Kolejne Nepomuki i św. Florian

Piątek, 10 kwietnia 2015 · dodano: 10.04.2015 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu i trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie
i św. Florian wypatrzony dzisiaj  na budynku Ochotniczej Straży Pożarnej

- Bystrzyca Kłodzka i  "odwiedziny "  2 figur św. Jana Nepomucena i św. Floriana

- Stara Łomnica i kolejna figura św. Jana Nepomucena (przy ogrodzeniu cmentarza)

- Polanica Zdrój - Stary Wielisław i nepomuk na łące przy torach za posesją nr 117

oraz św. Florian w kościele ( sfotografowany przez zamkniętą kratę).

Dużo dzisiaj odwiedzin,  zaliczona trasa do dużej brązowej Kolarskiej Odznaki Turystycznej oraz kolejny odcinek Kłodzkiej Drogi św. Jakuba.
Po dzisiejszym dniu mamy "na koncie" odwiedziny 28 nepomuków do odznaki w stopniu złotym - wszystkie z naszego województwa są więc liczone po 1 pkt. Nepomuki z innych województw liczone są po 2 pkt a zagraniczne po 3 pkt. Do zdobycia odznaki w stopniu złotym trzeba mieć 50 pkt.
Do odznaki " Wędrówki za św. Florianem", która jest jednostopniowa trzeba:
- odwiedzić 25 figur św.Floriana (nie mogą to być płaskorzeżby, obrazy, freski),
- potwierdzić pobyt w 2-ch kościołach pw. św.Floriana.
Odwiedziliśmy 7 figur czyli jeszcze wiele wędrówek przed nami.
Odnajdywaniem figur św. Floriana jest trudniejsze aniżeli św. Jana Nepomucena.