Nie pada, leje, nie pada, pada, mży, leje ................

Niedziela, 3 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0

Złowieszcze chmury na niebie. Pomimo tego ja, Czesiu i Kaziu startujemy. Jedziemy w kierunku Krosnowic, gdyż na tej trasie jest wiele budek pod którymi w razie deszczu można się skryć. Zaczyna padać, ledwie dojeżdżamy do pierwszego przystanku w Krosnowicach, leje dosyć mocno. Dołączają do nas jeszcze dwaj rowerzyści, którzy już trochę zmokli. Czekamy dłuższą chwilę, przestało padać, ruszamy dalej, Jedziemy do Żelazna ( tutaj szosa jest sucha - nie padało) i dalej do Ołdrzychowic. W Ołdrzychowicach znowu pada, "zaliczamy" dwa postoje na przystankach. Jeszcze nie rezygnujemy z dalszej jazdy i jedziemy do Trzebieszowic. W Trzebieszowicach na wysokości Zamku na Skale zaczyna padać - mamy znowu szczęście, gdyż jesteśmy koło przystanku i mamy się gdzie skryć. Pada, pada i pada, jemy pączki  kupione w sklepie obok przystanku.  Mży, decydujemy się wracać, ruszamy i za chwilę mżawka zmienia się w obfity opad. Już się nie chowamy, zakładamy kurtki przeciwdeszczowe i jedziemy.  W  Żelaźnie przestaje padać, dalej szosa jest sucha. Zaczyna kropić jak jesteśmy w Kłodzku obok działek. Chwilę po dotarciu do domu zaczęło bardzo mocno i długo padać. Czekania było tyle, że te dzisiejsze 40 km jechaliśmy prawie 4 godziny.
W moim  nowym rowerze (KTM) jeszcze nowsze siodełko (Autor) zdało egzamin. Poprzednie siodełko, otrzymane od Ani (razem z ramą na bazie której Czesiu złożył mój nowy rower) nie zostało przeze mnie oswojone.