III etap Nyskiej Drogi Św, Jakuba

Sobota, 26 września 2015 · dodano: 26.09.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj zakończyliśmy pielgrzymowanie Nyską Drogą Św. Jakuba, która zaczyna się w Głuchołazach a kończy w Skorogoszczy.
Do Grodkowa przyjechaliśmy samochodem z rowerami na dachu. Z Grodkowa już rowerami dojechaliśmy do wsi Żelazna i trochę zmodyfikowanym przez nas szlakiem "Jakubowym" dotarliśmy do Skorogoszczy.

Ze Skorogoszczy pojechaliśmy do Lewina Brzeskiego po którym trochę pojeździliśmy. Byliśmy na ul. Zamkowej przed zamkiem i nieczynnym, zrujnowanym kościołem ewangelickim. Nawiedziliśmy kościół pw. Wniebowzięcia NMP i na dłużej zatrzymaliśmy się na rynku. Do Grodkowa pojechaliśmy trasą przez Michałów, Czeską Wieś, Jankowice Wielkie i Wierzbnik. Przed załadowaniem rowerów pojeździliśmy jeszcze trochę po Grodkowie - dotarliśmy m.in. do Bramy Lewińskiej, do domu w którym urodził się Józef Elsner - nauczyciel F. Chopina, do kościoła i zatrzymaliśmy się na dłużej na rynku przed ratuszem i pomnikiem J. Elsnera.