Podsumowanie roku 2104

Środa, 31 grudnia 2014 · dodano: 01.01.2015 | Komentarze 0

Rok zakończony: kilometrów nieco więcej aniżeli w latach ub.;
- ja: 2014 - 5600 , 2013 - 5311,
- Czesiu: 2014 - 6100 ( Author - 5064, KTM - 1054), 2013  - 6009 ( Author - 4007, KTM - 2002),

Wyjazdów mniej niż w roku 2013 ( ja: 2014 - 112, 2013 - 121, Czesiu: 2014- 122, 2013 - ?)).
W poszczególnych miesiącach 2014 r.przejechałam km:
I - 65, II - 410, III- 697, IV - 393, V - 558, VI - 1007, VII - 692, VIII - 216, IX - 444, X - 528, XI - 400, XII - 168, ? - 22.

Skład osobowy naszych wyjazdów:
- Czesiu beze mnie ( samotnie lub w grupie innych osób) - 12 wyjazdów,
- ja samotnie - 2 wyjazdy ( w czasie pobytu w Walimiu),
- ja i Czesiu  -  32 wyjazdy,
- ja, Czesiu i Kaziu - 26 wyjazdów,
- ja, Czesiu, Kaziu i Władziu - 8 wyjazdów,
- ja, Czesiu, Kaziu i Kazia - 7 wyjazdów,
- ja, Czesiu, Kaziu i Piotr - 6 wyjazdów,
- reszta to wyjazdy w różnym składzie ( oprócz w/w to m.in.: dwie Basie, Jurek i Alek).

W roku 2014 zdobyliśmy kilka odznak turystycznych:
- Niedźwiedzia Odznaka Turystyczna,
- Szlakiem Marianny Orańskiej: stopień I , stopień II i stopień III,
- Kolarska Odznaka Pielgrzymia: stopień popularny, brązowy i srebrny (obiekty odwiedzane przez 2,5 roku),
- Kolarska Odznaka Turystyczna (KOT): stopień brązowy i srebrny oraz mamy komplet punktów do zweryfikowania odznaki                złotej (punkty zbierane przez 2 lata),
- Przyjaciel Międzygórza: I stopień,
- Odznaka  "Szlakami św. Jana Nepomucena": do zweryfikowania stopień brązowy i srebrny ( mamy komplet punktów),
- Turysta Senior I, II i III stopień.

W 2015 r. będziemy zdobywali następne stopnie KOP, KOT, Przyjaciela Międzygórza, Szlakami św. Jana Nepomucena.
Kontynuować będziemy zbieranie punktów do odznak: Szlakiem Klasztorów i Opactw w Polsce, Poznaj Kalwarie w Polsce, Poznaj Najpiękniejsze Uzdrowiska w Polsce.
Planujemy przebyć już rozpoczęty (przebyty pieszo I etap: Międzygórze - Sanktuarium MB Śnieżnej) kłodzki i opolski odcinek Drogi Św. Jakuba  ( a może i dalej),  odbyć  "Wędrówki za św. Florianem" oraz, jak czas pozwoli, rozpocząć wędrówkę  "Szlakiem drewnianych kościołów opolszczyzny" oraz przy okazji różnych wycieczek-  m.in. na wieże widokowe - zacząć zdobywać szczyty Ziemi Kłodzkiej
(na odznakę  "Zdobywca Korony Ziemi Kłodzkiej").
Na odznakę "Wędrówki za św. Florianem" natrafiłam w internecie. Figury św. Floriana spotykamy na drogach naszych wyjazdów, dlatego zainteresowałam się tym tematem i postanowiliśmy rozpocząć dokumentowanie odwiedzanych figur tego świętego.

Regulamin Odznaki Krajoznawczej
"Wędrówki za św. Florianem"

Odznaka Krajoznawcza Wędrówki za św.Florianem
  1. Odznaka została ustanowiona przez Turystyczny Klub Motorowy „Zryw” PTTK Oddział Sudetów Wschodnich w Prudniku.
  2. Celem odznaki jest popularyzacja turystyki i krajoznawstwa.
  3. Odznakę można zdobywać niezależnie od wieku.
  4. Odznaka jest jednostopniowa
  5. Przez zdobycie odznaki rozumie się zwiedzanie miejsc, gdzie znajdują się ogólnie dostępne figury św. Floriana.                                                               Nie dotyczy innych postaci św. Floriana jak : płaskorzeźb, obrazów i fresków.
  6. Warunkiem zdobycia odznaki jest :                                                                 a)odwiedzenie 25 postaci św.Floriana,                                                   b)udokumentowanie tego wklejoną do książeczki lub zeszytu fotografii    postacią św.Floriana wraz ze zdobywcą i opisem miejsca,                             c)potwierdzenie pobytu w 2-ch kościołach p.w św.Floriana.
  7. Weryfikację i rejestr prowadzi Oddział PTTK Sudetów Wschodnich w Prudniku , 48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 56-TKM "Zryw"
  8. W przypadku weryfikacji korespondencyjnej należy załączyć zaadresowaną kopertę ze znaczkami pocztowymi na poleconą przesyłkę zwrotną.
  9. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do TKM Zryw PTTK Oddział Sudetów Wschodnich w Prudniku
  10. Niniejszy regulamin został zatwierdzony Uchwałą Zarządu Oddziału PTTK nr. 11/2006 w dniu 8 listopada 2006 r.
Odznaka przedstawia kamienny posąg św. Floriana z Chrzelic ( gm. Biała, pow. Prudnik, woj. Opolskie ),który prawdopodobnie został postawiony na początku 2 połowy XIX w.
Żywot św.Floriana Św. Florian z Lorch był rzymskim urzędnikiem z końca III w. naszej ery. Później został legionistą, a nawet i ich dowódcą. Podczas prześladowań chrześcijan za panowania Dioklecjana podtrzymywał na duchu swych współwyznawców. W Górnej Austrii został schwytany i skazany na biczowanie i tortury, gdyż nie wyrzekł się wiary. Widząc jednak niezachwianą postawę Floriana, namiestnik kazał zawiesić mu kamień na szyi i zrzucić z mostu na rzece Anizie (Enns). Działo się to w roku 304 dnia 4 maja.
Atrybuty: przedstawiany jako rycerz rzymski w zbroi, w ręku chorągiew i naczynie z wodą, palący się dom; czasem kamień młyński u szyi; orzeł.
Święty ten jest patronem chroniącym przed pożarami i nieurodzajem, patronem straży pożarnej, hutników, kominiarzy i Krakowa.

Św. Florian jest także patronem Bystrzycy Kłodzkiej.

O poniższej odznace powiedział nam pan M. Raczyński z Nysy weryfikujący odznaki KOT i KOP.
sdo-zbm.jpg (5506 bytes)

Regulamin Odznaki Krajoznawczej

"Szlakami drewnianych kościołów opolszczyzny"

I. Postanowienia ogólne

1.Odznakę "Szlakami drewnianych kościołów Opolszczyzny" ustanowił Zarząd Oddziału PTTK w Opolu w celu;
popularyzacji Opolszczyzny,
zachęcenia turystów do poznawania zabytków sakralnej architektury drewnianej oraz z okazji jubileuszu 50-lecia działalności Oddziału PTTK.
2. Odznaka "Szlakami drewnianych kościołów Opolszczyzny" jest trójstopniowa:
brązowa,
srebrna,
złota.

II. Warunki zdobycia odznaki

1. Odznakę można zdobywać w czasie wycieczek indywidualnych lub zbiorowych.
2. Odznakę zdobywa się zwiedzając drewniane kościoły Opolszczyzny.
3. Dla uzyskania odznaki należy zwiedzić odpowiednią liczbę kościołów:
dla stopnia brązowego - 10 kościołów,
dla stopnia srebrnego - 20 kościołów,
- dla stopnia złotego - 30 kościołów.
4. Obowiązuje kolejność zdobywania odznaki.
5. Zwiedzany kościół może być zaliczony tylko raz, niezależnie od stopnia odznaki.
6. Wykaz kościołów z mapką sytuacyjną umieszczono w załączniku do regulaminu.

III. Zasady potwierdzania odznaki

1. Podstawą do ubiegania się o przyznanie odznaki jest książeczka (dzienniczek) opracowana samodzielnie, w której zawarte zostaną następujące dane:
Dane osoby ubiegającej się o odznakę (Nazwisko i imię, Pesel - data urodzenia, adres zamieszkania, nr leg. PTTK, Oddział PTTK, podpis właściciela)
Nazwa zwiedzanego kościoła, miejscowość, krótka informacja o obiekcie
-  Data zwiedzania kościoła
-  Potwierdzenie zwiedzania (ze zwiedzanego kościoła, miejscowości w której znajduje się kościół lub przewodnika, pilota wycieczki, przodownika turystyki kwalifikowanej, instruktora krajoznawstwa - uczestniczącego w wycieczce).
2. Termin zdobywania odznaki jest dowolny.
3. W jednym roku kalendarzowym nie można zdobyć więcej niż jedną odznakę.
4. Nadwyżkę zwiedzanych kościołów w danym roku zalicza się na poczet normy potrzebnej do zdobycia następnego stopnia odznaki, jednak nie więcej niż 50% tej normy.

IV. Zasady przyznawania odznaki

1. Po wypełnieniu wymogów regulaminu książeczkę dostarczyć należy do Referatu Weryfikacyjnego Zarządu Oddziału PTTK w Opolu na ul. Krakowskiej 15-17, kod pocztowy 45-017.
2. Do książeczki przesyłanej do weryfikacji pocztą należy dodatkowo załączyć znaczek o nominale umożliwiającym jej odesłanie po weryfikacji.

V. Postanowienia końcowe

1. Odznaki są odpłatne (do nabycia w Oddziale PTTK w Opolu).
2. Regulamin OZW  został uchwalony przez Zarząd Oddziału PTTK w Opolu w dniu 16.XII.2002 r.
3. Interpretacja niniejszego Regulaminu należy do Zarządu Oddziału PTTK w Opolu.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.IV.2003 r.

Wykaz drewnianych obiektów sakralnych w woj. opolskim ( wykaz zawiera 67 kościołów).

Podoba mi się takie łączenie pedałowania z poznawaniem atrakcji turystycznych. Zmusza to do szperania w przewodnikach,  a szczególnie w internecie, w celu szukania informacji o zwiedzanych lub przewidzianych do zwiedzenia obiektach.