Kudowa - Pstrążna i przez Czechy do Kudowy oraz okolice Kudowy

Sobota, 5 listopada 2016 · dodano: 06.11.2016 | Komentarze 0

Cel na dzisiaj to Pstrążna, w której jest m.in. kościół ewangelicko - reformowany oraz górska kaplica pw. św. Jana Pawła II.
Kościół ewangelicko - reformowany w Pstrążnej jest obiektem obowiązkowym do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej a kaplica pw. św. Jana Pawła II to obiekt do odznaki "Śladami Jana Pawła II".

W czasie naszego pobytu przed kościołem przyjechały 2 Czeszki, które otworzyły kościół i mieliśmy okazję obejrzeć jego skromne wnętrze.

O kościele ewangelicko -reformowanym na:   https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Ewangelicko...
m.innymi:
" Podstawą wiary i normą życia jest Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu – Biblia, natomiast tradycja podlega stałej rewizji według zasady Ecclesia reformata et semper reformanda verbi divini (Kościół reformowany nieustannie się reformujący według Słowa Bożego); odrzucona jest doktryna o nieomylności widzialnego Kościoła. Kalwinizm przyjmuje naukę o podwójnej predestynacji. Wystrój kościołów jest bardzo surowy, a wynika to z przykazania 2. Dekalogu, (które ewangelicy reformowani przytaczają w biblijnej, nieskróconej wersji), które mówi: „Nie czyń sobie żadnych rzeźb ani obrazów tego, co jest na niebie w górze, i na ziemie w dole i tego, co jest w wodzie pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył [...]” (II Mż 20, 4-6). Zbytek i przepych w kościołach są „obrazą Boga”; myśli wiernych powinny dążyć ku Bogu, a nie „rozpraszać się” na kontemplowaniu ozdób, figur i obrazów. Z tego powodu reformowani oddają cześć wyłącznie Bogu bez pośrednictwa obrazów i rzeźb."

A to górska kaplica pw. św. Jana Pawła II

Zatrzymaliśmy się także przy Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego. Nie zwiedzaliśmy go, poprosiliśmy tylko o pieczątki  i pojechaliśmy w kierunku granicy:
Stąd przyjechaliśmy

a w tym kierunku podążyliśmy

Przez Zdarky, Małą Czermną i Czermną dojechaliśmy do Kudowy. W Kudowie odwiedziliśmy kilka obiektów do KOP i do odznaki "Śladami św. Jana Pawła II"
M. innymi:

A po obiedzie znowu Kudowa i okolice.