwa w wycieczkach, dokonuje w książeczce pełnoletni opiekun. Młody turysta może w książeczce zbierać ozdobne pieczątki z wycieczek, bilety wstępu itp.

§ 7

Po odbyciu wymaganej ilości wycieczek, odznakę weryfikują i przyznają Oddziały Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego na terenie całego kraju. Oddziały mogą scedować to prawo na oddziałowe komisje lub referaty dowolnych odznak turystycznych bądź krajoznawczych.

§ 8

Odznakę można zdobywać jednocześnie z innymi odznakami PTTK.

§ 9

.......................
Dziecięca Odznaka Turystyczna PTTK

Kudowa - Peklo - Kudowa - Kłodzko

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 0

Z Kłodzka do Kudowy jedziemy szynobusem. Grupa liczy 7 osób: ja, Czesiu, Kaziu oraz Basia i Władziu z córką Małgosią i wnuczką Julką.

Jedziemy do parku w Kudowie a potem przez Czermną do granicy, którą przekraczamy w Małej Czermnej. Tutaj zamiast drogą w lewo skręcamy w drogę w prawo i do Nachodu jedziemy przez Porici ( trasa rowerowa 4020 i 22), dalej TR 22 i TR 4034 i jesteśmy w Pekle.

cdn

Czesiu samotnie do domu rodzinnego

Piątek, 24 lipca 2015 · dodano: 25.07.2015 | Komentarze 0

Ja na działkę a Czesiu do swego domu rodzinnego tj. do Kolonii Gaj przez Jaszkową Dolną i Górną.

Kategoria rower

Gorzanów - Stara Łomnica

Piątek, 17 lipca 2015 · dodano: 18.07.2015 | Komentarze 0

Upał w ciągu dnia. Startujemy (ja, Czesiu i Kaziu) dopiero po 17 a i tak jest jeszcze gorąco. Jedziemy do Gorzanowa - uzupełniam pieczątkę w paszporcie pielgrzyma  "Droga św. Jakuba w Polsce".  Nie udaje się sfotografować ze św. Janem Nepomucenem, który "zamieszkał" 2x w kościele - drzwi główne są otwarte ale krata zamknięta. Wracamy przez Starą Łomnicę. Kościół był otwarty (sprzątanie) - korzystamy i wstępujemy na chwilę, przy okazji fotografując się na tle obrazu ze św. Janem Nepomucenem.

Pogoda się wyklarowała, nie zanosiło się na burzę, jedziemy więc do Polanicy (pomimo późnej pory tłoczno), odpoczywamy w parku i dalej przez Wolany i Szalejów do Kłodzka.

Konradów

Niedziela, 12 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 0

W składzie: ja, Czesiu, Kaziu i Władziu zdecydowaliśmy  się na jazdę do Lądka Zdroju. W Trzebieszowicach Władziu zwrócił uwagę na znak czerwonej drogi rowerowej wychodzącej, w pobliży figury św. Jana Nepomucena i wieży telefonii komórkowej, z łąki na drogę Kłodzko -  Lądek Zdrój. W Radochowie zdecydowaliśmy się jechać do Konradowa i dalej tymże czerwonym przez łąki, zboża i las, dojechaliśmy do Trzebieszowic.
W Konradowie spotkaliśmy kolejnego Jana Nepomucena

Na trasie - nad Konradowem

Czerwony rowerowy i żółty pieszy

Przekaźnik na Czarnej Górze

Ustka

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 0

Od 27 czerwca do 11 lipca byliśmy z wnukami na wczasach w Ustce.
W Ustce, oprócz kąpieli morskich i słonecznych, byliśmy na latarni, w porcie, na molo (Syrenka), na wystawie budowli z klocków lego, odwiedziliśmy trzy usteckie kościoły, św. Jana Nepomucena (przy Stacji Ratownictwa Morskiego), jeździliśmy gokartami i wiele innych atrakcji.
Oprócz spacerów po Ustce odbyliśmy trzy dłuższe wycieczki.

Pierwsza wycieczka: latarnia morska Stilo i Park Rekreacyjno - Edukacyjny w Sarbsku, w którym byliśmy ponad 5 godzin.
W parku tym jest bardzo dużo atrakcji dla dzieci w tym m.in. karmienie fok.

Druga wycieczka: Bukowo Morskie (Kościół Polsko-Katolicki obowiązkowy do KOP) - Dąbki - Darłówko ( m.in. latarnia morska) - Jarosławiec (m.in. latarnia morska).

Trzecia wycieczka: Słowiński Parka Narodowy a w nim m.in. latarnia morska w Czołpinie i Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach.

W sumie odwiedziliśmy pięć latarni morskich uzyskując uprawnienia do brązowej odznaki Miłośnika Latarń Morskich  "BLIZA".
Uzupełnienie wpisu:
Paszporty wysłane zostały do weryfikacji do Towarzystwa Przyjaciół Centralnego Muzeum Morskiego. Po dokonaniu weryfikacji otrzymaliśmy ( ja, Czesiu i 3 wnuków) legitymacje upoważniające do noszenia brązowej odznaki BLIZA.

Budowa sztucznej rafy, która wyłączyła z użytku znaczną część usteckiej plaży, spowodowała, iż zamiast kilkudziesięciu metrów mieliśmy kilkaset metrów do plaży.