Trzy wieże

Niedziela, 19 października 2014 · dodano: 20.10.2014 | Komentarze 0

Władziu zaproponował na niedzielę jazdę szynobusem do Nowej Rudy a dalej rowerami na wieżę na Górze Św. Anny i budowaną wieżę w Suszynie. Na stacji zameldowali się: ja, Czesiu, Władziu i Kaziu. Inni umówieni nie zjawili się - czyżby przelękli się stromizny?

Ze stacji w Nowej Rudzie jedziemy ( i trochę idziemy - licznik w najbardziej stromym miejscu wskazał nachylenie 21%) na Górę Św. Anny. Zatrzymujemy się przy kościółku pw. św. Anny i wchodzimy na szczyt na którym znajduje się wieża.

Wchodzimy na nią i podziwiamy widoki  - dzisiaj troszkę zamglone.
Czasu mamy dosyć dużo, decydujemy się jechać na Górę Wszystkich Świętych.
Jedziemy drogą oznaczoną szlakowskazami

i wyjeżdżamy na stromą drogę ze Słupca.

I dojeżdżamy do wieży. na Górze Wszystkich Świętych.
Podziwiamy piękne konie,

wchodzimy na wieżę,

nawiedzamy kościółek pw. Matki Bożej Bolesnej i zjeżdżamy do Słupca. W Słupcu udaje mi się zdobyć parafialne potwierdzenie wcześniej nawiedzonego kościoła pw. Katarzyny Aleksandryjskiej oraz pieczątkę Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej.
Dalej jedziemy: Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Raszków - Suszyna. W Suszynie zatrzymujemy się przy, będącej jeszcze w budowie, wieży.

Z miejsca na którym jest ona budowana widok na Kotlinę Kłodzką jest imponujący. Z wieży, która jest wysoka, widok będzie przecudny. Podobno w listopadzie wieża ma zostać oddana do użytku. Z Suszyny pojechaliśmy przez Kamieniec do Szalejowa Dolnego. Zatrzymaliśmy się na placu przy świetlicy, na którym m.in. zainstalowano urządzenia do ćwiczeń ( skorzystaliśmy z nich). i ........