Głuchołazy - Jesenik - Zlate Hory - Głuchołazy

Środa, 17 września 2014 · dodano: 17.09.2014 | Komentarze 0

Kłodzko - Głuchołazy z rowerami na dachu samochodu.  Następnie: Głuchołazy  (2 kościoły) - Mikulovice - Pisecna (kościół) - Ceska Ves (kościół) - Jesenik  (3 kościoły) - Dolni Udoli (kościół) -  Zate Hory (4 kościoły) - Głuchołazy. Głównym powodem dzisiejszego wyjazdu było poznanie dwóch ostatnich miejsc związanych z działalnością Królewny Marianny Orańskiej niezbędnych do zdobycia odznaki turystycznej "Szlakiem Królewny Marianny Orańskiej".
Te miejsca to:
- w Głuchołazach kościół ewangelicki a obecnie kościół rzymskokatolicki pw. św. Franciszka,
-  w Jesenikach kościół ewangelicki.
Jest to trzystopniowa odznaka regionalna, której celem jest zachęcenie turystów do poznawania  miejsc związanych z działalnością Królewny Marianny Orańskiej ( I stopień - 6 miejsc, II stopień - 7 miejsc, III stopień  - 6 miejsc).
I już możemy oddać książeczki do weryfikacji w Referacie Weryfikacyjnym Odznak Krajoznawczych przy Oddziale PTTK w Międzygórzu.
Nawiedziliśmy także znajdujące się na naszej drodze inne kościoły, które powiększają naszą "kolekcję"