Wapniarka- wieża i odcinek Kłodzkiej Drogi św. Jakuba

Sobota, 7 lutego 2015 · dodano: 07.02.2015 | Komentarze 0

Temperatura minusowa ale słonecznie.  Samochodem jedziemy do Żelazna a stamtąd pieszo na Wapniarkę.

Idziemy trochę na przełaj

i docieramy do celu

• Stary kamieniołom wapienia "Wapniarka" na zboczu wzniesienia Rozporządzeniem Wojewody Dolnośląskiego Nr 15, z dnia 27 listopada 2006 r. (Dz. Urz. Woj. Doln.Nr 253 z dnia 4 grudnia 2006 r. poz. 3768., uznany został za Pomnik przyrody.
  • Na Wapniarce występuje ślimak świdrzyk ozdobny, gatunek ciepłolubny związany ze skałami wapiennymi, objęty ochroną gatunkową. Jest to najbardziej na północ wysunięte stanowisko tego gatunku.
Wracamy inną drogą i wchodzimy na Drogę św. Jakuba - odcinek z Gorzanowa do Krosnowic.
Droga św. Jakuba oznaczona jest znakiem jak na poniższej fotografii.

Na postumencie figury św. Jana Nepomucena, która stoi  przed kościołem w Żelaźnie wypatrzyliśmy jeszcze płaskorzeźbę przedstawiającą św. Jana Nepomucena pielgrzymującego do Starej Bolesławii w Czechach

W Krosnowicach zatrzymujemy się przy kościele do którego dochodzi odcinek "Drogi św.Jakuba"

zmierzający do Kłodzka do kościoła pw. Wniebowzięcia NMP przy którym jest kaplica pw. św. Jakuba