I etap Nyskiej Drogi św. Jakuba (i nie tylko)

Niedziela, 13 września 2015 · dodano: 13.09.2015 | Komentarze 0

Auto zostawiliśmy na parkingu w Skorochowie (parking nad jeziorem nyskim)

skąd dojechaliśmy do Nysy. I dalej  trasa: Przełęk - Polski Świętów - Nowy Świętów - Wilamowice Nyskie - Bodzanów - Głuchołazy (m.in. Studnia Jakubowa na Górze Parkowej - początek Nyskiej Drogi św. Jakuba, Szubieniczna Góra - ostatni punkt polskiego odcinka  "Szlaku Czarownic")  - Gierałcice - Łączki Biskupów - Burgrabice - Kijów - Kamienna Góra - Koperniki - Siestrzechowice - Biała NyskaNysa - Skorochów. Miejscowości podkreślone znajdują się na Nyskiej Drodze św. Jakuba. W Wilamowicach  i Bodzanowie byliśmy jadąc z Nysy do Głuchołaz a potem jechaliśmy już z Głuchołaz do Biskupowa  omijając ponad 5 km odcinek drogi polnej. Z Biskupowa, za radą jego mieszkańców, nie pojechaliśmy drogą "bardzo polną na dobre górale" a asfaltem przez Kijów  - dalej ale łatwiej. Trasa opracowana jest jako szlak pieszy prowadząc skrótami tj. drogami polnymi (i takimi też jechaliśmy). Opracowana trasa z Głuchołaz do Nysy to 33 km. My od Studni Jakubowej do Nysy, nie licząc Wilamowic i Biskupowa, które odwiedziliśmy w drodze do Głuchołaz, przejechaliśmy 36 km.

Na dzisiejszej trasie (KOT) nawiedziliśmy 10 kościołów (do KOP), dwa klasztory (Misjonarzy Oblatów i Bernardynów), 2 kalwarie oraz 2 figury św. Jana Nepomucena.

W piątek 11 września byliśmy w Nysie m.in. po to aby odwiedzić IT "Camino Nysa". Wg informacji na ich stronie punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 16. Niestety zastaliśmy kartkę z informacją

Wyprawa była jednak owocna: m.in.:
- odwiedziliśmy" 10 postaci św. Jana Nepomucena (Bila Voda, 6x w Otmuchowie, 2x w Nysie,  Ścibórz)  co dało  21 punktów do odznaki. Mamy już 100 punktów czyli komplet do stopnia diamentowego odznaki. Czeka nas jeszcze podróż do Pragi i Bratysławy,
- zwiedziliśmy dwa obiekty obowiązkowe do KOT tym samym spełniliśmy warunki do  stopnia złotego KOT (pozostało przekazanie książeczek do weryfikacji).

Dzisiaj na Drodze św. Jakuba

Przy Studni Jakubowej

Na Szubienicznej Górze (na Szlaku Czarownic)