Grudzień, 2020

Kółeczko przez Kamieniec

Wtorek, 8 grudnia 2020 · dodano: 08.12.2020 | Komentarze 0

Wieje ale trochę mniej niż w dniach poprzednich - decydujemy się na jazdę rowerami do Kamieńca. Kamieniec to kolejna wieś z ostatniego projektu detektywów przeszłości. Jedziemy: Kłodzko - Korytów - Ruszowice - Kamieniec. W Kamieńcu przed nową świetlicą jest już tablica informacyjna z 8 zabytkami.

Dzisiaj byliśmy przy 5 obiektach (nr 2,4,5,6 i 7) Obiekty nr 1 minęliśmy nie wiedząc, że jest to zabytek . Obiekt nr 3 - co to jest dowiemy się jak otrzymamy folder - z fotografii na tablicy nie można się zorientować.
Obiekt nr 4

Obiekt nr 7

W pałacu (obiekt nr 8) byliśmy wcześniej wielokrotnie - dzisiaj go nie odwiedziliśmy - pojechaliśmy główną drogą (nowym asfaltem) obok obiektu nr 7 oglądając pałac tylko z daleka.
Pałac sfotografowany latem na wycieczce z wnukami.

Do Kłodzka wróciliśmy przez Szalejów Dolny. Trasa krótka - miałam za zadanie "odbrać" (tak mówi wnuk) wnuka z przedszkola.

Ślad i profil trasy:

Podzamek - Jaszkówka

Poniedziałek, 7 grudnia 2020 · dodano: 07.12.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj nie rowerowo (od kilku dni bardzo mocno wieje) odkrywamy w Podzamku i Jaszkówce "zapomniane i nieznane zabytki kłodzkich wsi". O tym projekcie na blogu pod datą 2 grudnia br.
W Podzamku jest ich 10 a w Jaszkówce tylko 4. - dotarliśmy do wszystkich.

Podzamek
Jeden z czterech krzyży drewnianych w tej wsi (z widokiem na wieś - część na lewo od zamku)

Krzyż drewniany i  obiekt nr 5 (dawna szkoła)

Zamek

Kaplica - zdjęcie zrobione wcześniej (na tym zdjęciu jest ładnie zielono a dzisiaj jesienno-zimowo)

Jaszkówka
Figura św. Franciszka z 1730 r -

Kapliczki - obie z XVIII w. z współczesnymi mozaikami

Foldery do tego projektu są dopiero w drukarni (informacja uzyskana od koordynatora projektu). Jak je zdobędę dowiem się więcej o tych zabytkach.

Boguszyn, Mikowice i Kamieniec to kolejne wsie do odwiedzenia - jak nie będzie tak mocno wiało to dotrzemy tam rowerami.

Kategoria chodzenie

Odkryj zapomniane i nieznane zabytki kłodzkich wsi - kolejny projekt detektywów przeszłości

Środa, 2 grudnia 2020 · dodano: 02.12.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj w drodze do Nysy(autem nie rowerem) zauważyłam w Jaszkówce tablice z kolejnego projektu detektywów przeszłości. W drodze powrotnej zboczyliśmy więc do Podzamku

i zatrzymaliśmy się w Jaszkówce

Pojechaliśmy jeszcze do Boguszyna

Na tablicy w Boguszynie  pokazane są różne mapki - która jest właściwa?

Wiele z powyższych zabytków znamy więc dojechanie do nich nie będzie trudne.

W tym projekcie są jeszcze  Mikowice i Kamieniec. Trzeba tylko zdobyć foldery i w drogę.

Dzisiaj "przy okazji" odwiedziliśmy kolejne obiekty do odznaki "Wieże widokowe gór i pogórzy": wieżę ratuszową i  wieżę Bramy Ziębickiej w Nysie i  wieżę ratuszową w Paczkowie.