Antonin - Ołobok

Niedziela, 7 czerwca 2015 · dodano: 08.06.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj od początku dnia wędrujemy tylko ja i Czesiu. Basia i Jurek jadą do Przygodzic a  ja i Czesiu na trasę: Antonin - Mikstat - Kotłów - Strzyżew - Westrza - Latowice (kościół, św. Florian) - Sieroszowice - Rososzyca (kościół) - Ołobok (2 kościoły - jeden drewniany, figura św. Jana Nepomucena) - Wielowieś (kościół, figura św. Jana Nepomucena) - Grabów - Książenica - Bukownica ( kościół) - Chlewo (drewniany kościół) - Przedborów (kościół) - Siedlików ( 2 kościoły w tym jeden drewniany) - Komorów - Mikstat - Antonin.

Historia pałacu na   http://www.palacantonin.pl/pl/historia
Neoromański kościół MB Ostrobramskiej w Antoninie - kaplica grobowa Radziwiłłów.
W krypcie groby Radziwiłłów, groby Radziwiłłów także wokół kościoła.

Kościół pw. św. Jana Ewangelisty w Ołoboku i widoczna po lewej stronie figura św. Jana Nepomucena

W 1213 roku książę wielkopolski Władysław Odonic ufundował w miejscowości klasztor dla cysterek z Trzebnicy. W tym samym roku nastąpiła konsekracja drewnianego kościoła. Na przełomie XV i XVI wieku wybudowany został obecny, orientowany kościół w stylu późnogotyckim pod wezwaniem świętego Jana Ewangelisty oraz murowany klasztor.
Obecnie kościół w głównym zrębie zachował charakter późnogotycki, zbarokizowany podczas odbudowy pod koniec XVII wieku i podczas przebudowy w XVIII wieku. Opinają go na zewnątrz, częściowo gotyckie, szkarpy.
Wewnętrzny wystrój kościoła z bogatą dekoracją snycerską pochodzi z lat 1779-1795 i ma charakter jednolicie rokokowy. Z zabudowań klasztornych zachowało się tylko piętrowe skrzydło przylegające od północy do kościoła oraz skarbczyk i kapitularz.
Przed kościołem znajduje się barokowa kamienna figura świętego Wawrzyńca oraz nowsza kamienna figura świętego Jana Nepomucena.
Niestety nie dane nam było obejrzeć wnętrza kościoła. Otwarte były tylko drzwi boczne i przez kratę zobaczyliśmy tylko tyle.

Drewniany kościół (obecnie cmentarny) pw. św. Jana Chrzciciela w Ołoboku

Kapliczka z figurą św. Jana Nepomucena w miejscowości Wielowieś Klasztorna

Odpoczynek w Grabowie

Kościół  pw. św.Marcina we wsi Chlewo

I kolejny drewniany kościół w dniu dzisiejszym  w Siedlikowie

a obok niego nowy kościół