Czerwiec, 2021

Długopole-Zdrój - Ponikwa - Wyszki i 2000 km w tym roku

Niedziela, 13 czerwca 2021 · dodano: 13.06.2021 | Komentarze 0

Ochłodziło się i dosyć mocno wieje a my jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów. W Gorzanowie dojeżdża do nas Kazia, z którą rozmawiamy dosyć długo. W tym czasie zatrzymuje się przy nas para rowerzystów z Nysy pytając jak dojechać na wieżę Wapniarka. Nawiązuje się dłuższa rozmowa m.in. o trasach rowerowych.  Kazia jedzie z nami pewien odcinek i wraca do Kłodzka a my dalej: Zabłocie - Bystrzyca Kłodzka - Długopole Dolne - Długopole-Zdrój. W Długopolu na dłużej zatrzymujemy się przy Domu Zdrojowym z pijalnią, która w soboty i niedziele jest nieczynna. Namawiam Czesia na jazdę powrotną przez Ponikwę i Wyszki. Niezbyt chętnie ale wyraża zgodę i jedziemy do Bystrzycy przez Ponikwę i Wyszki a dalej: Zabłocie (mijamy się z parą, z którą rozmawialiśmy w Gorzanowie) - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.

Spotkanie w Gorzanowie

Długopole-Zdrój (kawiarnia jest czynna, pijalnia i centrum obsługi kuracjuszy - w soboty i niedziele są nieczynne)

Dom Zdrojowy położony w centrum uzdrowiska, na terenie historycznego parku zdrojowego. Dom Zdrojowy to dawna hala spacerowa – pierwszy drewniany obiekt wybudowany został tu w stylu neogotyckim w 1840 roku z inicjatywy doktora Juliusa Hancke. Przebudowany w 1915 roku służył także jako pijalnia i cukiernia. Po II wojnie światowej front obecnego Domu Zdrojowego został całkowicie zabudowany oknami, a budynek wielokrotnie zmieniał swoje przeznaczenie: mieściły się tu m.in. klub kuracjusza, pijalnia, kawiarnia i biblioteka. Obecnie w obiekcie, zmodernizowanym w 2009 roku, funkcjonuje Pijalnia Uzdrowiskowa, Punkt Sprzedaży produktów i usług oraz kawiarnia „Zdrojowa”.

Na tarasie przed Domem Zdrojowym jest źródło wody mineralnej "Renata" a w pijalni dostępne są wody mineralne "Renata", "Kazimierz" i "Emilia". Są to szczawy wodorowęglanowe z istotną zawartością żelaza, potasu, magnezu, sodu  i wapnia.

Do Lądka-Zdroju i na zamek Na Skale w Trzebieszowicach

Środa, 9 czerwca 2021 · dodano: 09.06.2021 | Komentarze 0

Rano na działkę, przetwory z plonów działki (koper do mrożenia i botwina) a o 15 na rowery. Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek Zdrój (Zdrój Wojciech, boczne ulice miasta, rynek). Wracamy przez te same miejscowości ale tym razem w Trzebieszowicach jedziemy koło zamku Na Skale aby zrobić sobie aktualne zdjęcie. W czasie poprzedniej wycieczki do zamku zdobyliśmy pieczątkę ale nie sfotografowaliśmy się (do kompletu dokumentacji "odznakowej").

Lądek-Zdrój

• Aktywność Wędrówka

Kolejne "odznakowe zdobycze"

Wtorek, 8 czerwca 2021 · dodano: 09.06.2021 | Komentarze 1

W marcu wysłane zostały do weryfikacji a dopiero w czerwcu otrzymaliśmy, ze względu na długą nieobecność osoby weryfikującej, kolejne odznaki zdobyte w Klubie Zdobywców Koron Górskich RP.

Regulaminy odznak na https://www.koronygor.pl

• Aktywność Wędrówka

Wędrowanie po Górach Stołowych

Poniedziałek, 7 czerwca 2021 · dodano: 07.06.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się na wędrówkę po Górach Stołowych aby zdobyć kolejne szczyty do odznaki Korona Gór Stołowych.
Samochodem dojechaliśmy na Przełęcz Lisią i rozpoczęliśmy wędrowanie.
Pierwsza trasa to Ford Karola i w pobliże szczytu Skalniak (szczyt jest poza szlakiem a w PN chodzenie poza szlakami jest niedozwolone). Wracamy i idziemy żółtym szlakiem pieszym w drugą stronę do Białych Skał. Wracamy do samochodu i jedziemy w kierunku Radkowa - zatrzymujemy się na Stroczym Zakręcie tj. w miejscu gdzie zaczyna się zielony szlak pieszy na Radkowskie Skały. Idziemy Radkowskimi Skałami krótki odcinek zielonym szlakiem, wracamy i idziemy na szlak pieszy niebieski - dochodzimy do Baszt i wracamy do samochodu.
Jedziemy jeszcze do Radkowa - zatrzymujemy się w  centrum, odwiedzamy IT.

Fort Karola

Ślad i profil trasy ( z przejazdem samochodem między parkingami)

Duże koło przez Bardo Śląskie

Niedziela, 6 czerwca 2021 · dodano: 06.06.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj jedziemy do Barda. Startujemy w składzie 3-osobowym: ja, Czesiu i Kaziu i jedziemy: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Kaziu zawraca i jedzie przez Rogówek a my dalej - Gaj - Laski - Ożary - Dzbanów - Przyłęk - BARDO Śląskie. W Bardzie nawiedzamy Bazylikę, potwierdzamy pobyt, robimy zdjęcia i jedziemy dalej: Opolnica - Wojbórz - Łączna - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Roszyce - "8" - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Czesiu i Kaziu - między Jaszkową Górną a Gajem. Po dojechaniu do mnie Kaziu podejmuje decyzję, że już zawraca i jedzie do domu przez Rogówek.

Bardo Śląskie - Bazylika

Ślad i profil trasy:

Duszniki - Szczytnik - Nowa Ruda (Słupiec)

Sobota, 5 czerwca 2021 · dodano: 05.06.2021 | Komentarze 0

Wczoraj zapowiadano na dzisiaj słabe opady deszczu - przydałby się bo na działce sucho. Ale dzisiaj w sprawie deszczu cicho. Na wszelki wypadek bierzemy kurtki przeciwdeszczowe i jedziemy odwiedzać kolejne obiekty do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie".
Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Stary Wielisław - Szczytna - Duszniki Zdrój (Muzeum - zabytek techniki) - Złotno - Szczytna - Szczytnik (zamek Leśna) - Polanica-Zdrój - Polanica Górna - Wolany - Niwa - Raszków - Ścinawka Dolna - Ścinawka Średnia - Nowa Ruda (Słupiec) - Bożków - Święcko - Gorzuchów - Ruszowice II - Kamieniec - "8" - Szalejów Dolny - Kłodzko.
A w Kłodzku jeszcze bocznymi ulicami: Letnia - Objazdowa - Zajęcza - do DR obok obwodnicy - do "8" - zawracamy -  Lisia - Rodzinna - Spółdzielcza.

Duszniki Zdrój:  Muzeum Papiernictwa - zabytek techniki

Zamek Leśna na Szczytniku

Ślad i profil trasy (niepełny)

Jaskinie Niedźwiedzia i Radochowska i "100"

Czwartek, 3 czerwca 2021 · dodano: 03.06.2021 | Komentarze 0

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Roweru.

Plan na dzisiaj to dojechanie do Kletna. Wyjeżdżamy dopiero przed 13 i jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów (przy głównej drodze) - Lądek-Zdrój (przy głównej drodze) - Stójków - Strachocin - Stronie Śląskie - Stara Morawa - Kletno. Wjeżdżamy do Rezerwatu Przyrody Jaskinia Niedźwiedzia. Dojeżdżamy do Jaskini Niedźwiedziej i potem jeszcze trochę w kierunku Śnieżnika - dojeżdżamy do pierwszego ostrego zakrętu (861 m n.p.m.)  - zawracamy.
Trasa powrotna: Kletno - Stara Morawa - Strachocin - Stójków - Lądek Zdrój (centrum - obowiązkowe lody) - Radochów.
W Radochowie jedziemy do Jaskini Radochowskiej - wracamy do Radochowa i dalej: Trzebieszowice - drogą w kierunku Romanowa - przed kopalnią skręcamy i jedziemy do Ołdrzychowic i dalej boczną drogą do Żelazna - Krosnowice - Kłodzko. W Kłodzku ul. Rodzinną i Spółdzielczą dojeżdżamy do 100 km.

Jaskinie to kolejne obiekty do odznaki  "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie" oraz do odznaki "Zdobywca Jaskiń Polskich" w Klubie Turystycznym "Gdzie Buty Poniosą".

Na 100 km  trasie 933 m przewyższeń

Na przegląd

Środa, 2 czerwca 2021 · dodano: 02.06.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj krótko bo tylko na przegląd i powrót przez ul. Lisią.