Antonin - Odolanów i dalej

Piątek, 5 czerwca 2015 · dodano: 08.06.2015 | Komentarze 0

W składzie 6 - osobowym

i trasa: Antonin - Ludwików - Dębnica - Świeca - Odolanów
A w Odolanowie:
Św. Marcin patron Ziemi Odolanowskiej,

św. Jan Nepomucen

św. Florian

kościół (ołtarz boczny)

i szopka na placu przykościelnym z figurami naturalnej wielkości

i szczególna atrakcja Park Natury.

Odolanowianie zafundowali sobie pomnik jedyny w swoim rodzaju. Zamiast uwiecznić jednego bohatera czy uhonorować słuszną ideę, postawili monument upamiętniający wszystkich mieszkańców miasta a nawet całej ziemi odolanowskiej. Na rozległym obszarze, położonym przy wyjeździe z Odolanowa w stronę Bonikowa i Sośni, urządzany jest Park Rozrywki i Wypoczynku nazywany także Parkiem Natury. W 2003 r. z okazji okrągłej rocznicy nadania praw miejskich wzniesiono tu Bramę 600-lecia.
Obiekt, choć nie jest wybitnym dziełem architektonicznym, wyróżnia się, stanowiąc pomnik każdego mieszkańca ziemi odolanowskiej. Jego ściany pokryto kamiennymi tablicami, na których wyryto imiona i nazwiska wszystkich mieszkańców Odolanowa i okolicznych wsi, Anno Domini 2003.
Brama ozdobiona jest medalionami przedstawiającymi postacie z historii miasta. Na szczycie bramy stoją cztery figury symbolizujące cztery pory roku. Całość ma ok. 7,5 metra wysokości i 25 metrów szerokości. Kształt bramy nawiązuje do herbu Odolanowa.
Odolanów, Brama 600-lecia miasta, Park Natury

Piękna Fontanna w Parku Natury

Osobliwością Parku Natury jest obserwatorium astronomiczne (poniższa fotografia). Jest niesłychanie małe, ale dysponuje najlepszym w całej Wielkopolsce sprzętem do obserwacji gwiazd i co ważniejsze - pozostaje otwarte dla każdego.

Pomnik Lecha Wałęsy w Parku Natury

W Odolanowie rozdzieliliśmy się. Grupa bez nas wróciła do Antonina tą samą trasą a ja i Czesiu: Garki - Bogdaj - Sośnie - Granowiec (kościół i św. Florian) - Świeca ( św. Florian) - Dębnica - Ludwików - Antonin.
We wsi Sośnie spotykamy takie "cudo"

na pięknie urządzonym placu z tablicami informacyjnymi o każdej miejscowości gminy

Czytając informacje zamieszczone na tablicach dowiadujemy się, że ominęliśmy 2 figury św. Floriana ( we wsi Bogdaj i Sośnie).