Milicz - Antonin - Milicz

Piątek, 20 czerwca 2014 · dodano: 25.06.2014 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu wybraliśmy się na długa trasę. Trochę "kluczyliśmy", ale do celu czyli do Antonina dojechaliśmy przez m.in. Czatkowice, Henrykowice, Wróbliniec, Odolanów, Janków Przygodzki, Ludwików.
Pierwszy dłuższy przystanek  to Odolanów (brama i kościoły).
Odolanowianie zafundowali sobie pomnik jedyny w swoim rodzaju. Zamiast uwiecznić jednego bohatera czy uhonorować słuszną ideę, postawili monument upamiętniający wszystkich mieszkańców miasta a nawet całej ziemi odolanowskiej. Na rozległym obszarze urządzany jest Park Rozrywki i Wypoczynku nazywany także Parkiem Natury. W 2003 r. z okazji okrągłej rocznicy nadania praw miejskich wzniesiono tu Bramę 600-lecia.Obiekt, choć nie jest wybitnym dziełem architektonicznym, wyróżnia się, stanowiąc pomnik każdego mieszkańca ziemi odolanowskiej. Jego ściany pokryto kamiennymi tablicami, na których wyryto imiona i nazwiska wszystkich mieszkańców Odolanowa i okolicznych wsi, Anno Domini 2003.

Druga strona bramy z widocznymi tablicami

Następny przystanek to Antonin i piękny pałacyk myśliwski

Wiele informacji  i fotografii na:

Niestety w czasie tej  wycieczki wiele razy padało, zarówno w drodze do Antonina jak i w drodze powrotnej, stąd m.in. mój  strój na pierwszej fotografii.

Droga powrotna krótsza, przez wiele kilometrów w deszczu, przez Czarnylas, Odolanów, Sulmierzyce, Nowy Zamek.

Jak zwykle na pokonywanej trasie interesują nas kościoły. W  drodze powrotnej warty uwagi był Czarnylas
Czarnylas był ośrodkiem protestantyzmu. Protestanci mieli tu dwa zbory: luterański i ewangelicki ze swoimi pastorami.
Również metodyści wybudowali w Czarnymlesie swój dom modlitwy ( po wojnie urządzono w nim m.in. kino wiejskie).
Obecnie czynne są dwa kościoły katolickie ( jeden poewangelicki) oraz kościół ewangelicki. Obiekty te obejrzeliśmy tylko z zewnątrz  (jak zresztą wiele kościołów, gdyż  są pozamykane), potwierdziliśmy pobyt w tej miejscowości w sklepie (do  KOP) i pędziliśmy, aby zdążyć do Milicza przed zachodem słońca.