Ustka

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 14.07.2015 | Komentarze 0

Od 27 czerwca do 11 lipca byliśmy z wnukami na wczasach w Ustce.
W Ustce, oprócz kąpieli morskich i słonecznych, byliśmy na latarni, w porcie, na molo (Syrenka), na wystawie budowli z klocków lego, odwiedziliśmy trzy usteckie kościoły, św. Jana Nepomucena (przy Stacji Ratownictwa Morskiego), jeździliśmy gokartami i wiele innych atrakcji.
Oprócz spacerów po Ustce odbyliśmy trzy dłuższe wycieczki.

Pierwsza wycieczka: latarnia morska Stilo i Park Rekreacyjno - Edukacyjny w Sarbsku, w którym byliśmy ponad 5 godzin.
W parku tym jest bardzo dużo atrakcji dla dzieci w tym m.in. karmienie fok.

Druga wycieczka: Bukowo Morskie (Kościół Polsko-Katolicki obowiązkowy do KOP) - Dąbki - Darłówko ( m.in. latarnia morska) - Jarosławiec (m.in. latarnia morska).

Trzecia wycieczka: Słowiński Parka Narodowy a w nim m.in. latarnia morska w Czołpinie i Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach.

W sumie odwiedziliśmy pięć latarni morskich uzyskując uprawnienia do brązowej odznaki Miłośnika Latarń Morskich  "BLIZA".
Uzupełnienie wpisu:
Paszporty wysłane zostały do weryfikacji do Towarzystwa Przyjaciół Centralnego Muzeum Morskiego. Po dokonaniu weryfikacji otrzymaliśmy ( ja, Czesiu i 3 wnuków) legitymacje upoważniające do noszenia brązowej odznaki BLIZA.

Budowa sztucznej rafy, która wyłączyła z użytku znaczną część usteckiej plaży, spowodowała, iż zamiast kilkudziesięciu metrów mieliśmy kilkaset metrów do plaży.