Dwa szczyty

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj pogoda była rowerowa, my wybraliśmy jednak chodzenie. Autem pojechaliśmy do Bielic, zaparkowaliśmy na końcu wsi, plecaki na plecy, kije w ręce i przed siebie.
Zielonym szlakiem pieszym

z takimi widokami

doszliśmy na szczyt KOWADŁO.

Szczyt ten zaliczany jest do odznaki "Korona Ziemi Kłodzkiej", którą zdobywamy (mamy 9 na 12 wymaganych) i do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie", którą już zdobyliśmy (nie było obowiązku "zaliczenia" wszystkich obiektów - wystarczyło 12 z 30, my mieliśmy ich 27).
Ze szczytu schodziliśmy początkowo żółtym szlakiem pieszym (wzdłuż granicy)

a potem zielonym pieszym (tą samą drogą co na szczyt) do miejsca startu tj. do Bielic.

W Bielicach postanowiliśmy, że pójdziemy jeszcze na  szczyt PŁOSKA. Na szczyt doszliśmy żółtym szlakiem pieszym.

Szczyt PŁOSKA to szczyt do zdobywanej przez nas odznaki "Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej". (byliśmy na 12 z 32 do zdobycia)

Jak widać było na przedstawionym wyżej szlakowskazie, żółty szlak prowadził dalej na Czernicę. Nie było to już daleko ale ze względu na krótki dzień trudno byłoby wrócić do Bielic za dnia. Na Czernicy byliśmy w maju br. -  dojechaliśmy rowerami od strony Nowego Gierałtowa.