Szlakiem Drewnianych Kościołów Opolszczyzny - na czterech kołach

Niedziela, 16 lipca 2017 · dodano: 17.07.2017 | Komentarze 0

Wreszcie wybraliśmy się na Szlak Drewnianych Kościołów Opolszczyzny. Nie była to jednak część północna opolszczyzny, którą planujemy przejechać na rowerach, a część południowa. W tej części drewniane kościoły są rozrzucone dlatego jako środek lokomocji wybraliśmy samochód a nie rowery. Przejechaliśmy prawie 450 km.
Nawiedziliśmy:
- 15 drewnianych kościołów (13 kościołów jak uzupełnienie do srebrnej i dwa już na poczet złotej odznaki "Drewniane Kościoły Opolszczyzny"),
- 2 kościoły obowiązkowe do KOP ( w Jemielnicy i Kamieniu Śląskim),
i byliśmy na Górze Świętej Anny.
Wycieczkę zaplanowaliśmy na niedzielę licząc, że niektóre kościoły będą otwarte. Niestety udało się nam obejrzeć wnętrza 4 kościołów ( do dwóch weszliśmy a 2 obejrzeliśmy przez kratę) i kaplicy pustelnika w Lipnie.

Ciekawostka: Kościół w Malni składający się z 2 kościołów: murowanego w części dolnej i drewnianego w części górnej.

Kościół górny, przeniesiony w roku 1977 z Kostowa, posadowiony został na dachu kościoła dolnego.

Kapliczka Pustelnika na terenie Parku leśnego i Ogrodu Dendrologicznego w Lipnie.

Ciekawe są ściany zewnętrzne tej kapliczki obłożone korą świerkową.