Z wnukami do Parku Retro w Szalejowie Dolnym

Poniedziałek, 27 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 0

Z Olą i Kubusiem odbyłam dzisiaj wycieczkę rowerową do Szalejowa Dolnego.
Dojechaliśmy do Parku Retro, w którym zatrzymaliśmy się na dłużej.
Bardzo im się tam podobało, szczególnie urządzenia sportowe ale i ścieżka dydaktyczna.

Gdyby nie to, że zaczął kropić deszcz a my nie mieliśmy nic przeciwdeszczowego, to trudno byłoby mi je stamtąd wyciągnąć. Obiecałam im, że w niedługim czasie znowu się tam wybierzemy i pojedziemy jeszcze dalej tj. do Szalejowa Górnego.

Ola i Kubuś mają pierwsze potwierdzenia w książeczkach odznaki turystycznej "Mama, Tata, Rower i Ja" oraz książeczkach Dziecięcej Odznaki Turystycznej.

Regulamin Rodzinnej Odznaki Turystycznej „Mama, tata, rower i ja”

Postanowienia ogólne

1. Odznaka „Mama, tata, rower i ja” jest turystyczną odznaką zdobywaną na terytorium całego kraju, która promuje rodzinną turystykę rowerową. Odznaka ustanowiona jest przez Urząd Miejski w Zawierciu, Klub Turystyki Kolarskiej PTTK Oddziału w Zawierciu i Koło Miejskie w Zawierciu Polskiego Klubu Ekologicznego Okręg Górnośląski.
2. Cele odznaki:
a. Promocja wspólnego aktywnego spędzania wolnego czasu przez rodziny.
b. Popularyzacja turystyki rowerowej i roweru jako ekologicznego środka transportu.
c. Edukacja w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze dzieci i młodzieży poprzez wspólne z rodzicami korzystanie z dróg publicznych, szlaków i ścieżek rowerowych.
d. Tworzenie i pogłębianie więzi rodzinnych oraz międzypokoleniowych więzi pomiędzy członkami rodzin.
e. Popularyzacja krajoznawstwa i umiłowania ziemi ojczystej.
f. Popularyzacja ochrony przyrody i ochrony środowiska.
3. Odznakę tworzą postacie trzech osób na rowerach – mama, tata i dziecko i napisy: „Rodzinna odznaka turystyczna” oraz „Mama, tata, rower i ja”. Odznaka zawiera logo Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Polskiego Klubu Ekologicznego oraz herb miasta Zawiercie i logo „Zawiercie brama na Jurę”.
4. Odznakę przyznaje Komisja Weryfikacyjna, do której należą: przedstawiciel UM w Zawierciu, prezesi lub ich upoważnieni przedstawiciele – Klubu Turystyki Kolarskiej PTTK i Koła Miejskiego PKE w Zawierciu.
5. Przyznanie odznaki następuje po weryfikacji dokumentacji krajoznawczej lub ewidencji wycieczek.
6. Odznaka jest jednostopniowa.
7. Starający się o odznakę przesyłający dokumenty weryfikacyjne, przesyłają je wraz z kopertą zwrotną i znaczkami pocztowymi.

Warunki zdobywania odznaki

8. Odznakę zdobywają rodziny wspólnie uprawiające turystykę rowerową.
9. Warunkiem zaliczenia wycieczki jest udział przynajmniej dwóch członków rodziny – osoby dorosłej i dziecka.
10. Aby zdobyć odznakę należy odbyć w ciągu roku kalendarzowego minimum 6 wycieczek rowerowych.
11. Przyznanie odznaki następuje po weryfikacji ewidencji wycieczek w dowolnej formie np.:
a. Książeczki odznaki "Mama, tata, rower i ja".
b. Notesu, zeszytu, itp.
12. Potwierdzeniem udziału w wycieczce może być:
a. Pieczątka z nazwą miejscowości (instytucja, kościół, sołtys, sklep, bar, kiosk, kwiaciarnia, itp.).
b. Pieczątka organizatora imprezy.
c. Pieczątka przewodnika PTTK, instruktora PTTK.
d. Pieczątka organizacji lub instytucji.

Postanowienia końcowe

13. Zdobywca otrzymuje odznakę po weryfikacji.
......
Mama, Tata, Rower i Ja

REGULAMIN DZIECIĘCEJ ODZNAKI TURYSTYCZNEJ PTTK

§ 1

........

§ 2

Celem odznaki jest popularyzacja wielopokoleniowej turystyki rodzinnej, a zwłaszcza propagowanie turystyki wśród osób najmłodszych.

§ 3

DOT PTTK przeznaczona jest dla dzieci do ukończenia 10 roku życia, i można ją zdobywać pod opieką osób pełnoletnich.

§ 4

DOT PTTK można zdobywać podczas wycieczek (rodzinnych, szkolnych lub środowiskowych) realizowanych w następujących dyscyplinach turystyki: pieszej nizinnej i górskiej, rowerowej, kajakowej, narciarskiej, żeglarskiej, jeździeckiej, samochodowo – autokarowej oraz w ramach imprez na orientację. Warunkiem przyznania odznaki jest udział w 4 wycieczkach, realizowanych w ramach minimum 2 dyscyplin w dowolnym czasie.

§ 5

Młody turysta zdobywając odznakę, prowadzi książeczkę DOT PTTK w dowolnej formie. Każda wycieczka powinna być dokumentowana wpisem zawierającym: datę, dyscyplinę turystyki, przebytą trasę i czas jej trwania. Wpisu do książeczki może dokonać opiekun.

§ 6

Potwierdzenia uczestnictwa w wycieczkach, dokonuje w książeczce pełnoletni opiekun. Młody turysta może w książeczce zbierać ozdobne pieczątki z wycieczek, bilety wstępu itp.

§ 7

Po odbyciu wymaganej ilości wycieczek, odznakę weryfikują i przyznają Oddziały Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego na terenie całego kraju. Oddziały mogą scedować to prawo na oddziałowe komisje lub referaty dowolnych odznak turystycznych bądź krajoznawczych.

§ 8

Odznakę można zdobywać jednocześnie z innymi odznakami PTTK.