Prawie ostatnia wycieczka szlakiem wizerunków św. Jana Nepomucena

Środa, 31 sierpnia 2016 · dodano: 31.08.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się na ostatnią dłuższą wycieczkę szlakiem wizerunków (figury i płaskorzeźby) św. Jana Nepomucena. Trasa zbyt ambitna aby pokonać ja rowerem - jedziemy samochodem ( przejechaliśmy 162 km) i tylko trochę pochodzimy.
Jedziemy do Międzygórza i odwiedzamy pierwszego Jana. Czesiu "zjechał" do niego na tyłku (a dosadniej mówiąc na d....) - doszedł do takiego miejsca, że nie było odwrotu. Ja krążyłam wokół niego i nie wiedziałam jak mam dojść na tę "wyspę". W końcu przydeptując pokrzywy wysokie po pachy ( nogi i ręce do teraz mnie pieką) i brnąc po mokradle doszłam do Czesia i św. Jana.  Po tej "wizycie" chlupało nam w butach - buty i skarpety mokre.

Oto ta figura -na  zapleczu  zajazdu "Złoty Róg" ( nie umiem odwrócić obrazu)

Czesiu miał ochotę wracać do Kłodzka - ja stwierdziłam, że jest ciepło i mokre buty i skarpety "przeżyjemy".
I pojechaliśmy w następne odwiedziny. Były to kolejno: Nowa Wieś (1xJN) - Domaszków (1XJN) - Roztoki (3xJN)  -  Różanka (2xJN) -Boboszów (1xJN) - Lesica (1xJN) - Niemojów (2xJN) - Mostowice (1xJN) - Zieleniec (3xJN) - Mikowice (1xJN).
Trochę się nachodziliśmy. Najdalej (ponad 1/2 godziny w jedną stronę) szliśmy w Lesicy - drogę do nigdzie nie opisanego JN (bez głowy) wskazała nam mieszkanka Lesicy - ale niestety nie udało się nam go odszukać.
To miał być ten nepomuk.

Fotografia ze strony Kłodzkiego Towarzystwa Oświatowego znaleziona na tej stronie przypadkowo dopiero w roku 2017.
Była ona prezentowana na wystawie w Centrum Kultury Chrześcijańskiej (Kaplica przy kościele pw. Podwyższenia Krzyża św. w Kłodzku). Autorem zdjęć figur św. Jana Nepomucena prezentowanych na tej wystawie jest Jerzy Budziński.

Także prawie 1/2 godziny w jedną stronę zajęło nam dojście go figury w Boboszowie ( zielony szlak pieszy wzdłuż granicy w kierunku wsi Kamieńczyk).
Na zielonym szlaku pieszym z Boboszowa

Na zielonym szlaku pieszym w Lesicy ( po nieudanym poszukiwaniu wracamy do Lesicy).

Wcześniej udało się nam wejść do kościoła w Lesicy ( zwiedzała go grupa młodzieży przebywająca w Lesicy)

i zobaczyć jego piękne wnętrze ( kiedyś w czasie wycieczki rowerowej oglądaliśmy go tylko z zewnątrz)

Zostały nam jeszcze malutkie odwiedziny i czas szykować materiał na konkurs.