Topolice - Ołdrzychowice

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 1

Dzisiaj wybraliśmy się z Czesiem aby obejrzeć jak prezentują się "kotki" na wierzbie energetycznej, której duże uprawy znajdują się w Topolicach i Ołdrzychowicach. Dowiedziałam się, że obecnie właścicielem obu upraw nie jest firma, która zezwalała mi na cięcie gałązek wierzbowych a rodzina z Topolic, z której członkiem dzisiaj rozmawiałam.  Dwa tygodnie temu byliśmy w Ołdrzychowicach i na plantacji bieliły się malutkie bazie. Dzisiaj zarówno w Topolicach jaki i w Ołdrzychowicach jest żółto. Zmartwiło mnie to, gdyż będzie problem z nacięciem gałązek, z których robimy w PZ Caritas palmy na Niedzielę Palmową.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Topolice - Gorzanów - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Rogówek - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna  - Kłodzko.
Dzisiaj licznik pokazał mi 1000 km w tym roku ( w ub .r. było to 13 maja).  Na koniec jazdy było to 1011 km. Czesiu Ma 1212 km
Kiedyś w internecie widziałam starą fotografię dosyć dużej (nie przydrożnej) kapliczki w Topolicach. Dotychczas nie udało mi się jej wypatrzeć, byłam przekonana, że już nie istnieje. I dzisiaj na posesji właścicieli plantacji wierzby zobaczyłam tę kapliczkę  Jest ukryta za budynkiem mieszkalnym i trudno ją było dojrzeć.
Oto ta kapliczka i posesja na której ona stoi. Podaję za: http://dolny-slask.org.pl/3712678,foto.html?idEnti...

Kapliczka jest po lewej stronie budynku mieszkalnego z drugiej fotografii.  Przez gospodarstwo przejeżdża się ( droga z  Gorzanowa do Krosnowic) po prawej stronie zabudowania gospodarczego.
Z Krosnowic i z Gorzanowa do tego gospodarstwa dochodzą drogi asfaltowe, które nie są połączone. Dzieli je podwórze właścicieli posesji. Przez to podwórze przejeżdżamy rowerami za, kiedyś uzyskaną, zgodą właścicieli.
Następnym razem zrobię zdjęcie kapliczki tak jak wygląda ona obecnie - wygląda na to, że nie jest ona użytkowana.

Śnieżyca wiosenna w Topolicach, w miejscu gdzie zamierzano usytuować wysypisko śmieci.

Także w Topolicach - już zakwitły zawilce.