Wielka Desztna ( po polsku)

Niedziela, 13 października 2013 · dodano: 13.10.2013 | Komentarze 2

Ania zaproponowała dzisiaj jazdę na Velką Destnę. Wahaliśmy się trochę, ze wzgledu na dość późną porę startu (przed godz. 11), ale ostatecznie decyzja zapadła i ruszyliśmy. Od tempa jazdy zależało czy dojedziemy do zaplanowanego szczytu czy wcześniej zmnienimy trasę. Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Szklarka - Stara Bystrzyca - Wójtowice - Młoty - Mostowice -

Tempo dobre, przekraczamy więc granicę i dalej: Orlicke Zahori - VELKA DESTNA -

WIELKA DESZTNA (czes. Velká Deštná, niem. Deschneyer Großkoppe, 1115 m n.p.m.) – najwyższy szczyt Sudetów Środkowych, w środkowo-wschodniej części Gór Orlickich w Czechach. W przeszłości Wielka Desztna nazywana była Siedmiogrodzką Górą.
Szczyt znajduje się około 3,6 km na południe od Zieleńca, na zachód od doliny Dzikiej Orlicy.
Jest to szczyt o obszernym kopulastym wierzchołku i stromych zboczach. Na szczycie częściowo porośniętym młodym lasem znajdowała się wieża triangulacyjna, niżej jest bufet i wiata turystyczna.

dalej: Mala Destna - Masarykova Chata -

- Zieleniec -

- Duszniki Zdrój -

- Dolina -

- Szczytna - Polanica Zdrój - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Na trasie kilkakrotnie zatrzymywaliśmy się podziwiając piękne panoramy oraz piękną jesień ( nie tylko polską, czeską także), co pokazały zamieszczone zdjęcia.