Sierpień, 2021

Do Kopalni Uranu w Kletnie przez Lądek Zdrój i Stronie Śląskie

Poniedziałek, 9 sierpnia 2021 · dodano: 09.08.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj ja, Czesiu i Kaziu jedziemy do Kletna do Kopalni Uranu (zabytek techniki do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie") po drodze potwierdzając odwiedziny w dwóch miastach: Lądku Zdroju i Stronu Śląskim (miasta do w/w odznaki).
Trasa dzisiejszej wycieczki: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek Zdrój - Stójków - Strachocin - Stronie Śląskie - Stara Morawa - KLETNO - Sienna - Stronie Śląskie - Strachocin - Stójków - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice - obok kopalni marmuru w Romanowie - Ołdrzychowice - drogą przez pola do drogi nr 33 (z Bystrzycy do Kłodzka) - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Przed ratuszem w Lądku Zdroju

Ślad i profil trasy ("prądu" wystarczyło na 64 km - do Radochowa w drodze do domu):

Jaszkowa Górna - Żelazno - Ołdrzychowice

Niedziela, 8 sierpnia 2021 · dodano: 08.08.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i Czesiu i trasa: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna (do kościoła) - zawracamy - Jaszkowa Dolna - "Marcinówka" - Żelazno - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

• Aktywność Wędrówka

Wycieczka samochodowa z elementami wędrówki

Sobota, 7 sierpnia 2021 · dodano: 07.08.2021 | Komentarze 0

Głównym celem dzisiejszej wycieczki jest zdobycie szczytu Róg - szczyt w Klubie Zdobywców Koron Górskich RP: Korona Gór Stołowych. Umawiamy się z klubowiczem Dominikiem z Kłodzka dla którego ten szczyt jest ostatnim szczytem w tej koronie. Na zaplanowanej trasie są obiekty także do innych  odznak turystycznych, które zdobywa Dominik, ja i Czesiu.
Są to następujące odznaki:
- "Szlakami św. Jana Nepomucena" - Dominik (my tę odznakę już mamy zdobytą - wszystkie 4 stopnie),
- "Krzyże pokutne w Polsce" - (Dominik, ja i Czesiu),
- "Łowcy widoków - wieże: Sudety i Przedgórze Sudeckie" - (Dominik, ja i Czesiu).

Jedziemy: Kłodzko, Ścinawka, Tłumaczów, Velka Ves, Broumov, Hejtmankovice, Mieroszów - Strażnicze Naroże - Chełmsko Śląskie, Olszyny, Janiszów, Krzeszów, Krzeszówek, Gorzeszów, Kochanów, Mieroszów, Wałbrzych (objazd do Głuszycy), Głuszyca, Świerki, Ludwikowice Kłodzkie, Słupiec, Bożków, Gołogłowy - Kłodzko.

Zdobywamy szczyt RÓG - idziemy czerwonym szlakiem pieszym  ze Strażniczego Naroża.

Św. Jana Nepomucena
odwiedziliśmy w następujących miejscowościach: Ścinawka Górna (kaplica św. Jana Nepomucena - 9 przedstawień), Velka Ves, Broumow (2x). Hejmankovice, Chełmsko Śląskie, Olszyny, Janiszów (2x), Krzeszów (5x+język św. JN w kaplicy św. JN w Bazylice), Gorzeszów, Kochanów, Świerki, Ludwikowice Kł., Słupiec (2x), Bożków, Gołogłowy.
Za odwiedzenie św. Jana Nepomucena w swoim województwie zdobywa się 1 pkt, w innym województwie - 2 pkt a poza granicami Polski - 3 pkt.
Na odznakę w stopniu brązowym trzeba zdobyć 10 pkt, w stopniu srebrnym - 30 pkt, w stopniu złotym - 50 pkt a w stopniu diamentowym - 100 pkt i obowiązkowo odwiedzić św. Jana Nepomucena w Chełmsku Śląskim, w Pradze i w Bratysławie.

Krzyże pokutne odnaleźliśmy w Krzeszowie, Krzeszówku, Gorzeszowie i Kochanowie.
Krzyż pokutny w Krzeszowie

Wieże widokowe
wg wykazu:
S-55 (Mieroszów - Góra Kościelna/Parkowa),

T- 8 (Pod Strażnicą),

T- 9 (Opactwo w Krzeszowie).

Jeszcze jedna wieża widokowa była w Głuszycy - Kościół NMP Królowej Polski obok którego przejeżdżaliśmy. W wykazie wież opisana jest jako T-39 (Wieża kościoła w Głuszycy Górnej). Faktycznie kościół z wieżą T-39 jest w Głuszycy a nie w Głuszycy Górnej. Głuszyca Górna zaczyna się za tym kościołem w kierunku Kłodzka (jest tablica z nazwą miejscowości). W Głuszycy Górnej też jest kościół i myślałam, że to o ten kościół chodzi. Nic straconego - jak będziemy jechali w Góry Sowie (mamy tam jeszcze 5 szczytów do zdobycia) to wieżę tę "zaliczymy".

Ślad i profil (części trasy):

Późnym popołudniem do Polanicy-Zdroju

Piątek, 6 sierpnia 2021 · dodano: 06.08.2021 | Komentarze 0

Przed południem c.d. przetwarzania płodów z działki a w południe zebraliśmy się na rowery. Wyjazd nie doszedł do skutku - pojawiły się na niebie nieciekawe chmury. Pogoda się poprawiła i na 16 umawiamy się z Kaziem i jedziemy: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Polanica Górna - Polanica-Zdrój - do drugiego mostu w kierunku Szczytnej - zawracamy - Polanica-Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.

Ślad i profil trasy (tylko do Polanicy - wzięłam stary GPS aby sprawdzić na ile wystarczy - wystarczyło tylko na 15 km)

Koło przez Wojbórz i Łączną

Wtorek, 3 sierpnia 2021 · dodano: 03.08.2021 | Komentarze 0

Mamy umówiony na ten tydzień wyjazd w góry Stołowe (Zawory - okolice Mieroszowa i Chełmska Śl.) ale potrzebna nam jest pogoda bezdeszczowa na cały dzień. Wczoraj wieczorem w prognozach na dzisiaj zapowiadane były burze (w południe) i opady. Dlatego na dzisiaj na ten wyjazd nie umówiliśmy się. Dzisiaj rano w prognozach nie ma mowy o burzach a deszcz ma padać dopiero popołudniu. Umawiamy się z Kaziem na rowery. Kaziu przyjeżdża z Piotrem i jedziemy: Kłodzko - Ścinawica - Młynów - Wojbórz - Łączna - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Roszyce - "8" - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Do granicy Zabłocia i Bystrzycy Kłodzkiej

Poniedziałek, 2 sierpnia 2021 · dodano: 02.08.2021 | Komentarze 0

Miało padać, nie pada, to my na rowery. Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów  - Zabłocie - Bystrzyca (do tablicy z nazwą miejscowości) - zawracamy - Zabłocie - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.
W Gorzanowie zaczyna kropić deszcz - jedziemy. Nad nami zaświeciło słońce a przed nami granatowe chmury. W Krosnowicach znowu kropi - na chwilę zatrzymujemy się pod wiatą - jedziemy - zatrzymujemy się pod mostem obwodnicy - jedziemy - kropiło mocniej ale się nie rozpadało.