Weryfikacja Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej i Kolarskiej Odznaki Turystycznej

Czwartek, 20 listopada 2014 · dodano: 21.11.2014 | Komentarze 1

Dzisiaj wybraliśmy się do Nysy do Michała Raczyńskiego w celu weryfikacji potwierdzeń do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej i Kolarskiej Odznaki Turystycznej.  Weryfikacja została dokonana i przyznane zostały nam tj. mnie i Czesiowi odznaki w stopniach:

Kolarska Odznaka Pielgrzymia: stopień popularny, stopień brązowy i stopień srebrny.
Na kolejny stopień tj. stopień złoty mamy już wystarczającą ilość obiektów dowolnych ( wymagana ilość to 175 obiektów) i 5 obiektów obowiązkowych wymienionych w regulaminie. Pozostało jeszcze dotarcie do 20 obiektów obowiązkowych z 226  wymienionych w regulaminie).

Kolarska Odznaka Turystyczna: stopień brązowy i stopień srebrny.

Do stopnia złotego zabrakło nam 170 pkt = 17 wycieczek jednodniowych. Za zwiedzanie miast, miejscowości i zabytków przyznana została nam premia po 120 pkt. W rezultacie tego do złotej KOT brakuje nam po 50 pkt czyli po 5 wycieczek jednodniowych. Na dany stopień trasy nie mogą się powtarzać i w sytuacji gdy jeździ się po "swoim" terenie zdobycie kolejnych pkt nie jest łatwe. Dlatego musimy się zmobilizować i odbyć te 5 wycieczek gdzieś dalej od domu.
Kolejny stopień KOT to duży brązowy. Na kolejny stopień trasy przejechane wcześniej można powtarzać. Na odznakę dużą brązową trzeba zdobyć 1000 pkt oraz zwiedzić w Polsce 1 park narodowy ( mamy już zwiedzony i potwierdzony Słowiński Park Narodowy) i 5 obiektów krajoznawczych wymienionych w regulaminie. Z najbliższych są to m.in. pocysterski zespół klasztorny w Henrykowie ( mamy wpis), zespół opactwa cystersów w Krzeszowie, średniowieczny układ urbanistyczny w Paczkowie, twierdza srebrnogórska w Srebrnej Górze, barokowy, ewangelicki kościół pokoju w Świdnicy, zespół klasztorny cystersek w Trzebnicy.
Wszystkie te obiekty mamy odwiedzone ale - z wyjątkiem Henrykowa - nie mamy wymaganego odrębnego wpisu w książeczkach. Zanim nazbieramy 1000 pkt to do obiektów tych zdążymy dojechać ponownie. A jak nie do tych to do innych z 95 wymienionych w regulaminie.

Kilka słów o Michale Raczyńskim:
Pan Michał jest przewodnikiem turystyki rowerowej.  Na rowerze zwiedził 40 państw Europy. Jest inicjatorem i założycielem Klubu Rowerowych Pielgrzymów przy parafii św. Jana Chrzciciela w Nysie. Posiada bardzo bogatą kolekcje odznak turystycznych, medali, pucharów, dyplomów.
To część odznak p. Michała

Wywiad z p. M. Raczyńskim można przeczytać na :http://terakowski.republika.pl/Raczynski.html. Wywiad ten był opublikowany na łamach nr 1/2010 miesięcznika ROWERTUR.