Cztery Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej

Piątek, 22 kwietnia 2016 · dodano: 22.04.2016 | Komentarze 0

Pogoda ładna, działka z grubsza ogarnięta, gotowa do kolejnych zasiewów, piątek wyjątkowo wolny od zajęć "babcinych" i myśl: a może by tak w góry? Szyba myśl i szybka decyzja - jedziemy i idziemy w góry. Jedziemy do Jodłowa, zatrzymujemy się na parkingu przy leśniczówce (Ostoja) i stamtąd ruszamy na szlak.
Szlakiem niebieskim dochodzimy do szlaku żółtego i nim na Przełęcz Puchacza

i dalej na pierwszy szczyt Puchacz (1175 m n.p.m.), którego odszukanie zajmuje nam trochę czasu.
Podziwiając piękne widoki wracamy na Przełęcz Puchacza i zielonym szlakiem (przecinka widoczna po lewej stronie fotografii a widziana ze szlaku żółtego - zejście z Puchacza)
wspinamy się na kolejny szczyt Goworek

i dalej na szczyt Mały Śnieżnik

Tutaj kręcimy się trochę szukając dalszej drogi. Na Małym Śnieżniku jest jeszcze dosyć dużo śniegu zdeptanego w różnych kierunkach przez turystów szukających zapewne, tak jak i my, dalszego ciągu szlaku. Trafiamy na szlak i po dużym śniegu (dobrze, że mamy kije) schodzimy do szlaku niebieskiego prowadzącego ze Schroniska

Wędrujemy do Jodłowa "zaliczając" jeszcze po drodze jeden szczyt.

Jeszcze 1 godzina wędrówki (łatwiejszej, gdyż jest to schodzenie),

"ładowanie akumulatorów"

i jesteśmy przy samochodzie.

Jedziemy do Międzylesia szlakiem Jana Pawła II.

Odwiedzamy zamek (obiekt do odznaki "Szlakami Zamków w Polsce"), kościół pw. Bożego Ciała i figurę św. Jana Nepomucena, której nie udało się nam zlokalizować w czasie poprzedniego pobytu w Międzylesiu.

Na zakończenie fundujemy sobie lody i wracamy zadowoleni do Kłodzka.
Po dzisiejszym dniu mamy "zdobytych" 19 z 32  szczytów do odznaki "Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej".