Sierpień, 2020

Z Olą do Marcinowa

Piątek, 7 sierpnia 2020 · dodano: 07.08.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj z Olą dopiero o 17.30 (bo gorąco) na trasę: Kłodzko - DR za stadionem - przez tory Kłodzko-Nowe - Jaszkowa Dolna - "Marcinówka" - Marcinów - na końcu wsi zawracamy - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.
Jedna z wielu dekoracji w Marcinowie (ukwiecone wozy są trzy).

Kółko przez Wojbórz

Środa, 5 sierpnia 2020 · dodano: 05.08.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj w poszerzonym składzie rodzinnym: wnuczki Ola i Kasia, wnuk Kuba, ja i Czesiu i trasa: Kłodzko - Boguszyn - Ławica - Podtynie - Wojbórz - Młynów - Ścinawica - Ustronie - Galeria Twierdza - Książówka (ul. Lisia) - dom.

Trasa, jak dla wnuków, ambitna (pofalowana), co widać na profilu trasy.
Kuba tą trasą jechał pierwszy raz, Ola i Kasia trasę do Ławicy powtarzały. Na trasie pałac w Ławicy, 3 nepomuki i liczne "zabytki", którymi staram się wnuki zainteresować. Zainteresowanie małe ale mam nadzieję, że coś w ich pamięci zostanie.

Pałac w Ławicy

Ruszamy sprzed pałacu w Ławicy

Klub Zdobywców Koron Górskich RP

Poniedziałek, 3 sierpnia 2020 · dodano: 04.08.2020 | Komentarze 4

W poniedziałek odebrałam z poczty przesyłkę zawierającą odznaki potwierdzające zdobycie przeze mnie i Czesia szczytów w wielu pasmach górskich Sudetów. Ze względu na koszt  zamówiliśmy tylko 1 komplet odznak, co jest w regulaminie odznaki dopuszczone dla małżeństw i osób wspólnie zdobywających szczyty.

Ramka jest nowa - na starej nie było miejsca na tyle odznak. Właściwie to jest to nasza pierwsza ramka zastąpiona, ze względu na brak miejsca, ramką większą. Teraz "wróciła do łask".

W sześciu pasmach górskich mamy komplet odznak: Masyw Śnieżnika (KMŚN), Góry: Bardzkie (KGBA), Bystrzyckie (KGBY), Złote (KGZ), Orlickie (KGOR) i Bialskie (KGBI).
Łącznie dla zdobytych odznak weszliśmy na 62 szczyty.

W pojedynczych pasmach, których zdobywanie rozpoczęliśmy, i mamy już pierwsze stopnie zdobyte, mamy jeszcze do  zdobycia 42 szczyty. Z tego:
- w Górach Stołowych - 7,
- w Górach Sowich - 8,
- w Górach Izerskich - 10,
- w Karkonoszach - 17.
Izery i Karkonosze odpuścimy, a Stołowe i Sowie do ogarnięcia w niedalekiej przyszłości - oby sił i czasu (życia) wystarczyło.
Na liście pojedynczych pasm górskich w Sudetach są jeszcze góry: Wałbrzyskie, Kamienne, Masyw Ślęży, Kaczawskie,Opawskie, Rudawy Janowickie.

Strona KZKG RP      http://www.koronygor.pl

"Stara" ramka z odznakami  - moje po lewej stronie, Czesia po prawej stronie a na środku wspólne ( w tym Turystyczna Rodzinka - odznaka zdobywana z wnukami).

Czekamy jeszcze na weryfikację odznaki OTK PTTK Polskie „Naj” (OTK PLN). Kronika została wysłana do weryfikacji na początku marca i jeszcze nie została zwrócona. W czerwcu rozmawiałam z p. Orliczem z PTTK w Warszawie (weryfikator), który poinformował, że weryfikacja została dokonana ale ma problem z wysyłką - kolejki na poczcie a do wysłania ma 240 zweryfikowanych odznak. Wypada cierpliwie czekać.

Na wieżę w Suszynie nową drogą

Niedziela, 2 sierpnia 2020 · dodano: 02.08.2020 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Kaziu i Piotr jedziemy: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Niwa - drogą w kierunku Raszkowa. Na szczycie tej drogi jest skrzyżowanie. Na wprost do Raszkowa, w lewo do drogi z Polanicy do Wambierzyc a w prawo nowa droga (też asfaltowa) do Suszyny. O tej drodze powiedział nam Kaziu i dzisiaj nią jechaliśmy. Wcześniej zjeżdżaliśmy dosyć mocno w dół do Raszkowa a potem do Suszyny pod górę. Teraz jest o wiele lżej. A i tak dzisiaj górek trochę było (patrz profil trasy). W Suszynie pożegnaliśmy się z Piotrem, który wracał do Kłodzka a my zjechaliśmy do Suszyny (mocno w dół) i dalej: Ścinawka Dolna - Ścinawka Średnia - Słupiec - Bożków - Święcko - Gorzuchów - Ruszowice II - Kamieniec - "8" - Szalejów Dolny - Kłodzko.

W Szalejowie spotkaliśmy się z Jurkiem, z którym jechaliśmy do pomnika św. Jana Pawła II. Czesiu przygotowuje pompkę do pompowania koła Jurka. Po krótkim odpoczynku (nie dało się dłużej siedzieć na słońcu) Jurek wraca do Kłodzka a my jedziemy dalej.

Widoki z wieży (zdjęcia z telefonu)

i my na tle wieży ( i słupa, który też chciał być sfotografowany).

Długopole Zdrój - Ponikwa - Wyszki i mój 3000 km w tym roku

Sobota, 1 sierpnia 2020 · dodano: 01.08.2020 | Komentarze 0

Z Kłodzka wyjeżdżamy w składzie: ja, Czesiu, Kaziu i Piotr, który jedzie z nami do Gorzanowa a my dalej: Zabłocie - Bystrzyca Kłodzka - Długopole Dolne - Długopole Zdrój - Ponikwa - Wyszki - Bystrzyca Kłodzka - Stara Bystrzyca - Szklarka - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica-Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.
Planem na dzisiaj było dojechanie do Długopola-Zdroju. W czasie odpoczynku w parku w Długopolu Zdroju powstał pomysł aby nie wracać do Bystrzycy tą samą trasą a jechać przez Ponikwę i Wyszki. I tak pojechaliśmy. Było trochę pod górkę (patrz profil trasy) ale, pomimo upału (ok. 30 stopni), daliśmy radę.

W parku w Długopolu Zdroju -  zaraz jedziemy (przez Ponikwę i Wyszki).

Ślad i profil trasy(włączony z opóźnieniem):