Walim - Jedlina Zdrój przez Zagórze

Czwartek, 25 września 2014 · dodano: 25.09.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj wracam do Kłodzka szynobusem z Jedliny Zdr. Do Jedliny Zdr. dojechałam rowerem z tym, że dodałam sobie jeszcze jazdę z Jugowic do Zagórza (kościół) i powrót do Jugowic. W Jugowicach zatrzymałam się aby obejrzeć były dworzec kolejowy:

Remont byłego dworca kolejowego w Jugowicach kosztował blisko 900 tysięcy złotych. Budynek zagospodarowano na potrzeby Gminnego Ośrodka Kultury gminy Walim.
W Jugowicach organizowane są Mistrzostwa Polski w Drezynowaniu.
Organizatorem imprezy jest Sowiogórskie Bractwo Kolejowe, a atrakcje dodatkowe i muzyczne zapewnia Gmina Walim.
Oto jak reklamowano tegoroczne XII Mistrzostwa:
"Zawody rozegrane zostaną na nieczynnej już stacji kolejowej w Jugowicach, k. Walimia na torach jednej z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce. W trakcie imprezy rozgrywana będzie rywalizacja w drużynowej jeździe drezyną ręczną na czas, ale nie zabraknie też bardziej rekreacyjnych atrakcji. Poza zawodami, będziecie mogli przejechać się drezynami spalinowymi, lub innymi rodzajami drezyn napędzanych siłą ludzkich mięśni. Torów wystarczy dla każdego. Drezyny spalinowe, będą kursować po około 2-kilometrowym odcinku linii bystrzyckiej nr 285 – poza stacją."
Piękno linii kolejowej ze stacją w Jugowicach opisano m.in. na:

Samorządowcom udało się powstrzymać plany PKP PLK dotyczące złomowania tej historycznej linii kolejowej. Teraz wraz z zarządem województwa dolnośląskiego podejmują starania, by ją zrewitalizować.
Linia kolejowa ze Świdnicy do Jedliny jest niezwykle malownicza i dzięki jej rewitalizacji aglomeracja zyska atrakcyjny szlak turystyczny.

Dalsza trasa to: Olszyniec ( kościół), Jedlina Zdrój ( kościół) i Jedlina - dworzec, który wygląda tak:

Z Jedliny szynobusem wróciłam do Kłodzka.

Dzisiaj także trasa do KOT i 3 kościoły do KOP.